Gå til innhold

- 3D er offisielt dødt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3D er rått, det som er plagsomt er at det ikke følger med mer en 1 sett briller pr TV(på min sharp fulgte det ikke med et sett engang). Jeg har nå 3 sett, noe som gjør det litt mer vennlig når du har folk over! Som gjør at funksjonen blir litt mer venne "vennlig". Ikke bare en funksjon som du kun kan bruke alene.

 

På kino betaler jeg LETT ekstra kroner for 3D opplevelse!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

3D er nokk dødt som eit markedsføring knep. Men det er jo blitt ein standard på samme måte som farge TV blei det etter nokre år.

 

Sjølv må eg sei at det einaste som hindrer meg fra å virkelig prioritere 3D på TV-en er størrelsen på skjermen. 3D opplevelsen blir liksom ikkje det samme når det kun er ein liten del av synsfeltet ditt som er i 3D og resten er ein flat vegg. På kino der nærmast heile synsfeltet er ein skjerm synest eg vel og merke det fungerer utruleg bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

3D er dødt, men alle nye TV'er på messa har 3D som standard? Kjempebra konklusjon."Farge TV er dødt, ingen skryter over at TV'en deres har farger lengre"

 

Vell, farge TV ble jo brukt også da, noe man ikke kan si om 3D.

Uansett, 3D har enda ikke blitt anskaffet, er fortsatt alt for dyrt i PC markedet.

Lenke til kommentar

Jeg synes 3D tilfører mye når det er gjort bra. Og særlig når man ser på projektor-bilde i stor størrelse -- det er supert.

 

Noen andre kommenterte at det blir mer uskarpt. Det spørs nok på oppsettet.

 

Nå venter jeg bare på flere 3D-opplevelser i Avatar-kvalitet.

 

Er forøvrig enig med andre kommentatorer om farge-TV-ekvivalenten. Hvorfor markedsføre 3D videre når kvaliteten er tilfredstillende og det er tatt inn som en standard? La oss bare håpe at film-materialet strømmer på.

 

Forøvrig venter jeg mer utålmodig på høyere oppdateringsfrekvens enn på 4K, selv om begge deler på én gang selvfølgelig vil være perfekt :-)

Tar det for gitt at 3D følger med på lasset.

Lenke til kommentar

Folk forventer mer i disse dager. I andre bransjer skjer utviklingen eksponensielt. I TVbransjen øker skjermstørrelsen inkrementelt med noen mm i snitt hvert år.

Interfacet er lite endret siden 70 tallet, en fjernkontroll med tall. På åttitallet var det vanlig med TV litt under 25", på nittitallet under 30", så flatet det bokstavelig talt ut; folk flest fikk 32" og 40" - TV fikk konkurranse fra mobiler og brett, og folk flest hadde kanskje ikke lyst å allokere mer av stua til en skjerm? Samtidig sitter OLED fabrikantene og lekker ut lokkemidler til media om tapetliknende greier å vise bilder på. Hva om hele vegger kunne dekkes med et høyoppløst skjermbilde? Det er dette vi venter på nå. Da kunne man erstattet den begredelig regntunge utsikten på vestlandet med en valgfri når man ikke satt og så på lottotrekningen. Man kunne latt stua få en naturlig forlengelse inn i stua til de man snakket på skype med. Da snakker vi kvantesprang og noe som sikkert kunne hjulpet psyken til mange. 3D på en 50" er ikke noe å hoppe i taket for. Det er rett og slett kjedelig. Om noen år har vi datakraft nok til å kjøre veggen med tilstrekkelig oppløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

3D er dødt, men alle nye TV'er på messa har 3D som standard? Kjempebra konklusjon.

 

"Farge TV er dødt, ingen skryter over at TV'en deres har farger lengre"

 

Hva er galt med den konklusjonen? De felste TVer har mulighet for scart-inngang også, betyr ikke akkurat at scart er det hotteste. Og folk bruker faktisk farger ganske mye, 3D er ikke like pop....

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3D er dødt, men alle nye TV'er på messa har 3D som standard? Kjempebra konklusjon.

"Farge TV er dødt, ingen skryter over at TV'en deres har farger lengre"

 

Men alt innhold på tv er i farger. Folk hadde aldri kjøpt en tv uten farger. Hadde jeg kjøpt tv i dag hadde jeg ikke brydd meg om jeg kjørte hjem med en 3d-tv baki bilen eller ei.

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Eg har aldri hatt sansen for denne 3D-bølgja industrien har pressa fram. For meg såg det heile tida ut som ein gimmick som eksisterte i all hovudsak for å selge nye TV-ar og nokre 3D-versjonar av gamle filmar, heller enn ei rèell forbetring eller eit svar på forbrukarane sine ønsker.

 

Der er fleire problem med 3D-teknologien. Det problemet eg sjølv la merke til først, var at der er ei veldig klar grense for kor mange par briller eg komfortabelt kan ha på meg samstundes. Det paret som gjer meg i stand til å sjå ting skarpt på avstand blir prioritert.

 

Eit anna problem er at det for veldig mange (dei fleste?) blir meir slitsomt å sjå på 3D-film enn vanleg film i lengda, og nokon får vesentleg ubehag. Kanskje er det ikkje berre positivt å prøve å lure hjerna til å sjå noko anna enn det som verkeleg er der. Nokon er ikkje ein gong i stand til å sjå denne illusjonen, so teknologien er heller ikkje inkluderande.

 

Det siste problemet eg vil nemne, er at eg ser på denne teknologien som overflødig. Var der nokon som klaga på at filmar såg flate ut før 3D kom? For meg har alltid objekta på skjermen framstått som 3-dimensjonale. Hjerna oppfattar djupne på fleire måtar enn stereoskopi.

 

Gi meg heller VR. Å skape ein illusjon av at ting på lerretet hoppar ut og flyg rett mot meg er moro eit par gongar, men tilfører ikkje noko verdifullt til filmopplevinga (kanskje dreg det til og med fokuset vekk frå filmen og mot visningsteknologien). Men når eg kan stå inne i rommet saman med Gandalf og Pippin når dei møter Denethor, då har dei klart å løfte opplevinga til eit nytt nivå.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva er galt med den konklusjonen? De felste TVer har mulighet for scart-inngang også, betyr ikke akkurat at scart er det hotteste. Og folk bruker faktisk farger ganske mye, 3D er ikke like pop....

 

AtW

 

Fordi The Verge sier 3D er dødt, akkurat som om det var en stor flopp. Men sannheten er at det har blitt standardfunksjon på de fleste TV'er, dermed så var det vel en ganske stor suksess for 3D-bransjen var det ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...