Gå til innhold

– Det er langtidssalget av PS Vita som teller (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vita er i dag et dårlig produkt av Sony. Kjøpte en på utgivelse og spilte Uncharted:Golden Abyss. Kongespill og Vita funksjonene ga spillet noe ekstra som var savnet når jeg spilte Uncharted 3 etterpå. (finsikte med bevegelsessensor). Dessverre så har Sony valgt å markedsføre Vita som en supplerende konsoll til PS3. Det vil si at de kule spillene som kommer til Vita, også er på PS3, der de også er bedre. Jeg har en PS3 til å spille PS3 spill, og jeg kjøpte en Vita til å spille Vita spill på. Jeg er ikke veldig interessert i å ta med meg spillene slik som Sony mener jeg har veldig lyst til.

 

Det Vita trenger er gode eksklusive spill som gir noe eget og unikt. De trenger ikke en VIta versjon av neste God of War, det trenger et eget GOW spill, med unik historie og opplevelser. Drømmen min er et inFamous spill eller fallout versjon til Vita.

 

Vita med Android.....not happening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vita er i dag et dårlig produkt av Sony. Kjøpte en på utgivelse og spilte Uncharted:Golden Abyss. Kongespill og Vita funksjonene ga spillet noe ekstra som var savnet når jeg spilte Uncharted 3 etterpå. (finsikte med bevegelsessensor). Dessverre så har Sony valgt å markedsføre Vita som en supplerende konsoll til PS3. Det vil si at de kule spillene som kommer til Vita, også er på PS3, der de også er bedre. Jeg har en PS3 til å spille PS3 spill, og jeg kjøpte en Vita til å spille Vita spill på. Jeg er ikke veldig interessert i å ta med meg spillene slik som Sony mener jeg har veldig lyst til. Det Vita trenger er gode eksklusive spill som gir noe eget og unikt. De trenger ikke en VIta versjon av neste God of War, det trenger et eget GOW spill, med unik historie og opplevelser. Drømmen min er et inFamous spill eller fallout versjon til Vita. Vita med Android.....not happening.

 

Digger Vitaen min og koser meg stort med de spillene er laget for Vita, som du nevner Golden Abbys, men de spillene som får sånn versjoner på vita og ps3 styrer jeg ikke unna så lett. Ta R&C:Q-Force, det kjøpte jeg ene og alene for å ha et spill på Vitaen min. PS3 versjonen driter jeg glatt i.

 

Vita mangler et par ting for å være et fullgodt underholdingssystem, NetFlix og YouTube som resten av verden har fått, men ikke oss nordmenn. Det er to eksempler, og en helt åpen mulighet til å cross-play uansett spill om man vil det, ikke sånn som det er begrenset til ps1 og minis.

 

-Soap-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Rister på hodet*

 

Det kan jo ikke være så vanskelig å forstå at en spillkonsoll må ha gode spill for å selge. Det virker som man på et eller annet tidspunkt har glemt det aller mest elementære, for nesten alle kvalitetstitlene på PS Vita er som påpekt i en tidligere post nyutgivelser og forenklede versjoner av titler som allerede finnes på Sonys andre konsoller. Alle nye konsoller må ha nytt, eksklusivt materiale, det nytter ikke å bare pakke inn eksisterende titler i et mindre format.

 

Kan ikke tenke meg annet enn at Sony vil revampe Vita enten til en billigere versjon markedsført mot unger, eller som en spillmobil med Android, som kan spille alle PS1, PSP, PSV og PS2 titler.

 

Det siste er en utmerket ide som ville ført til et salgsrush av PS Vitaer, og vil derfor aldri skje. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg styrte unna Vita ganske lenge, og kjøpte ikke en før nylig. Men til tross for at jeg bare har hatt den en kort tid elsker jeg den og vil påstå det er en av de bedre konsollene som er kommet de siste årene. Vil ikke begynne med diskusjonen hva som er best av 3DS og Vita, men begge er knallgode til sine formål.

 

Når det gjelder spill med PS3 vs Vita ser jeg ikke helt problemet. Uncharted er på både PS3 og Vita, men sist jeg sjekket er Vita-spillet et helt annen enn vi får på PS3? Det samme gjelder Assassin's Creed. Vita-versjonen har en annen hovedperson (dame, faktisk), ny by og ny historie, og selv en del av gameplayet er helt annerledes. Slik er det nok med de fleste Vita-spillene. Serien er den samme, men spillene er helt annerledes. Selvsagt er det noen nedskalerte PS3-spill også, men det er nok ikke akkurat de fleste. (multiplattform blir noe annet, da de er på mange plattformer og justeres etter hva plattformen kan.)

 

Pr i dag er nok Vita fortsatt litt i dyreste laget, og spesielt minnekort er for dyre for meg. Har bare et 4GB minnekort, og har rett og slett ikke råd til bedre ennå. Men om det kommer en firmware som lar oss bruke andre, billigere minnekort blir det en helt annen sak.

