Gå til innhold

HTC M7 allerede til uka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Det er fint å se at det kommer mange kule telefoner, noen ganger syns jeg uansett at det rett og slett for mange, Google burde lage regler for spesifikasjonene til telefoner som selges offisielt med Android, men fortsatt la det være Open Source. De burde kanskje si at hver produsent bare kan komme med max 6 telefoner i året som kan selges på et offisielt marked.

Lenke til kommentar

Jeg, som har One X, ser virkelig ikke vitsen med å oppgradere til X+ eller denne, M7. Kjører ingen tunge apps, så igrunn er det ingen fordeler med telefonen.

 

Eneste fordelen blir vel når 4G nettet kommer her jeg bor, men fram til da er det lite spennende. Synes de burde fokusere mer på batteritid egentlig. Mobilen er jo langt mer kraftig enn det flesteparten har behov for.

 

Hvor mange bruker egentlig all kraft som er tilgjengelig i One X, S3, osv.?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Jeg, som har One X, ser virkelig ikke vitsen med å oppgradere til X+ eller denne, M7. Kjører ingen tunge apps, så igrunn er det ingen fordeler med telefonen.Eneste fordelen blir vel når 4G nettet kommer her jeg bor, men fram til da er det lite spennende. Synes de burde fokusere mer på batteritid egentlig. Mobilen er jo langt mer kraftig enn det flesteparten har behov for. Hvor mange bruker egentlig all kraft som er tilgjengelig i One X, S3, osv.?

 

En firekjernerprosessor i dag er det du kan kalle potensiell kraft for fremtiden. Jeg er enig med deg når det kommer til batterier i telefoner.

Lenke til kommentar

Det er fint å se at det kommer mange kule telefoner, noen ganger syns jeg uansett at det rett og slett for mange, Google burde lage regler for spesifikasjonene til telefoner som selges offisielt med Android, men fortsatt la det være Open Source. De burde kanskje si at hver produsent bare kan komme med max 6 telefoner i året som kan selges på et offisielt marked.

 

Hvorfor er det et problem at det kommer så mange mobiltelefoner? Synes det er bra at det er mange jeg <3

Lenke til kommentar

Jeg, som har One X, ser virkelig ikke vitsen med å oppgradere til X+ eller denne, M7. Kjører ingen tunge apps, så igrunn er det ingen fordeler med telefonen.Eneste fordelen blir vel når 4G nettet kommer her jeg bor, men fram til da er det lite spennende. Synes de burde fokusere mer på batteritid egentlig. Mobilen er jo langt mer kraftig enn det flesteparten har behov for. Hvor mange bruker egentlig all kraft som er tilgjengelig i One X, S3, osv.?

 

Nå er det jo ikke 4G støtte for One X da. Skal du ha 4G-støtten må du nøye deg med en tokjernesprosessoren One XL.

 

Om om du som person bruker din One X til basic-apper, vil ikke det si at de som faktisk bruker telefonen effektivt til det den er laget for, ikke skulle behøve å oppgradere.

 

Jeg syntes effekten er så stor i telefonen at jeg til og med har utnyttet den mer med å roote den.

 

Jeg kjører GTA III, GTA Vice City, Titanum Backup, Minecarft, tTorrent Pro, ROM Manager, Riptide GT osv.

 

Se for eksempel på artikkelen om Ubuntu for telefonen. Dagens telefoner har så bra kraft at de snart kan måles med fjordårets heftigste bærbare.

 

Min One X kan fungere i 3-4 dager uten ladning om jeg skrur ned skjermstyrken, avslutter kjørende apper og skrur av Wifi og 3G. Storfornøyd!

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke 4G støtte for One X da. Skal du ha 4G-støtten må du nøye deg med en tokjernesprosessoren One XL.

 

Om om du som person bruker din One X til basic-apper, vil ikke det si at de som faktisk bruker telefonen effektivt til det den er laget for, ikke skulle behøve å oppgradere.

 

Jeg syntes effekten er så stor i telefonen at jeg til og med har utnyttet den mer med å roote den.

 

Jeg kjører GTA III, GTA Vice City, Titanum Backup, Minecarft, tTorrent Pro, ROM Manager, Riptide GT osv.

 

Se for eksempel på artikkelen om Ubuntu for telefonen. Dagens telefoner har så bra kraft at de snart kan måles med fjordårets heftigste bærbare.

 

Min One X kan fungere i 3-4 dager uten ladning om jeg skrur ned skjermstyrken, avslutter kjørende apper og skrur av Wifi og 3G. Storfornøyd!

M7 skulle vel ha støtte for 4G, derfor jeg mener at eneste grunnen til å oppgradere for min del ville vært 4G. Klar over at One X ikke har det.

 

Og effekten er uten tvil stor. Jeg kjøpte GTA Vice City, og spilt det litt. Spillet kjøres bra, og jeg er imponert over hva de klarer å få ut. Dessverre syntes jeg det er litt for vanskelig å kontrollere på skjermen til at jeg orker å spille så mye. Og da blir telefonen brukt til mer vanlige apps som ikke krever så alt for mye.

