Gå til innhold

Chess vil ha Telenor-kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenors informasjonssjef Anders Krokan sier til Amobil.no at han reagerer på at Chess sammenligner et tidsbegrenset tilbud med Telenors standardpriser. For hundre kroner mindre i måneden, det vil si 299 kroner, tilbyr Telenor det de mener er tilstrekkelig med minutter, SMS og data til å dekke behovet til de fleste kunder: 1200 minutter, 1000 SMS og 1000 MB. Har man FriFamilie har man i tillegg ubegrenset med gratis SMS, MMS og ringetid.

– Kundene må ha et ekstremt forbruksmønster for at Chess' deal skal være bedre, sier Krokan.

1000 MB har vært for lite for meg i lange tider allerede..

Dette er et kjempe bra tilbud fra Chess!

De har plutselig fått to nye kunder herifra. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde ikke bytta ut Telenor med Chess om jeg så fikk betalt for det. Jeg har Komplett L, er langt fra å bruke opp det jeg har til rådighet hver måned og kunne sannsynligvis klart meg fint med Komplett M eller S, men jeg betaler gladelig mer penger for noe jeg ikke har bruk for kun for å støtte Stjelenor. Så glad er jeg i dem. Fuck alt annet, det er kun Telenor som gjelder - og at jeg kan gi de pengene mine slik at jeg har mindre penger å bruke på morsomme ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Sitter selv og vurderer nytt mobil abonnement. Har Djuice Small nå, men jeg bruker aldri halvparten av inkluderte minutter/sms, så jeg burde satse på noe annet perhaps, men hva? Jeg bor i utkant Norge, så jeg trenger dekningen, og så mye data som mulig.

Lenke til kommentar

Vel jeg har chess premium å er veldig fornøyd for nå, verken ringer mye eller sender mye sms å nett surfer jeg på fra wifi så sparer en god del ved å unngå telenor som kjører minstefakturering på alle abonementene sine, det at de skriver 0 kr i måneden er litt feilreklamering når de kjører med den minstefaktureringen.

 

Det at telenor er de eneste med 4g dekning er bullshit på alle nivåer faktisk fra dekningskartet til telenor og netcom så kan du se at netcom har mest 4g utbygning atm.

Men uansett håper chess får seg litt ekstra kunder, konkurranse er alltid bra for forbrukerne.

Lenke til kommentar

For de som er som meg, og verken sender sms eller ringer spesielt mye. Gå for Chess play, som har inkludert 500Mb i måneden og spotify premium for 99 kroner måneden. Og så kan du supplere med så mye Mb du trenger. F.eks Chess Play + 3000 Mb = Spotify Premium og 3500 Mb i måneden for 268 kroner.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som ikke liker telenor sine priser, men heller ikke like chess sin dekning.

Én enkel løsning på problemet. One Call.

For 299 pr. måned får du 1000 ringeminutter/sms/mms og 3000 mb inkludert. Du må imidlertid opp i 499 pr. måned for å få fri bruk av allt.

Det beste er at One Call bruker både Network Norway OG Telenor sine satelitter. Da har du fortsatt Telenor sin fantastiske dekning samtidig som du får Network Norwat på steder der ikke telenor rekker til.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som ikke liker telenor sine priser, men heller ikke like chess sin dekning.

Én enkel løsning på problemet. One Call.

For 299 pr. måned får du 1000 ringeminutter/sms/mms og 3000 mb inkludert. Du må imidlertid opp i 499 pr. måned for å få fri bruk av allt.

Det beste er at One Call bruker både Network Norway OG Telenor sine satelitter. Da har du fortsatt Telenor sin fantastiske dekning samtidig som du får Network Norwat på steder der ikke telenor rekker til.

Basestasjoner mener du? :p fra spøk til alvor, Talkmore synes jeg er bedre enn onecall. Gode priser, bankid, telenornett(uten roaming problemene mange opplever med onecall).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1 GB data i måneden er ikke et ekstremt forbruksmønster, og det vet han som sa det også.

 

Forøvrig anbefaler jeg alle å knotte inn sitt forbruksmønster inn i f.eks. telepriser.no. Folk har veldig forskjellig forbruk, heldigvis går det an å finne det som passer best (eller i alle fall greit) for hverenkelt. Selv bruker jeg en 20-40 kroner i måneden på tale og SMS, 99 kroner for 1 GB i måneden, og hvis jeg hadde hatt det "billige" abonnementet hos Telenor hadde jeg kasta bort mer enn dette bare i fastpris-padding.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at telenor er de eneste med 4g dekning er bullshit på alle nivåer faktisk fra dekningskartet til telenor og netcom så kan du se at netcom har mest 4g utbygning atm.

Men uansett håper chess får seg litt ekstra kunder, konkurranse er alltid bra for forbrukerne.

 

Det er faktisk helt riktig det han sier - legg merke til at han sier "på mobilen" - NetCom har kun dekning på mobilt bredbånd :p (jaja, de vet å sno seg vet du, hehe)

Lenke til kommentar

20 000 ringeminutter, 20 000 sms og 20 000 mms. Når skal man få tid til å bruke alt? Blir jo som å kjøpe en literpakke med melk og bare bruke litt i kaffen...

 

Ideen er jo at det skal være fri bruk, men fortsatt ha en øvre grense for det som blir urimelig. Det burde du ha forstått.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...