Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i markedet for ny mobil om ikke alt for lenge, og dette virker jo meget aktuelt. Folk som følger med på ryktebørsen, hvordan ligger denne an sammenlignet med kommende toppmodeller fra Samsung/LG/Huawei?

 

Denne har tilsvarende spesifikasjoner som droid DNA, og Nexus 4/Optimus G(de to siste har lavere oppløsning), som alle har vært på markedet en måned ca. Disse telefonene er definitivt de kraftigste på markedet i dag, så dette er helt up to date, men ikke noe nytt. Tegra 4 telefoner og S4 kommer antagelig til å bli de som overtar tronen, men disse er nok noen måneder unna.

Lenke til kommentar
Er i markedet for ny mobil om ikke alt for lenge, og dette virker jo meget aktuelt. Folk som følger med på ryktebørsen, hvordan ligger denne an sammenlignet med kommende toppmodeller fra Samsung/LG/Huawei?
Denne har tilsvarende spesifikasjoner som droid DNA, og Nexus 4/Optimus G(de to siste har lavere oppløsning), som alle har vært på markedet en måned ca. Disse telefonene er definitivt de kraftigste på markedet i dag, så dette er helt up to date, men ikke noe nytt. Tegra 4 telefoner og S4 kommer antagelig til å bli de som overtar tronen, men disse er nok noen måneder unna.

 

Du mener S5, denne har jo S4 pro.

 

Sony har klart å få bort kantene å dette trur jeg er noe som folk setter veldig mye pris på. Veit ikke hvor mye folk bryr seg hvis det er en S4 eller S5 soc i mobilen, så lenge de får gjort alt dem har lyst på å det flyter på selv med 1080p så funker nok S4 pro like godt. På tide å shorte appl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[Du mener S5, denne har jo S4 pro. Sony har klart å få bort kantene å dette trur jeg er noe som folk setter veldig mye pris på. Veit ikke hvor mye folk bryr seg hvis det er en S4 eller S5 soc i mobilen, så lenge de får gjort alt dem har lyst på å det flyter på selv med 1080p så funker nok S4 pro like godt. På tide å shorte appl.

 

Mener nok heller galaxy S4, regner med det dukker opp noe sånt rundt sommeren. Tenkte ikke på at det kunne skape forvirring.

Lenke til kommentar

Endelig! Helt siden Galaxy S1 har jeg ventet på vanntett utstyr rundt fem tommer. Så til de grader perfekt for å ha karter på for turfolk i regn og sludd. Blir lenge å vente til slutten av Mars...

 

Kjøp et godt eksternt batteri også (Jo kraftigere jo bedre, og de har ganske god kapasitet i dag.). Det er gull å ha i sekken når strekene blir små. Da slipper du også å være redd for å bruke mobilen i frykt for å tømme batteriet. Dårlig med veggkontakter ute i skogen.

 

Lenke til kommentar

Kjøp et godt eksternt batteri også (Jo kraftigere jo bedre, og de har ganske god kapasitet i dag.). Det er gull å ha i sekken når strekene blir små. Da slipper du også å være redd for å bruke mobilen i frykt for å tømme batteriet. Dårlig med veggkontakter ute i skogen.

 

Ingen problem. Har to batteripakker på henholdsvis 20.000 og 18.000mAh :) Dessverre har ikke Xperia utskiftbart batteri, noe som lenge har vært et must for meg til til turbruk. Det å kunne bytte "on the go" som et magasinbytte på rifla omtrent, får nok vike for den store fordelen med vanntetthet og stor skjerm. Så den er ikke 100% perfekt som turkamerat, men nært nok til at det godtas. Om den holder i 8-10 timer med GPS (skjerm av i 95% av den tida) så er det holdbart nok til man kommer i telt og batteripakkene.

 

Jeg vil tro at den greier 8-10 timer GPS med skjerm av i mesteparten av tida med et batteri på 2300mAh. Til sammenligning takler min S2 10-11 timer på dette viset med et extended 2000mAh-batteri i temperatur på 10-15 grader. Ca 6-7 timer ved -5 til 0 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

7. mars er estimert hos komplett. Høres bedre ut enn slutten av mars som først antatt. Det kan kanskje stemme med denne datoen for det sies at UK får den i begynnelsen av mars. Eneste det står på er å finne ut om lesbarhet på solfylte dager. Har en anelse at den blir ganske lik V på dette området. Om det viser seg å være bra så blir det Z i lomma fra dag én.

 

Spør man meg, så bør skjermer være tydelig lesbare i minimum et inderekte sollys når de først er vanntette. Valg av vanntetthet antyder litt utendørs bruk skulle man tro. Men jeg tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...