Gå til innhold

? Passer absolutt ikke for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal også være sagt at når saldo er kr. 0 er det stopp. Og det må eventuelt lades med mer penger som på et vanlig kontantkort for videre bruk. Som er fullt mulig, men det er ikke mulig å belaste faktura med mer enn 200kr pr mnd. Så fint for barn hvor mor og far dekker 200 kr mnd for telefon med mulighet for videre bruk for egne penger. Og derfor makspris der som på alle andre abonnement. Du kan på så måte si at det er et kontantkort som lades automatisk med 200 kr pr mnd hvor resterende mnd saldo videreføres til neste mnd. Så har du 30kr til overs etter januar har du 230 kr i februar.. Osv osv..

 

Hilsen Telenoransatt.

Endret av Mr_Arnesen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Synd det rett og slett er dårligt av telenor med makspris på 399 kr på data. 50 mb ka er det idag?? Unger med smartmobil liker at se på youtube og være på facebook,de ringer ikkje så mye,må også nevnes at en ringepris på 1,49 pr minutt er uhørt(oppstart 0,69). Nei legg til 500 mb og en ringepris på ca 0,49,da likner det noe.Ellers er det bare enda en måte at presse penger ut av foreldre.

Kan ikkje forstå kafor det er så høgt priset.

Vi foreldre vil kansje gi barna ett abb med mobil som vi har kontrol på,kan jo ikkje gi dem komplett S til 129 og da kansje få rekning på 4000 kr??

 

Hilsen en ikkje telenoransatt far.

Lenke til kommentar

Synd det rett og slett er dårligt av telenor med makspris på 399 kr på data. 50 mb ka er det idag?? Unger med smartmobil liker at se på youtube og være på facebook,de ringer ikkje så mye,må også nevnes at en ringepris på 1,49 pr minutt er uhørt(oppstart 0,69). Nei legg til 500 mb og en ringepris på ca 0,49,da likner det noe.Ellers er det bare enda en måte at presse penger ut av foreldre. Kan ikkje forstå kafor det er så høgt priset. Vi foreldre vil kansje gi barna ett abb med mobil som vi har kontrol på,kan jo ikkje gi dem komplett S til 129 og da kansje få rekning på 4000 kr??Hilsen en ikkje telenoransatt far.

Det som er helt på trynet er at det var faktisk maksgrense på 10 kroner en god stund og så fjernet de den (?!)

 

Lenke til kommentar

 

Glad jeg gikk fra Telenor til OneCall, Halverte mobilregningen min.

Min regning forblir det samme uansett hvem jeg velger. Når sant skal sies finner jeg ikke noe som fakturerer for faktisk bruk, kun x minutter, x SMS og x MB til en fast pris. Så koster forbruk over "grensen" selvsagt heroin.

Lenke til kommentar
Glad jeg gikk fra Telenor til OneCall, Halverte mobilregningen min.
Min regning forblir det samme uansett hvem jeg velger. Når sant skal sies finner jeg ikke noe som fakturerer for faktisk bruk, kun x minutter, x SMS og x MB til en fast pris. Så koster forbruk over "grensen" selvsagt heroin.

 

Du har da en drøss med abbonnementer hvor en bare betaler for den bruken man har? Telenor Prat, Netcom Flexitalk, Tele2 Champion osv. Det er ikke noe problem.

 

Synes forøvrig at man også kanskje burde lære opp barna i mobilbruk, så vil vel dette bli ett ikke problem. Ja, jeg er enig i at Komplett Kontroll er et _dyrt_ abbonnement, men jeg er uenig i at det trengs å legges til mer osv.

 

Før så var det ringing som ga store regninger først på fasttelefon, så mobiltelefon, da måtte vi bare pent kutte ned på bruken, og lære oss å heller bruke andre alternativer, blant annet hustelefon, etter at det ble "fastpris". Idag har man som regel Wifi, unntatt på skole, der jeg absolutt mener man også burde ha det men, økonomi bla bla bla...

 

Ett barn har ikke noe på Facebook å gjøre før de er _13_ år. (også ifølge Facebooks retningslinjer), og når de er såpass "gamle" så har de også ukepenger osv. Da kan de betale for alt de bruker over de 200 kr. selv. Eller så har man da div. Fastpris abbonnementer som eventuellt kanskje passer bedre. (Ligger bruken med kontroll på 600 kr. i måneden så _blir_ det billigere å skifte til f.eks. ett M abbonnement til fra 199-249 kr i måneden hos de største leverandørene.)

 

Det er forøvrig ikke _bare_ telenor dette gjelder, da netcom også har ett slikt abbonnement, kalt "Youngtalk", som er _akkurat_ det samme abbonnementet som Telenor har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal også være sagt at når saldo er kr. 0 er det stopp. Og det må eventuelt lades med mer penger som på et vanlig kontantkort for videre bruk. Som er fullt mulig, men det er ikke mulig å belaste faktura med mer enn 200kr pr mnd. Så fint for barn hvor mor og far dekker 200 kr mnd for telefon med mulighet for videre bruk for egne penger. Og derfor makspris der som på alle andre abonnement. Du kan på så måte si at det er et kontantkort som lades automatisk med 200 kr pr mnd hvor resterende mnd saldo videreføres til neste mnd. Så har du 30kr til overs etter januar har du 230 kr i februar.. Osv osv.. Hilsen Telenoransatt.