 

En annen ting er jo at Vita kan spille en drøss spill fra PS1 og PS2. På en 40" TV som min blir bildet for uskarpt når jeg spiller f.eks Parasite Eve 2 fra PS1 på PS3en, men på den lille Vita-skjermen ser det veldig pent ut, selv i dag. Modellene osv er selvsagt ikke noe å gjøre noe med, med bildet ser da skapt og pent ut. Det er jo et stort pluss. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vita er helt greit for meg,

Ser ikke hva som gjør den så dårlig.

 

har over 15 spill til den allerede som er god som gull.

 

Siden alle mener at den har så lite spill skal jeg skrive ned alle ekslusive spillene. (med ps3 titler)

 

Er det så dårlig og spille Ps3 spill på Vitaen med samme grafikk?

Som Rayman, spillet er jo genialt på Vitaen ingen kan si nei til det.

 

Jeg gikk faktisk over alle 3DS spillene før jeg kjøpte Vita, og kunne ikke se noen spill som skillte seg ut. så 3DSn er ikke akkurat noe serlig bedre, Remakes og nesten samme spill som Vitaen for og ikke snakke om at halvparten av spillene til begge maskinene er kun i Japan,

 

Bring em over here, men når Fantasy Life kommer til 3ds så skal jeg kjøpe den og.

Men Vitaen vil alltid vere min Favoritt.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

En annen ting er jo at Vita kan spille en drøss spill fra PS1 og PS2. På en 40" TV som min blir bildet for uskarpt når jeg spiller f.eks Parasite Eve 2 fra PS1 på PS3en, men på den lille Vita-skjermen ser det veldig pent ut, selv i dag. Modellene osv er selvsagt ikke noe å gjøre noe med, med bildet ser da skapt og pent ut. Det er jo et stort pluss. :)

 

Helt enig, alle favoritt ps1 spillene mine har jeg på Vitaen og er deilig og spille med liten skjerm

Lenke til kommentar

Vita er helt greit for meg,

Ser ikke hva som gjør den så dårlig.

 

har over 15 spill til den allerede som er god som gull.

 

Siden alle mener at den har så lite spill skal jeg skrive ned alle ekslusive spillene. (med ps3 titler)

 

Er det så dårlig og spille Ps3 spill på Vitaen med samme grafikk?

Som Rayman, spillet er jo genialt på Vitaen ingen kan si nei til det.

 

Jeg gikk faktisk over alle 3DS spillene før jeg kjøpte Vita, og kunne ikke se noen spill som skillte seg ut. så 3DSn er ikke akkurat noe serlig bedre, Remakes og nesten samme spill som Vitaen for og ikke snakke om at halvparten av spillene til begge maskinene er kun i Japan,

 

Bring em over here, men når Fantasy Life kommer til 3ds så skal jeg kjøpe den og.

Men Vitaen vil alltid vere min Favoritt.

 

Vitaen er ikke dårlig(maskinvaren) MEN spillutvalget er dårlig desverre:(. jeg har begge og 3ds er utentvil best på spill med tanke på utvalg. Mariokart, mario bros, zelda, layton osv...(sa de jeg kunne i hode:P).

for øyeblikket har FAKTISK nettbrett bedre spillutvalg enn vitaen både på kvalitet og utvalg:O

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg annet enn at Sony vil revampe Vita enten til en billigere versjon markedsført mot unger, eller som en spillmobil med Android, som kan spille alle PS1, PSP, PSV og PS2 titler.

 

Dette er dag zero for meg. Fatter ikke at det ikke allerede er dette produktet de har gitt ut.

Lenke til kommentar

Vita er i dag et dårlig produkt av Sony. Kjøpte en på utgivelse og spilte Uncharted:Golden Abyss. Kongespill og Vita funksjonene ga spillet noe ekstra som var savnet når jeg spilte Uncharted 3 etterpå. (finsikte med bevegelsessensor). Dessverre så har Sony valgt å markedsføre Vita som en supplerende konsoll til PS3. Det vil si at de kule spillene som kommer til Vita, også er på PS3, der de også er bedre. Jeg har en PS3 til å spille PS3 spill, og jeg kjøpte en Vita til å spille Vita spill på. Jeg er ikke veldig interessert i å ta med meg spillene slik som Sony mener jeg har veldig lyst til. Det Vita trenger er gode eksklusive spill som gir noe eget og unikt. De trenger ikke en VIta versjon av neste God of War, det trenger et eget GOW spill, med unik historie og opplevelser. Drømmen min er et inFamous spill eller fallout versjon til Vita. Vita med Android.....not happening.