Syntes alltid det er greit å ha litt ekstra kraft så telefonen har litt slingremonn og ikke blir treg, men for øyeblikket ser jeg ingen vits til å oppgradere annet enn batteritiden.

 

Mulig jeg spiller mer om jeg finner en god kontroller som kan kobles til mobilen

 

Min One X overlever ikke i nærheten av like lenge på batteri, men nå har jeg ikke tålmodighet til å gå så lenge uten å bruke den for å teste standby-tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Det er fint å se at det kommer mange kule telefoner, noen ganger syns jeg uansett at det rett og slett for mange, Google burde lage regler for spesifikasjonene til telefoner som selges offisielt med Android, men fortsatt la det være Open Source. De burde kanskje si at hver produsent bare kan komme med max 6 telefoner i året som kan selges på et offisielt marked.
Hvorfor er det et problem at det kommer så mange mobiltelefoner? Synes det er bra at det er mange jeg <3

 

Seks (android) telefoner på hver produsent er fortsatt veldig mye. Om det blir regler for salg av telefoner så kan vi komme til å se mange flere, bedre utførte telefoner, både billige og dyre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Jeg klarer meg med batteriet på htc one x men jeg håper at denne får litt bedre. Det er jo 500+ Mah med samme størrelse bare HD og 1.7 GHz så da blir det kansje bedre. Det er ikke sikkert at jeg kommer til å bruke 4g men hvis jeg skal, bruker 4g veldig mye strøm? Mer en 3g?

 

4G LTE (mange teleopperatører kaller HSPA+ for 4G) bruker mer strøm enn 3G, 3G bruker igjen mer strøm en WiFi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Ok. Men tror du den har bedre batteri tid en HTC one x selv med hd og 1.7 GHz prosessor?

 

HTC One X har HD (1280*720/720p) men ikke full HD. En full HD-skjerm trenger teoretisk sett ikke mer strøm, men du trenger en litt kraftigere prosessor. Så på en måte vil den bruke mer strøm på å ha full HD.

 

Det er mange forskjellige typer prosessorer og grafikkort som er forskjellig på både ytelse og strømbruk. Det er, tre mulige prosessortyper jeg tror HTC kanskje vil komme til å bruke: Qualcomm Snapdragon S4 Pro 1.7 GHz Krait med et Adreno 320 grafikkort, nVidia Tegra 4 med 1.7 GHz Cortex A15 og et 72 kjernes grafikkort eller den samme som i HTC One X+; nVidia Tegra 3 1.7 GHz Cortex A9 (40 nm) med en tolvkjernes GPU.

 

Jeg håper at HTC går for nVidia Tegra 4, Cortex A15 bruker mindre strøm enn Cortex A9, og selv om 72 kjerner er mye så tror jeg at det må være noe strømsparing der. nVidia Tegra 4= Samme eller mer batteritid enn One X.

 

Går HTC for Qualcomm Snapdragon S4 så vil strømbruken være omtrentlig den samme som Tegra 4 men med litt mindre kraft til vanlig bruk.

 

Om HTC bruker Tegra 3 1.7 GHz så kommer nok batterilevetiden til å være kortere, en Cortex A9 prosessor kommer til å slite mer med å holde 2.1 millioner pixler gående. Her kommer du nokk heller ikke til å se noe serlig "kraft" i vanlig bruk.

 

Lenke til kommentar
Ok. Men tror du den har bedre batteri tid en HTC one x selv med hd og 1.7 GHz prosessor?
HTC One X har HD (1280*720/720p) men ikke full HD. En full HD-skjerm trenger teoretisk sett ikke mer strøm, men du trenger en litt kraftigere prosessor. Så på en måte vil den bruke mer strøm på å ha full HD.Det er mange forskjellige typer prosessorer og grafikkort som er forskjellig på både ytelse og strømbruk. Det er, tre mulige prosessortyper jeg tror HTC kanskje vil komme til å bruke: Qualcomm Snapdragon S4 Pro 1.7 GHz Krait med et Adreno 320 grafikkort, nVidia Tegra 4 med 1.7 GHz Cortex A15 og et 72 kjernes grafikkort eller den samme som i HTC One X+; nVidia Tegra 3 1.7 GHz Cortex A9 (40 nm) med en tolvkjernes GPU. Jeg håper at HTC går for nVidia Tegra 4, Cortex A15 bruker mindre strøm enn Cortex A9, og selv om 72 kjerner er mye så tror jeg at det må være noe strømsparing der. nVidia Tegra 4= Samme eller mer batteritid enn One X.Går HTC for Qualcomm Snapdragon S4 så vil strømbruken være omtrentlig den samme som Tegra 4 men med litt mindre kraft til vanlig bruk.Om HTC bruker Tegra 3 1.7 GHz så kommer nok batterilevetiden til å være kortere, en Cortex A9 prosessor kommer til å slite mer med å holde 2.1 millioner pixler gående. Her kommer du nokk heller ikke til å se noe serlig "kraft" i vanlig bruk.

 

Takk for hjelpen :)

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...