Gå til innhold

Tilbakeblikk: The Legend of Zelda: Link's Awakening DX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale alle nostalgiske Zelda-fans å ta en titt på Zelda Classic; som kort fortalt er en remake av det originale The Legend of Zelda til Windows, Linux og Mac.

 

Det som gjør Zelda Classic unikt er det at det medfølger en quest-editor, hvor en kan mekke sine egne Zelda-quests. Zelda Classic har en stor quest database på zeldaclassic.com og purezc.com, og noen av questene der er på høyde med de originale 2d Zelda-spillene.

 

For de som lurte så er grafikken også bedre på mesteparten av quests i Zelda Classics quest-database kontra det originale Zelda, for de har såkalte "titlesets" som er lånt/inspirert av blant annet A Link to the Past, Link's Awakening, Minish Cap og BS Zelda (japansk SNES remake av det originale Zelda).

 

Zelda Classic kom nylig ut i versjon 2.5, som har vært i utvikling i mellom 6-8 år nå, men som oftes må de quests som er lansert brukes med den versjonen av Zelda Classic som den ble laget med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble nylig spurt om hvilket spill jeg helst ville sett en remake av. Etter litt betenkningstid endte jeg faktisk opp med nettopp dette spillet. Et spill med denne lekenheten, sjarme, interessante historie og en sårt velkommen mangel på selvhøytidelighet er noe som idag er mangelvare og kunne skapt et friskt pust i dagens spillmarked. Bare det å kunne vinne en Yoshi-dukke i et minigame er rett og slett ikke noe jeg har noe imot, tvert om. Denne frimodigheten slipper de også elegant unna med ettersom "alt bare er en drøm!"

 

Skulle gjerne sagt at dette er mitt favoritt-Zeldaspill, men jeg er ikke i stand til å sette Ocarina of Time eller Links Awakening over det andre. Fantastiske spill! Nuff said.

Endret av Metrolf
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...