Gå til innhold

- Du er nødt til å deaktivere Java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man bruker nettbankenes løsning for pålogging med kodebrikke + eget passord så starter en java-boks, men hvodan er det med de andre metodene for pålogging som sms-kode tilsendt?

 

Er det noen som vet hvordan norsk tipping sitt påloggingssystem hvor man benytter brukernavn og passord i steden for spillekortet virker mht java?

 

Hva er beste løsning her?

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at dette vel gjelder nettleserplugin-delen av Java, og ikke Java som helhet.

 

Browserplugins har vel alltid vært herjet av sikkerhetshull (Flash har også hatt sine problemer..).

 

Verden er jo i stor grad på vei bort fra Java applets, det er stort sett bare BankID som henger igjen. Her tipper jeg nok man har andre alternativer snart.

 

På serversiden blir man nok ikke kvitt Java på lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere infeksjoner bare fra å besøke vanlige, sikre nettsider så avinnstallerte jeg Java totalt i sommer. Har ikke hatt et problem siden.

 

Det eneste jeg trenger det til er banken, så har begynt å kun bruke mobiltelefonen til nettbanken. Litt tungvint, men slipper å formatere hele maskinen etter tunge virusangrep tre ganger i året... Forstår ikke at bankene ikke kan gå vekk fra denne møkka.

Lenke til kommentar

Greit at eksperter fraråder bruk av Java, men hva da med vi som er brukere av nettbank som krever Java, og som ikke har en mobilleverandør hvis mobilid er utviklet for? Det er jo ikke så enkelt ettersom vi MÅ ha det .... Det hjelper ikke sutre og klage og etterlyse andre løsninger, for dette tar nok tid å få på plass. Nei; Java-problemene må løses straks - vi har ikke tid til å vente på alternative metoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva med bankene som har BankID som eneste "sikre" løsning? Enda en gang er jeg glad for at SKB fortsatt lar meg bruke den gode, gamle skrapekortsmetoden eller SMS. Norwegian med flere, dog... :nei: Løsninger som ikke krever en bestemt programvare installert på maskinen burde være påkrevd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BankID + Java = kattastråf... Hvorfor har de ikke fikset denne feilen? (Feilen = kravet til Java). Det er helt outta whack...!! BankID må være det største rælet ever. De som forvalter systemet må ha bra store egoer for ikke å skjønne at de burde ha fikset feilen (kravet om Java) for lengst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...