Gå til innhold

Blizzard vraker Diablo IIIs konkurransemodus (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre Jebus.

 

Hvor inkompetent går det an å bli?

 

DET BLE ADVART MOT DETTE TIDLIG I BETAEN FOR SVARTESTE HELVETE.

 

1: Main stat stacking er et enormt balanseproblem

2: Critical damage stacking er et enormt balanseproblem

3: At defense og resistances stacker til samme egenskap er et enormt balanseproblem

4: At dodge alltid ignorerer effekten av debuffs i PvP er et enormt balanseproblem

 

De fikk beskjed om dette over et halvår før spillet ble lansert.

 

Hvorfor i svarteste helvete klarer ikke dagens spilldesignere å bruke matematikk ordentlig??

 

Treyarch, Infinityward, Blizzard og Bethesda sliter alle ekstremt med å jevne ut enkle tall i flerspillerspill -- selv om ingen av dem gjorde det for bare 5 år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herre Jebus.Hvor inkompetent går det an å bli?DET BLE ADVART MOT DETTE TIDLIG I BETAEN FOR SVARTESTE HELVETE.1: Main stat stacking er et enormt balanseproblem2: Critical damage stacking er et enormt balanseproblem3: At defense og resistances stacker til samme egenskap er et enormt balanseproblem4: At dodge alltid ignorerer effekten av debuffs i PvP er et enormt balanseproblemDe fikk beskjed om dette over et halvår før spillet ble lansert.Hvorfor i svarteste helvete klarer ikke dagens spilldesignere å bruke matematikk ordentlig??Treyarch, Infinityward, Blizzard og Bethesda sliter alle ekstremt med å jevne ut enkle tall i flerspillerspill -- selv om ingen av dem gjorde det for bare 5 år siden.

 

Problemet er at det ikkje er lettaste mattestykke, eit av største problemene er fårsat våpen som er elemental damage eller "max weapon " som dominerer fårsat. (selv over hovud staten)

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å klage over manglende pvp. Klart at det er kjipt at de ikke har fått det med, men er det virkelig grunnen til at du kjøpte spillet? For min del har fokuset deres på balansering vært det som ødela litt av opplevelsen min. Farming er dritt kjedelig, og man skal kunne få det beste utstyret og føle seg episk uten at det skal bli kjedelig. Synes man farming er morsomt får man spille WoW eller lignende.

 

Men etter å ha spilt spillet frem til litt ut i inferno, så kan jeg vel ikke klage. Jeg digger folk som etter 60 timer med spilling, erklærer spillet for et drittspill. Da har du et alvorlig problem med disponering av tid :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om det er utrolig uproffesjonelt av Blizzard å hype opp denne PvP bloggen de ga ut i går kun for å gi ut en utrolig lang unnskyldning i blå skrift så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor folk er så ihuga fanatiske etter PvP i Diablo 3. Diablo 2 var da virkelig ikke ett renspikka PvP spill, det hadde kun duels og folk var fornøyd med det.

En annen ting som gjør PvP vanskelig å balansere er den ekstreme forskjellen mellom hp og skade som man kan gjøre. Oneshotting vil absolutt forekomme veldig ofte med mindre alle har samme stats og skade. Da vil folk klage på at utstyr ikke har noe å si, jeg misunner virkelig ikke Blizzard når det kommer til balansering av D3 PvP.

De har begitt seg ut på dypt vann her.

Lenke til kommentar

Bedre å vente enn å slippe det for tidlig, kjipt det skal ta så lang tid men.

 

Men det er enda bedre å faktisk slippe ting med spillet som de sa skulle komme, istedet for noe oppkok ett år senere.

AtW

 

Que 100 kommentarer om hvor skuffende Diablo III var. #typiskgamer

 

Hva er typisk? At gamere blir skuffet? At de ikke liker alle spill? Og om det er typisk, er det galt å mene det? Det er typisk deg å klage over nesten all kritikk mot spill, betyr det at dine meninger ikke teller, fordi de er typiske?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er enda bedre å faktisk slippe ting med spillet som de sa skulle komme, istedet for noe oppkok ett år senere.

AtW

 

 

 

Hva er typisk? At gamere blir skuffet? At de ikke liker alle spill? Og om det er typisk, er det galt å mene det? Det er typisk deg å klage over nesten all kritikk mot spill, betyr det at dine meninger ikke teller, fordi de er typiske?

