Gå til innhold

? Jeg liker å tro at det er skummelt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hvor godt dette spillet blir, kommer det ikke til å ha noe å si. Eller la meg omformulere. Det vil ikke ha noe å si for de som allerede har bestemt seg for at spillet blir dårlig. Samme situasjon som med Mass Effect 3 og Dragon Age 2.

 

Jeg likte ikke Dead Space 1 da jeg synes det ble alt for ensformig, men gav Dead Space 2 en seriøs sjanse. Jeg ble dypt skuffet over Mass Effect 2, men gav ME3 en sjanse fordi det skulle fullføre historien, og alle valgene vi tok skulle få betydning. Jeg likte ikke Dragon Age 1, men gav Dragon Age 2 en seriøs sjanse. Og for den saks skyld er jeg fortsatt en stor fan av System Shock, så klart jeg gav BioShock 1 og 2 sjansen til å imponere meg. Jeg kom til alle med åpne øyne og ville godtatt mye rart. Men når det sagt, vet du hvordan jeg faktisk oppleve spillene?

 

Mass Effect 3 lovet svært bra, men det var alt for mange og for lange cutscenes jeg ikke kan hoppe over (uviktig første runde, kritisk andre og tredje). Historien interesserte meg ikke heller. BioShock føltes som en blek kopi av System Shock. Dead Space 2 var direkte kjedeilg. Faktisk ble jeg skuffet over samtlige av spillene jeg har nevnt, med unntak av Dragon Age 2. Eller for å rette litt: Jeg ble dypt skuffet over Dragon Age 2 også, men av andre grunner. Spillet i seg selv var knall, men det ble kjedelig å løpe rundt i en by hele tiden, og et stykke ute i historien ble jeg tvunget til å fjerne en person fra laget og ta med meg en dverg i stedet. Og dette til tross for at DA2 er laget av BioWare, de samme som lot oss få velge laget vårt selv og ha andre midlertidige companions helt fra Baldur's Gate 1. Hva skjedde? Hvorfor fikk jeg ikke bare dvergen i tillegg en liten stund?

 

Når det kommer til Dead Space 3 og co-op er det nesten ikke til å unngå å sammenligne med Resident Evil. Resi 4 var ren eskorte hele veien, og ble utrolig kjedelig i lengden. Resi 5 og 6 er ren action co-op hele veien, og finnes ikke nifse i det hele tatt. Man skulle dermed tro at ikke er mulig å lage bra grøsser med co-op, men da har man ikke prøvd Resi Revelations. Det har co-op hele veien med en AI-partner (unntatt i noen få områder der vi er alene), men det er et av de aller beste spillene i serien. Og det til tross for at det "bare er på en håndholdt konsoll". Co-op Dead Space 3? Høres rart ut, men kan faktisk funke. :)

 

Når det er sagt må man ikke overse den lille "du kan spille alene"-biten. Co-op bra eller dårlig? Hvem bryr seg når det er frivillig? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For horror-fans var vel aldri Dead Space noe spesielt skremmende etter 30 minutter med spilling. Det blir likevel kjøp fra meg fordi jeg liker å blåse lemmene av vandrende personifiseringer av body-horror. Vil jeg bli skremt spiller jeg ikke spill der jeg har tilgang til arsenal av oppgraderbare våpen.

Lenke til kommentar

Er en stor fan av Dead Space spillene og gleder meg skikkelig til å spille DS3! Det begynner å bli lenge siden jeg har trampa ned noen Necromorphs nå.

 

Og denne gangen med en venn som ikke helt tør å spille slike spill som dette på egenhånd, det blir veldig gøy å kunne dele Dead Space med han, og håper han blir like frelst av Dead Space universet som jeg er. :)

 

Håper bare coop ikke går for mye utover stemningen, atmosfæren og "skrekkelementene" til spillet. Men jeg har troa på Visceral Games, de har ikke skuffet meg så langt.

 

 

Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke mye tro på. Ser ut til at det går downhill som med RE5, som var helt forferdelig etter min smak. Syns Dead Space 2 var bra creepy jeg da , nevnes en gang det blir Coop-drevet gameplay blir jeg litt trist inni meg.

 

Når det er sagt, håper jeg at jeg tar feil :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så absolutt, er så mye negativitet at jeg såvidt orker å lese forum poster på gamer.no. Synd at det blir slik, for det er slitsomt og unødvendig.

 

Enig. Også enig om at folk må kommentere artikkelen og ikke bare overskriften. Virker som det er tendensen her. Gleder meg vilt til DS3 også. Begge de forrige var utrolig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...