Gå til innhold

Sniktitt: Nvidia Grid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke då veldig trua på denne teknologien, den er ikke brukans i land med dårlig infrastruktur, og når alt må kjøres via en server ekstra skaper jo dette enda en potensiel feil.

Jeg vil også tenke meg at man får en god del mer latency med en slik løsning.

 

Ideen er god den, men det blir et problem om man konstant må være tilkoblet en server, og må streame alt derfra (hytteturer, dårlig internett, osv osv. Vil jo gjøre spilloplevelsen betraktlig dårligere)

 

En annenting som er et potensielt problem er om denne teknologien skulle ta av, og alle selskapene skulle ta den i bruk.

Da ville man fulstendig mistet muligheten til å spille offline (slik som i diablo 3).

Endret av CrazyRetardedGamer
Lenke til kommentar
Oppsettet vi har nå krever en nettlinje på 6 mbit/s. I Norge med deres linjer kunne vi ha åpnet opp for 1080p-oppløsning, 60 bilder i sekunder og 3D uten at dere hadde hatt problemer, forteller Cooper, selv om han ikke har noen eksakte tall på akkurat hvor mye det sistnevnte oppsettet hadde krevd av nettlinjen.

 

Lurer på hvilket Norge det er han snakker om? :hmm:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Oppsettet vi har nå krever en nettlinje på 6 mbit/s. I Norge med deres linjer kunne vi ha åpnet opp for 1080p-oppløsning, 60 bilder i sekunder og 3D uten at dere hadde hatt problemer, forteller Cooper, selv om han ikke har noen eksakte tall på akkurat hvor mye det sistnevnte oppsettet hadde krevd av nettlinjen.
Lurer på hvilket Norge det er han snakker om? :hmm:

Jeg og, her sitter vi på 8/16, og betaler 300,- i måneden... Dette er i Skedsmo, 15 Min unna Oslo, mens familien Som bor 1 Time unna Trondheim sitter med 100/100 Fibernett...

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at det ikke finnes en god måte å gjøre dette på lokalnettet sitt hjemme, men sin egen pc.

 

Mange har gjerne 1 kraftig pc til og ta seg av spillingen, men det hadde vert konge og kunne brukt denne pcen på samme måte i lokalnettet hjemme, slik at en kunne ha forflyttet seg over på bærbare eller mediacenter pcen i stuen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fint at de klarer å få ned encode og decode tiden burte være greit med hardware basert komprimering, samme med pipeline, sammelignbart med å øke framerate kraftig, du kan da vente med å generere neste.

 

men hvordan klarer de å redusere netveverks forsinkelsen, dette kan bare gjøres ved å plassere server nærmere. Ja du kan også forbedre nettet men det kan ikke nvida gjøre.

Husk at du får netverks delay den andre veien også.

 

Lenke til kommentar

"Støtte for PC og MAC...", altså, Windows og OS X, eller PC uansett OS? På tide å legge fra seg "PC og MAC" og helder beskrive ting etter OS, kanskje?

 

Men jeg regner med at en slik løsning bør enkelt kunne kodes relativt enkelt til alle plattformer siden det er cloudbasert.

 

Jeg håper vi ser dette med bred støtte fremover, hadde vært deilig å kunne logge seg på uansett hvor man er og hva man bruker til enhver tid. Og ikke minst, slippe å bruke plass til spill som nå tar ofte flere GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En ting er netthastigheten, noe annet er latency og hvor mage ruter en må igjennom for å nå serverene. Ser for meg en del frustrerte FPS'ere dersom det går 1/2 sek mellom museklikk og reaksjon på skjermen.

 

Går nok lang tid for dette i praksis er aktuelt for folk flest.

 

Artig hadde det imidlertid vært om nVidia ga oss mulighet for å kjøre server programvaren hjemme / lan party's etc.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Håper kabeltvleverandører slenger seg på denne!

Jeg tror at kommende strømmetjenester gjør at salg av større bredbåndspakker vil bli vanskelig (du trenger jo ikke en 30-70mbit linje for å strømme hd).

 

Men om folk kan strømme spill, vil nok en del gamers slå til på kraftigere linjer.

Lenke til kommentar

Man kunne jo omgått forsinkelsene ved å sette opp serveren i sitt egen hjem og kjørt det over LAN. Du kan også kutte latenstiden enda mer ved å koble skjermen, tastaturet og musa rett inn serveren. Da får du også et krystallklart bilde uten kompresjonsgrums.

 

Da kan du kaste spill-PCen og heller sette inn en "Home-Gaming-Server". Eller for de mer budsjettorienterte, bare få et klistremerke med "Home-Gaming-Server" til å sette på den gamle spill-PCen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men hva med Eyecandy? Jeg vil heller ha max grafisk kvalitet i 1280*720 med 60FPS.

Dette er problemet med slike "skybaserte" løsninger, den som sitter på serveren har all kontroll. Jeg antar at dersom det blir nok trøkk vil de skalere ned, mindre gpu krevende operasjoner/dårligere oppløsning/færre frames.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Men hva med Eyecandy? Jeg vil heller ha max grafisk kvalitet i 1280*720 med 60FPS.
Dette er problemet med slike "skybaserte" løsninger, den som sitter på serveren har all kontroll. Jeg antar at dersom det blir nok trøkk vil de skalere ned, mindre gpu krevende operasjoner/dårligere oppløsning/færre frames.

Etter det jeg forstår så kjøres dette på en server med 4 grafikkort, regner da med det er snakk om fire virtuelle maskiner hvor et spill får et skjermkort. Regner med at hardware er såpass oppegående du kan spille dagens pc/ xbox360/ps3 spill på max når du kjører på såpass lav oppløsning.

Du kan kun spille spill som er sluppet for pc siden dette er pc servere.

I tillegg regner jeg ikke med at Nvidia kan bruke vanlige spill lisenser her. De må ha en egen avtale for dette så du er ikke garantert å finne alle de nyeste spillene.

 

Perfekt for demoer, veldig greit for causuals, spiller du mye bør du satse på en spill pc, untat demoer da.

Lenke til kommentar

Man kunne jo omgått forsinkelsene ved å sette opp serveren i sitt egen hjem og kjørt det over LAN. Du kan også kutte latenstiden enda mer ved å koble skjermen, tastaturet og musa rett inn serveren. Da får du også et krystallklart bilde uten kompresjonsgrums.Da kan du kaste spill-PCen og heller sette inn en "Home-Gaming-Server". Eller for de mer budsjettorienterte, bare få et klistremerke med "Home-Gaming-Server" til å sette på den gamle spill-PCen din.

http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?switch=11 does this, however not clear if they have client software and not only the thin client boxes.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...