Gå til innhold

Denne mobilspillutvikleren tjener én million dollar om dagen (iPad, iPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, skal banne på at over halvparten av disse inntektene kommer av små barn som ikke ANER hva de trykker på når de utfører disse transaksjonenr, men som har passordet eller bankkortet til foreldra satt inn automatisk :p

 

Personlig vil jeg gå så langt som å kalle slike små-transaksjoner svindling.

 

Er fullt klar over at dette er "idiotene" sin egen feil som ikke har kontroll over accounten, men tror de værreste veit hva disse transaksjonene går ut på.

 

Er/blir man ikke informert går det ubder svindling i mitt syn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt OT det her men håper virkelig at idiotiske lokkeoverskrifter ikke begynner å forurense disse sidene også. dinside.no er helt ekstreme på slike elendige overskrifter så jeg leser mindre og mindre på den siden etterhvert, noe som er litt synd da de har noe som er verdt å lese der. Man blir rett og slett bare irritert dersom man går inn der og da er det bedre å holde seg unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
<klipp>...men lar spilleren kjøpe seg fordeler gjennom mikrotransaksjoner. Slikt blir det tydeligvis penger av, ettersom publikummet er villige til å betale. Hay Day omsetter 66 millioner virtuelle ting per dag.

 

Trur ikkje eg hadde snakka so høgt om det om eg tente millionar på noko slikt. Ovanfor familien tenker eg at eg hadde dikta opp ei historie om kva eg dreiv med, t.d. at eg var hallik for papirlause kvinner eg smugla inn i landet.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Denne mobilspillutvikleren tjener én million dollar om dagenDet er ikke Zynga, ikke EA, og ikke Rovio."Dette minner mye om overskriftene Hardware har begynt med. "DETTE MÅ du bare se", "Denne komponenten blir å endre historien for alltid!". Bevisst upresist og ofte villedende.Overskriftene er bare ment å lokke og forteller leseren null og niks om innholdet i saken. Personlig synes jeg dette er slitsomt og en overgang fra Gamer sin tidligere Aftenpost-lignende edruelighet til SeogHørs tabloidhelvete.Eksempel på god overskrift fra forsiden deres."The War Z har mistet retten på varemerketHar egentlig ikke kunnet bruke navnet siden november."Håper Gamer fortsetter med god journalistikk i fremtiden.

 

Ser hvordan denne kan ha kommet uheldig ut. Det var aldri meningen å lage en lokkevinkling på den måten, men mer å vinkle på hvor spennende det var at en så ukjent og fersk mobilutvikler kunne dra inn så mye gryn. Har endret på den nå, slik at den er mindre spekulativ. Takk for tilbakemelding.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha, skal banne på at over halvparten av disse inntektene kommer av små barn som ikke ANER hva de trykker på når de utfører disse transaksjonenr, men som har passordet eller bankkortet til foreldra satt inn automatisk :pPersonlig vil jeg gå så langt som å kalle slike små-transaksjoner svindling.Er fullt klar over at dette er "idiotene" sin egen feil som ikke har kontroll over accounten, men tror de værreste veit hva disse transaksjonene går ut på.Er/blir man ikke informert går det ubder svindling i mitt syn.

 

Man må vel gi passordet til disse små barna for at de skal foreta disse transaksjonene.

 

Selv må jeg skrive inn passordet hver gang jeg kjøper noe på Appstore.

 

Lenke til kommentar

Haha, skal banne på at over halvparten av disse inntektene kommer av små barn som ikke ANER hva de trykker på når de utfører disse transaksjonenr, men som har passordet eller bankkortet til foreldra satt inn automatisk :pPersonlig vil jeg gå så langt som å kalle slike små-transaksjoner svindling.Er fullt klar over at dette er "idiotene" sin egen feil som ikke har kontroll over accounten, men tror de værreste veit hva disse transaksjonene går ut på.Er/blir man ikke informert går det ubder svindling i mitt syn.

Sier du det.

 

Virkeligheten er nok en helt annen. Kanskje 5% av inntektene er fra kids som bruker pappas kredittkort, resten er fra helt vanlige voksne mennesker som vet hva de gjør.

 

Men det er alltid gøy å mekke sammen en flamebait-post likevel.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...