Gå til innhold

Ukens podkast: Maskoter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste spillfigur som har kommet kom faktisk i 8 bit eran i 1987 og er verken puslete Mario eller Sonic, men selveste Solid Snake.

 

Kan nevne 2 spillfigurer enda( som dere også nevnte), ikke like awesome, men synes at Både Conker og Crash Bandicoot fortjener en ny sjanse i å redeeme seg selv, Skal jo huskes gode maskoter blir ikke dårligere. Kun spillene, og det igjen på grunn av elendige utviklere.

Lenke til kommentar

Kom på en vi glemte: Awesome Possum. Sånn, nå er han nevnt og trenger aldri nevnes igjen!

 

Æsj, og jeg som skulle brilliere med min kjennskap til Awesome Possum.

 

Ei venninne av meg gikk rundt og sa "Awesome Pawesome" eller noe sånt - bare fordi det "rimte". Uten å vite at "possum" var noe. Jeg tenkte: NOEN må ha lagd noe som heter "Awesome Possum" og googla.

Et lite pattedyr som kjemper mot en ond vitenskapsmann og hans roboter (høres kjent ut?) OG lære folk i alle aldre å ta vare på miljøet? Nydelig...

Lenke til kommentar

En maskot dere vel ikke nevner er Dizzy. Laget av et av de mange brødreparene i Storbritannia, the Oliver twins.:) De står bak gode, gamle Codemasters, og deres store maskot var nettopp Dizzy, også kjent som Prince of the Yolkfolk så vidt jeg husker.http://en.wikipedia.org/wiki/Dizzy_(series)

 

Holy crap, glemte Dizzy ja! Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har Bubsy på SNES. Det er notorisk vanskelig og inneholder en del game design WTF, men vil ikke si at det er direkte dårlig. Bare høyst middelmådig.

 

Kanskje det mest svidde med det er siste brettet (romskipet) - man får ikke noe passord til det i spillet, så med mindre man "jukser" og finner et passord til det andre steder (noe jeg ikke kunne gjøre, ettersom internett knapt fantes den gangen jeg spilte det) har man ikke annet valg enn å spille gjennom siste vanlige seksjon (3 brett) om og om igjen for å komme dit hver gang man blir game over, og det er så ille at eneste måten jeg klarte å runde spillet var å spille det helt til jeg kunne spille gjennom hele fra begynnelsen og samle 99 liv til siste brettet. Når jeg kom til sluttbossen var jeg vanligvis nede i under 10 liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...