Gå til innhold

Nokia: ? Alt er mulig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia har tilbakevist at det som ble sagt i intervjuet er noe annet en det de alltid har sagt.

Så dette rykte er nok mere Android fantasier og dårlig oversettelse.

http://www.wpcentral.com/stephen-elop-possibly-considering-android-were-skeptical

 

"Do you rule out 100% launching a smartphone based on Android in 2013?

 

Elop: So, the way I think about it is, in the current war on ecosystems, we are fighting with Windows Phone. That?s what we?re doing. Now, what we?re always doing is asking, how does that evolve? What?s next? What role does HTML5 play? What role does Android or other things play in the future? We?re looking further into the future, but it terms of what we?re bringing to market, and what we?re immediately focused on, we?re focused on Windows Phone."

Lenke til kommentar

@tkm, @TheMoose:

 

Dette skriver kilden, El Pais: ("P" for pregunta (spørsmål), "R" for respuesta (svar))

 

P. ¿Descarta lanzar un móvil Android el año que viene?

 

R. En la guerra actual de ecosistemas, luchamos con Windows Phone. Pero siempre pensamos qué viene después, qué papel juega HTML 5, Android… HTML 5 podría hacer que la plataforma, sea Android, Windows Phone u otra, pierda importancia en un futuro, pero todavía es muy pronto. Hoy estamos comprometidos y satisfechos con Microsoft, pero cualquier giro es posible.

 

Slik El Pais har gjengitt sitt intervju med Elop virker det i alle fall på meg som om oversettelsen vi har brukt i artikkelen stemmer ganske greit. Spansken jeg lærte på skolen er riktignok svært rusten... At Nokia tilbakeviser det Elop angivelig har sagt i intervjuet er selvsagt noe annet, og det kan jeg godt ta med en linje om. :) - Takk for tips!

Lenke til kommentar
Elop: So, the way I think about it is, in the current war on ecosystems, we are fighting with Windows Phone. That?s what we?re doing. Now, what we?re always doing is asking, how does that evolve? What?s next? What role does HTML5 play? What role does Android or other things play in the future? We?re looking further into the future, but it terms of what we?re bringing to market, and what we?re immediately focused on, we?re focused on Windows Phone."

Elop avkrefter ikke. Det er det samme som å ikke utelukke at det er en mulighet. Akkurat i tråd med artikkelen.

 

Ellers ser du tydelig hvor Nokia satser nå. Det betyr selvsagt lav sannsynlighet for en Nokia Android i år.

Lenke til kommentar

Spansken jeg lærte på skolen er riktignok svært rusten... At Nokia tilbakeviser det Elop angivelig har sagt i intervjuet er selvsagt noe annet, og det kan jeg godt ta med en linje om. :) - Takk for tips!

 

Et intervju gitt på Engelsk, oversatt til Spansk, for så og bli oversatt tilbake til Engelsk/norsk, mye kan bli "lost in translation" :)

Lenke til kommentar

Det er ingen umulighet at Nokia får en liten side grein med Android, ikke er det vanskelig for de heller, det er bare softwaren som må legges inn. Men jeg trur ikke det vil skje før de er helt på felgen og win8 har totalt feilet. Så med den markeds posisjonen de har i andre deler av verden trur jeg ikke det vil skje med det første. Og hopper Nokia til Android så vil de overleve og vell så det, men stakkars lille eple....

Lenke til kommentar

Fantastisk om det hadde kommet en Nokia Android telefon, Nokia har det som trengs for å levere og levere bra.

 

Hvis dem en dag kommer ut med en android telefon med samme chassie som for eksempel Lumia serien og med high end specs, kommer jeg selv til å kjøpe en på flekken, uansett prisklasse. Elsker Nokia for byggekvaliteten, designet og kameraet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...