 

Jeg har nylig kjøpt meg Vita selv, og synes egentlig at de spillene som er ute til Vita er fantastiske, Uncharted Golden Abyss var like bra som konsoll store brødrene, Gravity Rush er fantastisk, Playstation All Stars Battle Royale er konge, og de at Cross play med PS3 fungerer så bra gjør det bare enda bedre.

 

Og fremtiden ser og veldig bra ut for vitaen, med spill som Persona 4, Tearaway,Sly Cooper, Killzone og Ratchet and Clank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har vita og lbp med cross player delen og må si at den er overlegent wii-u crossplayer opplevelsen totalt. når folk sier at det ikke eksistere spill eller er mange bra så er det bare tull... vitaen er konge den, bruker min daglig.. jeg hadde 3ds en måned men så solgte jeg den. bare casual spill, mest spill for unger og noen få sære japan titler som kunne vær av interesse, men ikke nok til å holde interessen oppe. så 3ds'en kan jeg opp summere kort og godt opp var ordentlig ræva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vitaen er ikke dårlig(maskinvaren) MEN spillutvalget er dårlig desverre:(. jeg har begge og 3ds er utentvil best på spill med tanke på utvalg. Mariokart, mario bros, zelda, layton osv...(sa de jeg kunne i hode:P).

for øyeblikket har FAKTISK nettbrett bedre spillutvalg enn vitaen både på kvalitet og utvalg:O

Trur du må komme med mere en det, alt du nevner er hakket kjøtt.

 

De fleste bare går med crowden og sjekker ikke vita spillene og bare leser 1 år gamle inlegg fra gaming sider,

Vitaen har faktisk ganske mange spill nå, 3DS har mere spill men spillene er ikke akurat så ekslusive og bedre en Vita spillene, og de fleste spillene er de samme. for ikke og snakke om den elendige graffiken som Nintendo styrer med fortiden,

Lenke til kommentar
De fleste bare går med crowden og sjekker ikke vita spillene og bare leser 1 år gamle inlegg fra gaming sider,
Helt enig her. Folk burde undersøke litt hva de vil ha, og ikke forhåndsdømme basert på en og annen fjott på et forum eller en enkelt anmeldelse. Jeg sitter her med Silent Hill: Book of Memories og storkoser meg. Det sitter på metacritic med 58/100 etter 54 critics, og 6.1/10 etter 54 user ratings. Men hva så? Det heter Silent Hill, men er en dungeon crawler. Trekk automatisk fra en del prosenter/poeng fra vurderingen. Det er ikke nifts, så trekk fra litt til. Gameplayet er litt ensformig (som dungeon crawlers ofte er), så trekk fra litt til, og så videre. Men om du driter i alt det der og godtar det for hva det er, kan det nok hendte du blir positivt overrasket. :)
Lenke til kommentar

Jeg har sett mye "alt Vita trenger...", "hvis Sony gjør ditt og datt blir Vita å selge så og så mye mer..." osv, men faktum er det at Vita har en mengde gode spill, både små(billige) og store(dyrere), kraftig hardware til en overkommelig pris, en brukervennlighet som utvilsomt er overlegent alle andre spillkonsoller(både konsoller og håndholdte) på markedet, det eneste negative er minnekortene som er dyre og proprietære, men dette slapp X360 billig unna med.

 

Saken er den at Sony har gjort en kjempejobb med Vita, men dessverre har de kommet inn i markedet på et tidspunkt det ikke lenger er interesse for dedikerte håndholdte konsoller for ungdom/voksne. Det kan argumenteres med at 3DS gjør det bra, men 3DS er primært markedsført mot barn, mens Vita er primært markedsført mot unge voksne, dette kan man se selv i reklamer og spillutvalget.

 

Dessuten er iOS og Android noen durabelige konkurrenter. Tusenvis av billige og gratise spill som ofte eksploderer av kreativitet og spilleglede, og disse spillene dropper "the cinematic flair" og alle buzzwordsene og den generelle stagnasjonen i konsollindustrien.

 

Sony viser dog at de tenker nytt med Playstation Mobile, og skjønner at folk i fremtiden ønsker å ha spill tilgjengelig på alle mulige enheter. Dette er nok deres langsiktige løsning, og jeg tror nok de var mer eller mindre forberedt på at Vita ikke ville bli veldig suksessfull. Men jeg tror nok likevel de hadde forventet bedre salgstall enn det vi har sett til nå.

 

Fremtiden ser ikke lys for Vita. Med elendige salgstallene vil det komme færre og færre spill til konsollen, og spillene vil sannsynligvis bli dårligere og dårligere. Det kommer nok noen få til topptitler, og kanskje kan vi også få Wii U porter(en konsoll som virker å lukte på en lignende skjebne som Vita hvis ikke Nintendo får ut fingeren). Men det er nesten umulig å tjene penger på høybudsjettsspill til Vita sånn som salgstallene har vært, det er derfor SCE gir ut spillene til PS3 også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...