Gå til innhold

Test: Thermaltake Level 10GT Battle Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thermaltake var tidlig på 2000-tallet en billig Thermalright wannabee med søppelprodukter i plastic-fantastic-kvalitet. At de fremdeles er på markedet er meg et under.

 

Har fremdeles vonde minner om TT Typhoon og Volcano-kjølerne jeg hadde på diverse AMD-rigger. :( Spesielt er det vonde minner om utallige ganger jeg har skrudd i Thermaltake-kabinetter. Fysj og fy.

 

 

tt_typhoon.jpg

 

cooler2.jpg

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har dette i hvitt. Enig i konklusjonen. Jeg har imidlertid ikke hatt noen irritasjon rundt harddiskmontering, men det er kanskje fordi jeg kun har montert en 2.5 SSD-disk... Ellers synes jeg montering gikk greit, det er mye cable-management-muligheter.

 

Som nevnt, føles enkelte deler av kabinettet litt billig-plastikk til å koste såpass mye.

 

Men, mtp funksjonalitet og ytelse er det suverent. Det er veldig praktisk med håndtak til å bære, det kjøler bra og det er stillegående. Endel mikkmakk man ikke trenger, men jevnt over fornøyd med kjøpet. Skulle vært litt billigere, med mindre mikk-makk og litt mer solid følelse.

 

Noe av mikkmakket er nyttig though, slik som trådløs kobling av vifte i siden, gjør det veldig enkelt å hekte av døra.

Lenke til kommentar

Fem harddisk-plasser? Det er alt? Hadde jeg fått plass til halvparten av diskene mine da. Hvem trenger 4x5.25" i dag? 2x5.25" og 7x3.5/2.5 hadde vært en mye mer fornuftig kombinasjon.

 

Er da du bruker noe slikt som denne :

http://www.dustinhome.no/product/5010331706/hd-kassett-3x5-25-til-5x3-5-sata-300-svart/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker. Nå er ikke dette det billigste alternativet, men i nøden spiser fanden fluer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Jeg må ærlig innrømme at dette kabinettet så skamtøft ut. Hadde jeg hatt brukt for et "stort" kabinett (har av praktiske årsaker gått over til mini-ITX på hovedmaskina) hadde jeg hatt mycket lyst på dette, ja.Bare utseende er nok til siklefaktoren.

 

Hadde noen tanker om dette toweret selv, men endte med CM storm stryker og noctua vifter i stede. (til tilsvarende pris) like praktisk, større og bedre plass.

 

Lenke til kommentar

Dette er med hånden på hjertet et av de styggeste kabinettene jeg noen gang har sett. Provoserende stygt faktisk :confused: Det kan være så unikt det bare vil, men det hjelper lite når det må gjemmes i et skap.

 

Må si meg faktisk enig her, dessverre. Første gangen jeg så dette kabinettet (første utgaven) var fra braksiden, den sto utstilt i en databutikk vi en gang i tiden hadde tidligere her i SF. Kabinettet var hvitt og fra baksiden så det helt konge ut, men så fort jeg gikk inn og fikk sett fronten ble jeg nesten kvalm. Alle har vær sin smak, men jeg mener de skulle holdt kabinettet mer stilrent i front, all den dill-dallen får det til å se ut som et "fjortis" kabinett.

Lenke til kommentar

Har dere ikke testet Silverstone FT02 tidligere? Dette kabinettet burde være i lista for sammenligning etter min mening.

Etter 3 år har jeg enda ikke funnet ett mer egnet kabinett for ett luftkjølt SLI oppsett. Selv uten SLI slår det stort sett alle kabinetter på hovedkort-, cpu- og gfx temperaturer sett opp mot støy.

Eneste ulempen er at det er dypt samt at man må gjøre litt research før man velger komponenter (psu, cpu-kjøler, lengde på gfx kort).

Lenke til kommentar

Veldig stygt, og samtidig veldig ufornuftig design med tanke på luftflyt. Venter heller på Corsair 900D.

 

Leste du i det heletatt testen?

de termiske egenskapene er jo på topp, så hvordan du kan si det er ufornuftig design med tanke på luftflyt skjønner jeg ikke helt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...