Gå til innhold

X100 blir ny på innsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X100s blir i mine øyne det perfekte nummer to kamera med verdens raskeste autofokus etc.

Kommer til å kjøpe meg dette sporenstreks så fort det kommer i butikkene.

 

Det med at det kun er EN brennvidde synes jeg bare er positivt. Det gjør at man må bruke litt mer energi på og få tatt de "gode" bildene og slikt blir man kreativ av. Dessuten så er bildekvaliteten med vertfall X100 helt rå og skarpheten er superb. Bildekvalitet kommer LAAANGT forran zoom for min del.

 

Spesielt de kameraene med elektronisk zoom hvor det er en motor som zoomer. Jeg vet ikke hvorfor, men dette gir meg en svært "billig" og dårlig følelse.

 

Jeg gleder meg virkelig til X100s kommer i butikkene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

> Strengt talt er ikke dette så farlig, for de fordelene man får med fastoptikk oppveier de man får med zoomoptikk.

 

Jamen da så! :-)

Vil vel si at det både er avhengig av personlige preferanser og er situasjonsbetinget.

 

Ellers et spennende kamera, men ikke utskiftbar optikk er nå en ulempe for meg.

Lenke til kommentar

Må si jeg blir fristet av denne modellen. Jeg kan leve med å bare ha et fastobjektiv hvis det er bra. I noen tilfeller er det ønskelig. Har dette kameraet en bildekvalitet og ISO i tråd med nyere speilreflekser? Hvis det stemmer er jeg definitivt interessert. Jeg skal lese litt tester fra forgjengeren. Det kunne vært kjekt å høre litt fra de som har erfaring med forgjengeren og speilreflekssystemer.

 

Jeg har ventet så lenge på et bra speilløst alternativ fra Canon (har Canon-objektiver). Min 5D samler bare støv for tiden i og med at jeg er lei av å drasse rundt på masse utstyr. Ryktene sier at Canon kanskje slipper en bedre speilløs modell med elektronisk søker i siste halvdel av 2013, men min personlige erfaring tilsier at venting på Canon er tortur. Modellene kommer alltid senere enn ryktene og innfrir sjelden forventningene i første omgang.

Lenke til kommentar

Jeg synes X100 leverer minst like gode filer med tanke på ISO-ytelse og dynamisk omfang som D7000'en jeg hadde for en stund siden. For tiden har jeg en Nikon D3 i tillegg til X100, og synes egentlig ikke filene fra X100 er merkbart dårligere enn fra D3'en heller. X100s er nok et par hakk råere, men en brukt X100 er en jævlig god deal fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar Shirmah. Det var egentlig alt jeg lurte på. Det blir nok en X100S på meg i år. De nye fokusløsningene, samt den sannsynlige bildekvalitetforbedringen er jeg villig til å betale dobbelt for. Jeg kan tenke meg jeg vil bruke det kameraet mye i de neste årene. Da gjenstår det bare litt lesing av tester rett før release for å forsikre meg om at den nye modellen ikke er en fullstendig bomtur

 

Endret av Coneunofax
Lenke til kommentar

Fujifilm FinePix X100S skal være tilgjengelig i butikkene i løpet av februar.

Jeg glemte å spørre artikkelforfatter tidligere; hvor sikkert er dette release-estimatet? Jeg så ikke noe om release-dato i pressemeldingen eller produktsiden hos Fujifilm. De andre omtalelsene jeg har funnet skriver at releasen vil være i slutten av mars. Jeg ble litt nysgjerrig nå.

 

http://www.pocket-li...es-and-hands-on

The Fujifilm X100S will be in the shops from March with a price of a fairly eye-watering $1,300, with other territory prices yet to be announced.

 

http://techcrunch.co...99-respecively/

When these cameras arrive, which should be in March according to Fujifilm...

 

http://reviews.cnet....7-35566613.html

Priced at $1,299.95, the X100S will be available at the end of March.
Lenke til kommentar

Da jeg hadde X100 fikk jeg bedre bilder enn med min D7000. Men jeg solgte den pga dårlig autofokus, og mangel på mulighet til å bytte objektiv.

 

Men nå er tidene anderledes, og jeg vet at X100s vil være det perfekte kameraet for meg. Gleder meg virkelig til det kommer til butikkene. Noen her som vet når det skjer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...