Gå til innhold

Acer lanserer nettbrett til under tusenlappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Altså 200kr billigere enn Nexus 7 i statene? Defintivt ikke verdt det når du får Nexus 7 med 16GB lagringsplass, 1GB RAM og 4 kjerners prosessor til 1200kr.

Lenke til kommentar

Hvordan er innmaten på denne sammenlignet med Nexus 7? Klarer den noe av det samme? Har lenge vurdert å kjøpe Nexus 7, men blir desverre litt dyr for meg(student uten jobb+lappen osv...) Denne støtter jo minnekort i motsetning til Nexus 7! Så da er jo minne ikke noe problem!

 

Lenke til kommentar
Med en vekt på 320 gram er Iconia B1 20 gram lettere enn Nexus 7, og ifølge Acer det letteste 7-tommers nettbrettet på markedet

 

Ser at jeg kan kjøpe ICONBIT NETTAB THOR MINI 7" hos Dustin til 1099,- som veier 318 gram. Og der er med Dual-Core-prosessor på 1,6 GHz, RAM-minne på 1 GB og en Quad-Core-grafikkprosessor i tillegg til 8 GB innebygd minne pluss plass til minnekort. Android 4.1 har det også, men det er jo ikke under tusenlappen...

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat over et tilbud på Samsung Galaxy Tab 2 (7,0) 8 GB Wifi til 1490 kr fra Coop Obs Tromsø, men lurer på om ikke denne fra Acer er omtrent like bra, bare til lavere pris? Er det mulig å ringe med noen av disse og hvilken skjermteknologi har denne? (IPS LCD eller PLS LCD eller noe annet). Redigert: Acer Iconia B1 sine 0,5 GB ram var et lite slag i ansiktet. Da begynner den å bli uaktuell. Det er også ting som tyder på at skjermen er TN-basert og da er denne ute av dansen for min del.

 

Minnekort synes jeg er et must så Nexus 7 blir ikke tatt med i min vurdering.

 

Det dukker vel opp flere spennende nettbrett i løpet av CES så jeg gidder ikke å forhaste meg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hold deg unna tab 2, jeg leverte den inn etter en uke på angrerett fordi den rett og slett var en negativ opplevelse. Forferdelig skjerm og ytelse som sugde selv med custom roms.

Lenke til kommentar

Hold deg unna tab 2, jeg leverte den inn etter en uke på angrerett fordi den rett og slett var en negativ opplevelse. Forferdelig skjerm og ytelse som sugde selv med custom roms.

 

Er Acer Iconia B1 kraftigere enn Tab 2? Hvordan er den sammenlignet med Tab 2 og Nexus 7, er vel litt "svakere" ?

Lenke til kommentar
Prisen er den Acer Norge oppgir for Norge. Fra den norske pressemeldingen som kom i dag: "Acer Iconia B1-A71 er forventet i salg fra februar til en anbefalt utsalgspris på kroner 990 inkl. mva."

 

Joda, men det tror jeg ikke stemmer helt. Se på Asus og Nexus. Den burde kostet 1499,- Man tar seg betalt der man kan og differensierer markedet. Noe annet er dårlig buisness. Men for all del, klarer de det og nettbrettet viser seg å levere, ja da har de en vinner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...