 

AtW

 

Slettes ikke. Det som er typisk for gamere er ukritisk og overdreven klaging. Check that. Syting er ordet jeg leter etter.

Lenke til kommentar

Klassisk arroganse som er ett forsøk på å heve seg over "de vanlige". Spise alt rått er ikke bra.

 

Enig, det er ikke bra å sluke alt rått. Selv er jeg veldig nøye på akkurat det, og det oppfordrer jeg alle andre til å også være. På samme måte oppfordrer jeg deg til å lese følgende poeng.

 

Det bør være mulig å klage på en normal måte. Tror alle her kan være enige om at det ikke klages på normal måte når spill er inne i bildet. Bare se på Mass Effect 3. Tror aldri en film har bliitt klaget inn til regjeringen i USA fordi publikum var misfornøyd med slutten. Ikke fordi den hadde støtende innhold, men rett og slett bare fordi de ikke likte den.

 

Idiotisk og flaut mener jeg. Akkurat like flaut som at EA blir kåret til USAs verste selskap. Det er altså i samme land der man har banker som stjeler summer som forandrer livsstilen til og kunden, og store selskap som profeterer på at andre mennesker blir drept.

 

Så dette er ikke arroganse fra min side. Om jeg prøver å heve meg over "de vanlige"? Tja, kanskje. Jeg hever meg hvertfall over den gruppen mennesker jeg har snakket om. Så blir det opp til andre å bestemme om de er "vanlige" eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig, det er ikke bra å sluke alt rått. Selv er jeg veldig nøye på akkurat det, og det oppfordrer jeg alle andre til å også være. På samme måte oppfordrer jeg deg til å lese følgende poeng.

 

Det bør være mulig å klage på en normal måte. Tror alle her kan være enige om at det ikke klages på normal måte når spill er inne i bildet. Bare se på Mass Effect 3. Tror aldri en film har bliitt klaget inn til regjeringen i USA fordi publikum var misfornøyd med slutten. Ikke fordi den hadde støtende innhold, men rett og slett bare fordi de ikke likte den.

 

Idiotisk og flaut mener jeg. Akkurat like flaut som at EA blir kåret til USAs verste selskap. Det er altså i samme land der man har banker som stjeler summer som forandrer livsstilen til og kunden, og store selskap som profeterer på at andre mennesker blir drept.

 

Så dette er ikke arroganse fra min side. Om jeg prøver å heve meg over "de vanlige"? Tja, kanskje. Jeg hever meg hvertfall over den gruppen mennesker jeg har snakket om. Så blir det opp til andre å bestemme om de er "vanlige" eller ei.

 

Jeg tror dette har med at spill krever en lengre og mer aktiv investering enn film. Samtidig er spill mye (mye) dyrere enn film. For meg er det så enkelt at jeg blir forbannet når selskaper dummer ned franchiser, melker merkevaren og så videre. Jeg føler ett visst "eierskap" til noen spill. Det kan være irrasjonelt og tåpelig, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette har med at spill krever en lengre og mer aktiv investering enn film. Samtidig er spill mye (mye) dyrere enn film. For meg er det så enkelt at jeg blir forbannet når selskaper dummer ned franchiser, melker merkevaren og så videre. Jeg føler ett visst "eierskap" til noen spill. Det kan være irrasjonelt og tåpelig, men sånn er det.

 

Føler du treffer spikeren på hodet når det gjelder en lengre og mer aktiv investering, men jeg tror ikke prisen er en betydelig faktor. For å dra en liten anekdote, det var ingen i min omgangskrets som klaget mer over slutten på ME3 enn en som piratkopierte det.

 

Problemet jeg har med whining er ikke at den kommer, men formen og mengden. Enkelte går alt for langt i deres kritikk av ting som i bunn og grunn ikke betyr noe som helst. Dette er ikke noe gamere er alene om å gjøre, se for eksempel hvor grusomme meninger enkelte får seg til å skrive i kommentatorfelt på nettaviser.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Det blir for dumt å klage over manglende pvp. Klart at det er kjipt at de ikke har fått det med, men er det virkelig grunnen til at du kjøpte spillet? For min del har fokuset deres på balansering vært det som ødela litt av opplevelsen min. Farming er dritt kjedelig, og man skal kunne få det beste utstyret og føle seg episk uten at det skal bli kjedelig. Synes man farming er morsomt får man spille WoW eller lignende.

