Gå til innhold

Omtale: Sony NEX-5R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere nevnte det såvidt, men jeg vil gjerne påpeke at Nex-6 har en ISO-hotshoe for blitzer. Dette mangler 5R. Ønsker du å sette på en blitz med noenlunde styrke etter hvert så er det jo ikke noe alternativ å gå for 5'eren. Ekstern blitz og søker kan jo heller ikke på noen måte brukes samtidig.

Lenke til kommentar

Kjøpte et Nex-5r før jul. Hovedsaklig fordi jeg ville ha et rimelig systemkamera som var er bra på video. Sony er kjent for å ha bedre autofokus i video/liveview modus enn f.eks canon. Veldig fornøyd med kameraet på mange måter, men jeg savner søker. Spesiellt utendørs i sterkt dagslys. Angrer litt på at jeg ikke kjøpt Nex 6 istedenfor, men jeg hadde litt hastverk før jul og Nex-6 var ikke på lager.

 

Lurer på å skaffe meg en slik istedenfor å kjøpe den dyre søkeren som finnes som ekstrautstyr:

http://www.ebay.com/itm/2-8X-3-LCD-Viewfinder-Extender-Magnifier-V4-for-Sony-NEX-3-NEX-5-NEX-5C-5N-New-/310549332488?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item484e2ec208

Noen som vet om de passer til 5r? Har bare sett slike til Nex 5 og 5n ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte et Nex-5r før jul. Hovedsaklig fordi jeg ville ha et rimelig systemkamera som var er bra på video. Sony er kjent for å ha bedre autofokus i video/liveview modus enn f.eks canon. Veldig fornøyd med kameraet på mange måter, men jeg savner søker. Spesiellt utendørs i sterkt dagslys. Angrer litt på at jeg ikke kjøpt Nex 6 istedenfor, men jeg hadde litt hastverk før jul og Nex-6 var ikke på lager.Lurer på å skaffe meg en slik istedenfor å kjøpe den dyre søkeren som finnes som ekstrautstyr:http://www.ebay.com/itm/2-8X-3-LCD-Viewfinder-Extender-Magnifier-V4-for-Sony-NEX-3-NEX-5-NEX-5C-5N-New-/310549332488?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item484e2ec208Noen som vet om de passer til 5r? Har bare sett slike til Nex 5 og 5n ...

 

Vet ikke om denne er så bra da, den har bare lcd skjerm men Sony sin har oled som gir bedre bilde som også blir mer naturlig. Er ikke sikkert men bare sier det:-P

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg leser denne artikkelen i forbindelse med konkuransen på hw.no og vil benytte anledningen til å påpeke at dere påpeker helt i begynnelsen at dette nå er blitt oppdatert til en fullverdig test - ikke lenger bare en omtale av produktet altså - for deretter i neste paragraf under tabellen å påpeke at det ikke er en fullverdig test det dreier seg om, men kun en omtale av produktet.

 

Klipp og lim journalistikk er fantastiske greier, men kun såfremt dere faktiskt leser og kvalitetsjekker hva dere har klipt og limt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser prisforskjellen mellom NEX-5R og NEX-6 nå er hele kr 2000,- om man kjøper inkludert kit med henholdsvis 18-55/16-50.

Største ankepunktet er gjerne om mangel på søker blir et stort problem i sollys, og at kun nikon 1 og samgsungs galaxy nx ser ut til å ha innebygd GPS..

Er innebygd GPS noe som ventes på flere av kommende 2013-2014 speilløs-modeller?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...