Gå til innhold

Dette kan skje de neste 150 årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at alle biler skal være førerløse om bare 27 år. Det er alt for kort tid.

 

Næh, det tror jeg er mulig. Problemet der er mer byråkratisk enn teknisk. Men hvordan dette skal skje etter punkt to kan jeg ikke fatte, ettersom punkt to er noe man ikke er i nærheten av å prestere engang.

Lenke til kommentar

Biler som kjøres av datamaskiner finnes allerede i dag og er veldig sikre allerede. Så tror at fleste nybiler selges med denne featuren, ja kanskje, men ikke at hele verdens flåte har det.

 

At en 10 km høy bygning vil bli bygget de neste 50 årene tror jeg er veldig usansynlig. Større sjanse med permanente baser på månen og mars tror jeg heller.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Som nevnt har Google kjørt titusener av mil med førerløse biler allerede, så at vi skal måtte vente til 2040 er jo helt latterlig.

Et par delstater i USA driver allerede og legger lovverket til rette, så jeg spår herved at biler som dette vil være i salg allerede om 10 år, og utbredt i stor skala 5 år etter det igjen ;)

 

Ellers var spådommene rimelig isolerte og forsiktige. Det som er interessant er hvordan samfunnet forandrer seg som følge av teknologi (tenk internett).

Lenke til kommentar

førerløse biler vil nok være utbredt innen 2040, men det blir nok mest i byene. Tar nok en god del år før maskiner kan erstatte mennesket på landevegen i snøstorm osv. Håper iallefall at man kan ha et alternativ å styre selv, foretrekker å styre maskinen, og ikke at den styrer meg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Om ikke lenge vil vi ha stemme- og bevegelsesstyrte innretninger over alt.

Vi vil også få bittesmå data-brikker med sender/mottaker under huden eller som arm- halsbånd, ring etc. som vil kunne inneholde alle nødvendige opplysninger for å kunne utføre det meste. Åpne dører, betale, identifisere oss osv.

Joda. Det meste blir enklere. El-forsyning og batteriteknologi må utvikle seg i takt, slik at enhetene ikke blir strømløse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...