 

Men etter å ha spilt spillet frem til litt ut i inferno, så kan jeg vel ikke klage. Jeg digger folk som etter 60 timer med spilling, erklærer spillet for et drittspill. Da har du et alvorlig problem med disponering av tid :p

 

Om du, eller andre liker og vil ha pvp eller ikke, spiller jo ingen rolle. Det er jo ikke poenget her. Poenget er at de annonserer en feature i spillet, og at de ikke leverer nettopp denne. Sier de at pvp skal være en del av spillet, så skal det være en del av spillet, det er faktisk så enkelt. Det er problemstillingen og jeg kan ikke fatte å begripe at det er vanskelig å forstå, og at man aksepterer at features blir utelat.

 

Hvorfor man drar inn syting, når et selskap ikke leverer hva de har lovet, er rett og slett skive bom. Viss man ikke har lov å si ifra, når et selskap ikke leverer, ja da forstår jeg ingenting. Og at EA blir kåret til ditt eller datt har lite med dette å gjøre.

 

Jeg er svært kritisk til enkelte utviklere, og dlc trenden og lignende som føregår, og jeg er SPESIELT kritisk når et selskap jeg egentlig liker, IKKE leverer. Jeg vil de skal være så gode som de kan, og dette er ikke godt nok av blizzard, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg tror dette har med at spill krever en lengre og mer aktiv investering enn film. Samtidig er spill mye (mye) dyrere enn film. For meg er det så enkelt at jeg blir forbannet når selskaper dummer ned franchiser, melker merkevaren og så videre. Jeg føler ett visst "eierskap" til noen spill. Det kan være irrasjonelt og tåpelig, men sånn er det.

 

Som du selv sa, det er irrasjonelt og tåpelig å føle eierskap til et spill. Det er andre menneskers kunstneriske verk. Det er skaperen av verket som har eierskap, og alt han/hun/de kan ønske er at andre setter pris på verket. Kunstnerisk integritet er nøkkelen her.

Lenke til kommentar

Selv om det er utrolig uproffesjonelt av Blizzard å hype opp denne PvP bloggen de ga ut i går kun for å gi ut en utrolig lang unnskyldning i blå skrift så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor folk er så ihuga fanatiske etter PvP i Diablo 3. Diablo 2 var da virkelig ikke ett renspikka PvP spill, det hadde kun duels og folk var fornøyd med det.

En annen ting som gjør PvP vanskelig å balansere er den ekstreme forskjellen mellom hp og skade som man kan gjøre. Oneshotting vil absolutt forekomme veldig ofte med mindre alle har samme stats og skade. Da vil folk klage på at utstyr ikke har noe å si, jeg misunner virkelig ikke Blizzard når det kommer til balansering av D3 PvP.

De har begitt seg ut på dypt vann her.

 

 

Blizzard utviklet Diablo 1 og 2 men har ikke hatt noe med utviklingen av Diablo 3 å gjøre.

 

Diablo 3 er utviklet av Activision-Blizzard, en gjeng som trolig ikke engang spilte Diablo 1 og 2.

 

Og det er utviklet etter strenge spesifikasjoner fra siviløkonomer:

 

- Spillet skal sluse spillerne inn mot å bruke ekte penger på microtransactions (RMAH)

- Spillere skal ikke ha muligheten til å unngå å bli sluset inn mot RMAH (Ingen ofline modus)

- Spillet skal være barnevennlig (Donald Duck-lignende grafikk og kraftig forenklet UI)

- Spillet skal kjøre godt på gamle maskiner og konsoller (Dårlig grafikk, ikke støtte for 120hz eller SLI/Crossfire)

- Spillet skal ha en level cap slik at expansion packs blir obligatorisk for å holde tritt med andre, og slik at nybegynnere med expansion kan bli sterkere enn en som har spilt i utallige timer uten expansion.

- Spillet skal være tilpasset konsoll og ha en så lav vanskelighetsgrad som mulig (Få knapper å trykke på gjør spillet enklere og det kan tilpasses konsoll-håndkontroller)

- Den lave vanskelighetsgraden gjør at alle blir omtrent like gode og alle kan føle at de "mestrer" spillet, dette er viktig for spillere som syntes det er vanskelig kjøper seg ofte andre spill som er enklere.

- RMAH var et eksperiment, en månedlig subscription-fee var også en muliget som lå på bordet.

 

 

Diablo 3 er et helt greit spill som de fleste går lei av etter å ha spilt gjennom det en eller to ganger (eller før).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...