Gå til innhold

Intel: Ultrabooker skal ha touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å se noen fordeler med touch på laptops, på nettbrett er det greit siden man sitter der med en (ubrukelig) plate, men en laptop står på et bord med skjermen oppe.. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare tanken på å strekke hånda mot skjermen for å kødde rundt i menyer og piss.

 

Nei, takke meg til musa.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se noen fordeler med touch på laptops, på nettbrett er det greit siden man sitter der med en (ubrukelig) plate, men en laptop står på et bord med skjermen oppe.. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare tanken på å strekke hånda mot skjermen for å kødde rundt i menyer og piss.

 

Nei, takke meg til musa.

Vel, nå er det jo sånn at tastaturet fortsatt har mousepad og den er ingen erstatning av touch. Dette er ingen stor nyhet egentlig. Jeg kjøpte et Asus Nettbrett for et år siden med Android - og ja - den har også tastatur med mousepad. Dermed kan man bruke Android med "mus" på lik linje som man gjør i Windows fra før. Fordelen er jo at man kan pelle av tastaturet med et enkelt håndgrep og bruke dingsen som et nettbrett. Du kaller det en ubrukelig plate, men faktum er at nettbrett har kommet for å bli og mange foretrekker et nettbrett. For en stund siden hadde jeg samme holdning som deg til nettbrett. Så ingen spesiell god nytte av dette, men i ettertid har dette snudd seg. Brukes f.eks. veldig elegant på møter o.l. Enkelt å gjøre små notater på, hente inn info ved behov etc. etc.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke motstanden. Så lenge det ikke koster noe mer så er det jo opp til brukeren om man vil ta på skjermen eller la den forbli urørt. Berøringsskjerm vil så vidt meg bekjent ikke gå ut over andre deler av PCen på noe vis.

 

Trenger du det ikke, la være å bruke det. Folk har i alle år kjøpt PC-er med overflødige egenskaper. Hvem har vel ikke en PC med en eller annen ubrukt tilkoblingsmulighet? Eller ett eller annet program de ikke hadde bruk for?

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke motstanden. Så lenge det ikke koster noe mer så er det jo opp til brukeren om man vil ta på skjermen eller la den forbli urørt. Berøringsskjerm vil så vidt meg bekjent ikke gå ut over andre deler av PCen på noe vis.

Fullstendig enig. Dette er jo bare et PLUS. Man får en bærbar, med touch i tillegg. Når ble "i tillegg" noe negativt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nei
+1

 

Jeg skjønner ikke motstanden. Så lenge det ikke koster noe mer så er det jo opp til brukeren om man vil ta på skjermen eller la den forbli urørt. Berøringsskjerm vil så vidt meg bekjent ikke gå ut over andre deler av PCen på noe vis.Trenger du det ikke, la være å bruke det. Folk har i alle år kjøpt PC-er med overflødige egenskaper. Hvem har vel ikke en PC med en eller annen ubrukt tilkoblingsmulighet? Eller ett eller annet program de ikke hadde bruk for?

Desverre koster touch-skjermer mer. Jeg vurderte om jeg skulle gå for en haswell ultrabook til sommeren, men om dette stemmer blir det enda en 15" på meg.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke motstanden. Så lenge det ikke koster noe mer så er det jo opp til brukeren om man vil ta på skjermen eller la den forbli urørt. Berøringsskjerm vil så vidt meg bekjent ikke gå ut over andre deler av PCen på noe vis.

 

Trenger du det ikke, la være å bruke det. Folk har i alle år kjøpt PC-er med overflødige egenskaper. Hvem har vel ikke en PC med en eller annen ubrukt tilkoblingsmulighet? Eller ett eller annet program de ikke hadde bruk for?

 

Joda, man touchskjermer er dyrere og har litt dårligere bildekvalitet. Har forsåvidt ikke så veldig mye i mot touchscreens, men som generelt krav? Skeptisk.

 

AtW

 

fordelen med dette er jo ganske logisk, man slipper å koble til datamus og da slipper man touchpad og så større og bedre tastatur. Selvfølgelig ikke til gaming men framtiden for enkle bærbare tror jeg.

 

Å slippe touchpad ser jeg på som en ganske stor ulempe.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se noen fordeler med touch på laptops, på nettbrett er det greit siden man sitter der med en (ubrukelig) plate, men en laptop står på et bord med skjermen oppe.. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare tanken på å strekke hånda mot skjermen for å kødde rundt i menyer og piss.Nei, takke meg til musa.

 

Det er da strengt tatt frivillig om du vil bruke touch funksjonaliteten eller ikke. Når jeg sitter med PC'en i fanget i sofaen finner jeg touchen på laptopen min veldig praktisk.

Lenke til kommentar

fordelen med dette er jo ganske logisk, man slipper å koble til datamus og da slipper man touchpad og så større og bedre tastatur. Selvfølgelig ikke til gaming men framtiden for enkle bærbare tror jeg.

 

Vi kan snakkes etter at du har prøvd.

Du er neppe klar over hvor vanskelig det er for en person å drive presisjonstrykking på strak arm? Og samtidig hvor mye effort som kreves for å løfte hele armen for å trykke på noe, kontra det å flytte den horisontalt for å nå touchpad.

 

ALT står og faller på at dett eer en effortless feature, og jeg kan ikke se for meg at touch skjerm på en laptop har noen fordeler forranmus. rett og slett fordi det er ergonomisk upraktisk å trykke på en skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan snakkes etter at du har prøvd.

Du er neppe klar over hvor vanskelig det er for en person å drive presisjonstrykking på strak arm? Og samtidig hvor mye effort som kreves for å løfte hele armen for å trykke på noe, kontra det å flytte den horisontalt for å nå touchpad.

 

ALT står og faller på at dett eer en effortless feature, og jeg kan ikke se for meg at touch skjerm på en laptop har noen fordeler forranmus. rett og slett fordi det er ergonomisk upraktisk å trykke på en skjerm.

 

I mine øyne er det en forutsetning at maskinen kan operere også på en annen måte enn som en tradisjonell bærbar (at man kan vri skjermen og "gjøre det om til en tablet" eller noe liknende)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...