 

Hei,

 

Flott at du kommer med denne tilleggsopplysningen, og at du samtidig oppgir at du jobber for Telenor :-)

 

Så vidt jeg forstod på Telenor-kunden gikk noe av bekymringen ut på at dersom barnet brukte mobilen veldig lite kunne saldoen komme opp i 400 kroner i løpet av et par måneder. Hvis barnet da plutselig oppdager YouTube, Netflix eller andre tjenester som bruker mye datatrafikk på kort tid, kan hele saldoen - i teorien - ryke på noen ganske få minutter. Selvfølgelig skal det mye til, men det er vel heller ikke et heeelt utenkelig scenario? Sånn sett forstår jeg de som skulle ønske at det heller var en maksgrense på 10 kroner per dag, slik det er på Telenors kontantkort.

 

Som flere er inne på i kommentarfeltet her, gjelder det nok å finne en løsning som matcher barnets ansvarsevne, samt at foreldre også må ta "mobilpraten" om kostnader og bruk med sine barn.

Lenke til kommentar

Min regning forblir det samme uansett hvem jeg velger. Når sant skal sies finner jeg ikke noe som fakturerer for faktisk bruk, kun x minutter, x SMS og x MB til en fast pris. Så koster forbruk over "grensen" selvsagt heroin.

 

Det er dette som er kjekt med OneCall, overskrider du "pakken" så er det fortsatt billig. 1kr per MB f.eks er ikke så ille i forhold til andre som tar opptil 15kr per MB om du overskrider pakken.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Flott at du kommer med denne tilleggsopplysningen, og at du samtidig oppgir at du jobber for Telenor :-)

 

Så vidt jeg forstod på Telenor-kunden gikk noe av bekymringen ut på at dersom barnet brukte mobilen veldig lite kunne saldoen komme opp i 400 kroner i løpet av et par måneder. Hvis barnet da plutselig oppdager YouTube, Netflix eller andre tjenester som bruker mye datatrafikk på kort tid, kan hele saldoen - i teorien - ryke på noen ganske få minutter. Selvfølgelig skal det mye til, men det er vel heller ikke et heeelt utenkelig scenario? Sånn sett forstår jeg de som skulle ønske at det heller var en maksgrense på 10 kroner per dag, slik det er på Telenors kontantkort.

 

Som flere er inne på i kommentarfeltet her, gjelder det nok å finne en løsning som matcher barnets ansvarsevne, samt at foreldre også må ta "mobilpraten" om kostnader og bruk med sine barn.

 

Jeg er nok ikke i posisjon til å diskutere priser til Telenor, men jo. Du kan ganske lett svi av oppspart saldo på datasurfing, feks youtube, netflix mm som du sier. Så bruk av wlan er nok å anbefale om barnet er glad i feks youtube og ikke vil bruke all saldo på data. Men en fordel med disse kontroll abonnementene er at du kan få 1 gang i året subsidiert telefon til ditt barn uten prisøkning på faktura slik det er på andre abonnementer. Slik som Galaxy Y til kr 1. Denne muligheten er ikke på kontantkort. Og normalt sett på ordinære abonnementer genererer det et pristillegg på faktura i bindingsperiode.

 

Så du kan si at det er fordeler og ulemper. Her slik som ellers.. Men jeg følte det var på sin plass å understreke at det ikke kan belastes med mer enn 200kr på faktura. For slik det ble fremstilt kunne barnet videre belaste faktura for 399kr data + 200kr som normalt. Og dette stemmer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da burde det jo være mulig å sperre for bruk over 50 MB...

Ligner litt på lureri Telenor...

 

Hvordan er dette lureri? Det står godt synlig at det koster for bruk utover inkludert datamengde, og at makspris per mnd er 399. Etter min mening ville det vært mer lureri å nekte kunden å bruke mer enn inkludert datamengde. Det er da ikke Telenor sitt ansvar på passe på mobilbruken til barna, det er foreldrene sitt.

Lenke til kommentar

Da burde det jo være mulig å sperre for bruk over 50 MB...

Ligner litt på lureri Telenor...

 

Hvis foreldrene skal kjøpe smart telefon, så kan de sette sperre på telefonen på 50mb. Det finnes applikasjoner som søtter den funksjon i dag på de fleste android har denne mulighet.

 

Hvis barna har iphone, så er det feil abb for barna.

Lenke til kommentar

Hvis foreldrene skal kjøpe smart telefon, så kan de sette sperre på telefonen på 50mb. Det finnes applikasjoner som søtter den funksjon i dag på de fleste android har denne mulighet.

 

Hvis barna har iphone, så er det feil abb for barna.

Hvis foreldrene har kjøpt iphone til barna, så har de råd til et skikkelig abonnement også.

 

abbonumanget

 

abonnement.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...