Gå til innhold

Forskjell på BenQ XL2411 og XL2420


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny skjerm og det er en ting jeg ikke forstår.

Jeg ser på disse to modellene, og det jeg ikke begriper er at 2420 er billigere og frontes mye sterkere av både produsent og Komplett.

 

 

BenQ 24" LED XL2420T: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274#extra

BenQ 24" LED XL2411T: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767207#extra

 

 

Hvorfor er 2420 dyrere enn 2411? Hvorfor virker produktet nesten bortgjemt når det fronter bedre specs på alle områder? (så langt øyet kan se)

 

 

Har noen noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Samme panel, samme baklys, sannsynligvis samme minimale bildeprosessering, og digitalt grensesnitt?

Tviler sterkt på at det er noen forskjell.

 

Tester har vist at XL2411T er litt bedre enn XL2420T når det kommer til bilde. XL2411T har flere innstillinger for AMA, eller no, som gjør at fargene kan bli litt bedre og ikke så unaturlige. I tillegg lurer jeg på om 2411 har litt bedre sortnivåer enn 2420.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe XL2420T på grunn av at den har DisplayPort.

Som det nevnes tidligere i tråden så vil DVI etterhvert gå ut på dato, og AMD sier dette er i 2015.

I så fall sier jeg lykke til AMD, siden Nvidia som største aktør styrer det showet og AMD vil pent måtte følge etter til Nvidia og Intel sier stopp.

 

Hovedforskjellen på de to skjermene er at 20 kommer med en USB dings som du kan skifte profil med, og som sagt det at XL2420T har DP1.3.

 

 

Jeg tror DVI vil holde i minst 6 år til med tanke på antall analoge skjermer blant forbrukerne (og at proffskjermer uten DP selges fortsatt, så du kan nok trygt kjøpe XL2411T uten å miste nattesøvnen.

 

Hadde Komplett hatt Xl2411T til 1998,- når jeg sto mellom de to så ville jeg gått den.

 

 

Løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe XL2420T på grunn av at den har DisplayPort.

Som det nevnes tidligere i tråden så vil DVI etterhvert gå ut på dato, og AMD sier dette er i 2015.

I så fall sier jeg lykke til AMD, siden Nvidia som største aktør styrer det showet og AMD vil pent måtte følge etter til Nvidia og Intel sier stopp.

 

Hovedforskjellen på de to skjermene er at 20 kommer med en USB dings som du kan skifte profil med, og som sagt det at XL2420T har DP1.3.

 

Jeg tror DVI vil holde i minst 6 år til med tanke på antall analoge skjermer blant forbrukerne (og at proffskjermer uten DP selges fortsatt, så du kan nok trygt kjøpe XL2411T uten å miste nattesøvnen.

Det er Samsung, ASUS, Dell og HP som styrer når DVI fases ut, Intel (som er største aktør) må føye seg etter kravene deres.

 

Alle LCD-skjermer er digitale, analoge skjermer har ikke vært i salg på lang, lang tid.

 

Hva du tror om levetiden til DVI får du tro, men jeg har ikke stor tiltro til deg når du ikke engang vet hvem som styrer markedet.

Lenke til kommentar

 

 

Tester har vist at XL2411T er litt bedre enn XL2420T når det kommer til bilde. XL2411T har flere innstillinger for AMA, eller no, som gjør at fargene kan bli litt bedre og ikke så unaturlige. I tillegg lurer jeg på om 2411 har litt bedre sortnivåer enn 2420.

Høres jo bra ut, virker vel logisk at en nyere skjerm skal forbedre forgjengerens feil :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...