Gå til innhold

De 5 største IT-tabbene i 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er problemet med å kopiere andres lister så lenge det opplyses om at det er nettopp dette de har gjort.

Og hva hjelper det meg om listen har vert i alle landets aviser, når jeg ikke leser alle landets aviser?

Enig. Amobil var første plassen jeg leste dette, men så leser jeg jo verken alle avisene i Norge eller ExtremeTech for den saks skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du forklare meg hvorfor det er usaklig? Hadde de vært først ute med denne nyheten, så hadde det vært helt ok at de publiserte den (mange som liker slike lister, og annonseinntekter må dem jo få fra lesere som leser artikler).

 

Men det at en bransjeledende avis publiserer en artikkel som dette, som er ren copy/paste lenge etter tabloidaviser blir helt feil. Om de hadde brukt 30 min på artikkelen, og heller kommentert lista, kommet med sine synspunkt og argumentert for dem, så hadde saken sett helt annerledes ut. Da hadde den faktisk vært relativt god, og gitt en merverdi til dem som leser artikkelen..

 

Når man først er på offensiven, så er det sjeldent jeg ser at teknofil holder på slik som dette.

Ser man mot fks Itavisen, som har blitt en tja. Hva skal man kalle en avis som Itavisen? De vinkler headerne sine på en ufattelig merkelig måte, som kun skal sørge for at personer trykker på artikkelene. Artikkelene er ofte vridd mot det forfatter selv liker. At de holder på slik, gjenspeiles i kommentarfeltene hos Itavisen som er på ett vanvittig lavmål. Og akkurat det håper jeg vi slipper å se i tek-nettverket, som opprettholder relativt god kvalitet på artikkelene sine :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg klager er at det i mine øyne sier noe om holdninger og kunnskap når de ikke klarer å sette opp en liste over hvilke 5 tabber de mener var de største som ble gjort i IT-industrien i løpet av ett år.

Nå er det vel strengt tatt ingen som har sagt at de ikke klarer å sette opp en liste heller? Du kan jo spørre dem, så er jeg sikker på at de kan lage en liste for deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg så denne artikkelen da den først kom ut. Forfatteren hadde da tydeligvis skrevet ut fra bilder, og la ut om hvordan den kuleformede høyttaleren Nexus Q ikke gjorde det noe bra.

 

Vet ikke hva som er verst, at den er skrevet av noen som tydeligvis ikke er kvalifisert, eller at så mange andre nettsteder kopierer den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Virkelig? Kunne dere ikke ha laget en egen liste selv?Denne listen har snart vært innom alle landets aviser. Så gratulerer med å være sist ute... Forventer mer av en bransjeavis enn at de bruker copy paste.

 

Hvis du faktisk leste artikkelen, skrev de faktisk at nettstedet ExtremeTech hadde laget listen. Hvis du ikke tåler det, så ikke les artikkelen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...