Gå til innhold

Store forandringer for Play.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 ting:

 

Det første en advarsel ang play.com: PLay.com har nå endret rutinene sine for hvordan de sender pakker. Jeg bestille 4 TV-serie sesonger, 1 var ikke på lager. De 3 andre ble markert som "shipped" dagen etter jeg la inn ordren. Og jaggu tok det sin tid, men så dukka det opp en hentelapp i postkasse som sa at jeg skulle betale 240kr i toll+mva! Play.com har begynt å sende produktene samlet og ikke en og en som de har pleid å gjøre. Ergo de 3 TV sesongene kom som 1 pakke og hadde da verdi på 60Euro ca, vips langt over 200kr tollgrensa i norge. Dette var surt å måtte betale ekstra som jeg ikke hadde forventent.

 

Så skal dere bestille flere ting på play.com som totalt vil komme over 200kr grensa, så sørg for å bestille 1 vare først, vent til den er shipped før du bestiller fler, slik at du potensielt slipper å måtte betale mva/toll etc. Bare en "heads up" til dere. :)

 

Det andre: Nå gjelder denne forandringen kun spill da! ;) Det har med skattesystem å gjøre. Play.com kommer fortsatt til å være selger av film og alt annet, men spill så kommer de bare til å promotere for andre butikker. Så du kan fortsatt handle med play.com kontoen din, også spill, men spill blir da sent fra en annen butikk som play har avtale med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...