Gå til innhold

Dette er Norges «ukjente» superselskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera er det eneste. Bare små ting slik som tab-stacking, re-ordering, diverse hurtigtaster, og den prøver ikke å være noe annet enn en genial nettleser. Ingen spørsmål om at du må oppdatere med engang, ingen spørsmål om du vil oversette siden. Stortsett små ting jeg syns Opera har fått til som gjør at jeg bruker nettleseren deres.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opera er uten tvil en veldig god nettleser, det var den eneste jeg brukte før jeg ble frelst av Google Chrome for rundt 2 år siden. Men skal jeg bruke en annen nettleser er det Opera som er første valget, har appen til iOS og er stor fornøyd med mulighetene den gir!

 

At selskapet var såpass stort hadde jeg faktisk ikke trodd, men ikke overraskende heller når jeg får tenk meg om litt :closedeyes:

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Opera var i en årrekke min soleklare favorittnettleser til PC. Men de seneste par nye versjonene har blitt ubrukelige, med treg, hakkete scrolling og stadige "Opera...not responding". Og jeg er ikke alene om dette problemet; på Operas forum ligger det massevis av innlegg om disse problemene.

 

Helt enig. Det er på mobilversjonene at pengene blir lagt om dagen, og det ser man tydelig. Opera var by far den beste nettleseren en god periode, men sånn som det står nå så bruker den imo for mye ressurser og er generelt "treig" sammenlignet med Chrome.

 

Uansett, ser ut som de har voldsomme planer om å fortsette mobilutviklingen,men jeg håper virkelig at de tenker på oss "fossile" pc-brukere i framtiden.

Lenke til kommentar

Har brukt Opera siden 2004. Jeg mener å huske at dem markedsførte seg selv til å være en av de sikreste på markedet, og jeg har ikke hatt noe form for virus på hverken stasjonær eller laptop. Til sammenligning, så bruker far IE og han har hatt virus utallige mange ganger, og på gamle jobben måtte jeg bruke Firefox, og da klarte jeg å få 3 virus iløpet av 2 år som ansatt.

 

Opera er kanskje ikke den raskeste, men jeg elsker turbofunksjonen de dagene nettet er okkupert av nettsultne medstudenter :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett bare Opera, men i det siste har det vært problemer med Youtube. For det første starter videoen fra begynnelsen av hvis jeg går i fullskjerm (altså, selve videoen starter på nytt, ikke bare streamingen fordi det automatisk blir høyere kvalitet i fullskjerm), og for det andre mister jeg baren nederst slik at jeg ikke kan spole/justere volum i fullskjerm. Til sammen blir disse to momentene ganske irriterende, og det er jo en side som brukes relativt ofte. Noen andre med samme problemer?

 

Måtte kikke på den artikkelen i margen angående nettleservalg og IQ. 80 i IQ for IE-brukere og nesten 130 for Opera i gjennomsnitt. Det er jo et enormt avvik fra 100. Burde fått en bjelle til å ringe. :p Selv politiske partier er langt unnå et så stort avvik. http://nrk.no/progra...en/3098803.html

Dette var tull. Husker ikke helt, men mener det var i forbindelse med en selvironisk kampanje til Internet Explorer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...