Gå til innhold

– Lite sannsynlig at Sony iverksetter bruktspillsperre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stusset på Gamespot også, men er nok bare en liten trykkleif.

 

Forøvrig er jeg veldig for "steam"-løsninger og ev. et lite avslag på nypris hvis man skal plugge bruktsalgslusa. Personlig kjøper jeg aldri brukt lengre da jeg handler de fleste spill når prisen er blitt redusert noe. Handler jeg spill til fullpris over disk så er dette titler som er verdt å eie og kan normalt spilles 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

Jeg tror bruktspill maset fra utviklere kommer til å dø ut om ikke alt for lang tid. Det er ganske håpløst å klage over bruktsalg på digitale varer når fysiske varer alltid har kunnet selges brukt. Det er ingen forskjell her. Den eneste brukbare løsningen er å skille ut flerspiller og la de som ønsker det punge ut litt mer for denne delen. La oss si enspiller CoD koster 250,- NOK og legge til en 150,- NOK for flerspiller. Servere koster penger. Folk som meg får nyte enspillerdelen i fred uten flerspillermas og flerspillerne får det de vil ha. Kjør i vei med online-pass for alt jeg bryr meg. Da betaler man for server-driften og alle (burde bli) blir fornøyde.

Lenke til kommentar

Jeg tror bruktspill maset fra utviklere kommer til å dø ut om ikke alt for lang tid. Det er ganske håpløst å klage over bruktsalg på digitale varer når fysiske varer alltid har kunnet selges brukt. Det er ingen forskjell her. Den eneste brukbare løsningen er å skille ut flerspiller og la de som ønsker det punge ut litt mer for denne delen. La oss si enspiller CoD koster 250,- NOK og legge til en 150,- NOK for flerspiller. Servere koster penger. Folk som meg får nyte enspillerdelen i fred uten flerspillermas og flerspillerne får det de vil ha. Kjør i vei med online-pass for alt jeg bryr meg. Da betaler man for server-driften og alle (burde bli) blir fornøyde.

 

server koster penger?... har du ikke fått med deg at det er p2p og ikke server løsninger på 99% av spillene i dag?.... ja det er spillerene som bruker sin egene nett linjer for online spillinga.

 

 

Lenke til kommentar

server koster penger?... har du ikke fått med deg at det er p2p og ikke server løsninger på 99% av spillene i dag?.... ja det er spillerene som bruker sin egene nett linjer for online spillinga.

 

Så vidt jeg vet så må det alltid ligge en server bak for å binde alt sammen selv om hovedtrafikken går over p2p. I tillegg har man kundestøtte og patching.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Én ting er å være prinsippmessig imot en løsning der spill knyttes til en ID eller bruker, en annen er å faktisk være kjøper/selger av brukte spill.

 

Selv hverken kjøper eller selger jeg brukte spill, så for meg så må gjerne bransjen gjøre hva de vil i dette tilfellet.

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

I tiår har spillbransjen greid seg helt fint med salg av bruktspill og låning av spill til venner. I dag tjener spillbransjen mer penger enn noen sinne og er større enn Hollywood. At de begynner å bli griske er som forventet, men ikke akkurat noe hyggelig. Men man ser trendene til at man mer og mer må registrere spill online eller på klienter som Steam, Origin eller GFWL slik at man ikke kan låne bort spillet til noen andre, fordi de som da låner/har kjøpt spillet må ha din brukerkonto.

Lenke til kommentar
server koster penger?... har du ikke fått med deg at det er p2p og ikke server løsninger på 99% av spillene i dag?.... ja det er spillerene som bruker sin egene nett linjer for online spillinga.
Så vidt jeg vet så må det alltid ligge en server bak for å binde alt sammen selv om hovedtrafikken går over p2p. I tillegg har man kundestøtte og patching.

For lan kan det løses uten, over internett kreves det er en server som kobler folk sammen, spesielt siden mesteparten sitter bak branmurer på lokale ip adresser.

For konsoller kreves det at server kjøres i Sony / MS serverpark noe som ikke er gratis.

 

 

Lenke til kommentar

I tiår har spillbransjen greid seg helt fint med salg av bruktspill og låning av spill til venner. I dag tjener spillbransjen mer penger enn noen sinne og er større enn Hollywood. At de begynner å bli griske er som forventet, men ikke akkurat noe hyggelig. Men man ser trendene til at man mer og mer må registrere spill online eller på klienter som Steam, Origin eller GFWL slik at man ikke kan låne bort spillet til noen andre, fordi de som da låner/har kjøpt spillet må ha din brukerkonto.

Jup kjøp og salg av brukte spill har altid eksistert og det har fungert greit, dvs ingen klaget før noen år siden.

 

Regner med at det som endret ting var online salg av spill, appstore for mobil, steam for pc samt online salg til konsoller. her fungerer ikke bruktsalg og få klagde. De ga mange utviklere den ideen at de kunne stoppe bruktsalg all over.

 

Et poeng, lurer på omde utviklerene som klager over bruktsalg er de samme som lager korte spill med begrenset gjenspill verdi :o?

Mener at de i såfall kun har seg selv å takke.

 

Lenke til kommentar

For lan kan det løses uten, over internett kreves det er en server som kobler folk sammen, spesielt siden mesteparten sitter bak branmurer på lokale ip adresser.

For konsoller kreves det at server kjøres i Sony / MS serverpark noe som ikke er gratis.

 

Takk for svar. Jeg skulle kanskje presisert det, men jeg tenkte ikke på lan.

Lenke til kommentar

Jeg vil takke Gamer for at de ivertfall retter opp inleggene sine.

 

Det er så mye falske nyhets rykter gående.

 

Og Gamer fikser ivertfall ting visst det viser seg at det var feil, stor respekt for det.

 

Jeg vet at dette ikke var et falsk rykte, men de har ivertfall trukket tilbake hva de sa for en tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...