Gå til innhold

Pebble er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen til Pebble fremfor Sony SmartWatch er at den er vanntett og har dobbelt så lang batterilevetid, ulempene er at den er dobbelt så dyr og mangler fargeskjerm og touchstyring.

 

Konseptet med smartskjerm på armbåndsuret er veldig kjekt, jeg slipper å ta mobilen opp av lomma for å sjekke hva som skjer. En ekstra bonus med SmartWatch er at jeg får beskjed hvis jeg går vekk fra eller glemmer mobilen.

 

Har man iPhone har man ikke valg, da er Pebble eneste alternativet.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Vil ikke en slik klokke åpne for nye problemstillinger når man kommer til fusk på prøver? Hvis man får klokken til å vise et dokument med ting man må kunne til en prøve, så kan man vel strengt tatt bare sitte å skrive av klokken på prøven?

Dette kan man allerede med iPod Nano med en klokkereim. En i min klasse har allerede benyttet seg av det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Husker jeg leste om denne for en god stund tilbake. At den kan styre musikkspilleren er ene og alene god nok grunn for meg til å kjøpe. Er evig drittlei av å alltid måtte ta telefonen opp og ned av lommen. Har kontroller på headset ledningen, men jeg har alltid så mye, og så mye ny musikk at jeg ikke kjenner igjen låtene fra start, så da må jeg uansett opp med telefonen for å finne en låt jeg vil høre. Med denne - problem solved!

 

Også har den selvsagt usansynlig høy gadgetfaktor :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flotte saker, men ser en stor mulig dealbreaker her: Frykter bare at denne kommer til å mistrives i sjøvann.Med de eksponerte ladekontaktene vil de antakelig lide samme skjebne som på den vanntette VHF'en min. Her ble de ubeskyttede ladepunktene grønne av eire etter korrosjon forårsaket av saltvann.

 

Frykt ikke!

 

De har tydeligvis tenkt på alt:

http://www.kickstarter.com/projects/597507018/pebble-e-paper-watch-for-iphone-and-android/posts?page=2

 

Environmental Testing

Now that we have more complete sample Pebbles to work with, we're beginning environmental testing. This means putting Pebble through its paces and seeing how the hardware holds up in a variety of everyday (and not so everyday) conditions. Here are just a few of the tests that Pebble is undergoing:

- salt water test

- water proofing test

- UV aging test

- Drop test

- Twist test with bands

- Lens impact test

- abrasion test

- button reliability test

- tension pull test with wrist straps installed

Lenke til kommentar

Husker jeg leste om denne for en god stund tilbake. At den kan styre musikkspilleren er ene og alene god nok grunn for meg til å kjøpe. Er evig drittlei av å alltid måtte ta telefonen opp og ned av lommen. Har kontroller på headset ledningen, men jeg har alltid så mye, og så mye ny musikk at jeg ikke kjenner igjen låtene fra start, så da må jeg uansett opp med telefonen for å finne en låt jeg vil høre. Med denne - problem solved!Også har den selvsagt usansynlig høy gadgetfaktor :p

 

Velkommen etter, jeg har kunnet styre musikken på min Android mobil med klokken min i 5 måneder.

https://prisguiden.no/produkt/sony-smart-watch-mn2-169358

Lenke til kommentar
Husker jeg leste om denne for en god stund tilbake. At den kan styre musikkspilleren er ene og alene god nok grunn for meg til å kjøpe. Er evig drittlei av å alltid måtte ta telefonen opp og ned av lommen. Har kontroller på headset ledningen, men jeg har alltid så mye, og så mye ny musikk at jeg ikke kjenner igjen låtene fra start, så da må jeg uansett opp med telefonen for å finne en låt jeg vil høre. Med denne - problem solved!Også har den selvsagt usansynlig høy gadgetfaktor :p
Velkommen etter, jeg har kunnet styre musikken på min Android mobil med klokken min i 5 måneder.https://prisguiden.no/produkt/sony-smart-watch-mn2-169358

 

Har denne selv, men kommer nok ikke til å bli det samme i det heletatt.

Pebble ser mye mer lovende ut enn Sony sin SmartWatch 2.

Lenke til kommentar

Hva med Evado filip som ble lansert på CES i uka her? Norsk grunder og norske deisgnere! http://www.evadofilip.com

 

Ser ikke ut til å være samme type produkt. Videoen tilsier i alle fall at klokken er ment for barn, som ved behov kan i verksette "emergency"-mode og ringe foreldre samt sende posisjon osv. En form for Doro-telefon i klokkeversjon, for barn (og deres bekymrede foreldre) slik jeg forstår det :)

Lenke til kommentar

Min blir vel stående på en hytte, "kjøpte" den når jeg hadde iPhone, men har nå WP8 mobil, og stortrives med det :)

Hvorfor du må ha den på en hytte vet jeg ikke, men men... :p

 

Jeg har selv en WP7.5 mobil (med planer om å oppgradere til WP8 en gang), og jeg regner med at det bare er et tidsspørsmål før Pebble fungerer utmerket med mobilen min. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...