Gå til innhold

Datalagringsdirektivet kan være ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det vil ha noe å si. De trenger bare å nevne fraser som "kampen mot terror" og "redder det ett barn er det verdt det" så er folk politikerne med på alt.

Hva med å snu problemstillingen? Still spørsmålet: "Vil du ikke at barna våre skal ha samme friheten som vi vokste opp med?"

 

Edit: Og forøvrig anser jeg datalagringsdirektivet til å bryte eller tilrettelegg for brudd på flere grunnleggende menneskerettigheter:

 

Artikkel 12

Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.

 

Artikkel 18

Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.

 

Artikkel 19

Enhver har rett til menings- og ytringsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å hevde meninger uten innblanding og til å søke, motta og meddele opplysninger og ideer gjennom ethvert meddelelsesmiddel og uten hensyn til landegrenser.

Endret av Grizzmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han tenker vel på kommunvalget sikkert. DLD var et tema for de få interesserte før forrige stortingsvalg, men AP "hadde ikke bestemt seg" før de på mirakuløst vis klarte å finne ut av det var 100% FOR direktivet straks valgseieren var et faktum. Helga Pedersen ble første representant med nytale om at DLD skulle styrke personvernet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var DLD i det hele tatt påtenkt før forrige stortingsvalg?

 

Ja.

 

Såvidt jeg husker var alle partiene veldig nøye med å ikke ha en offisiell mening om det. Mener at Venstre sa offentlig at de var imot, ellers var vel alle helt uten en offisiell mening. Jeg syntes det var veldig frustrerende at en såpass viktig prinsippiell sak ble tiet ihjel til stemmene var avgitt. Da ble det raskt full fart.

 

Det var også nesten ingen andre som var imot før det ble gjort klart at flertallet var sikret. Da ble alle andre plutselig imot.

 

 

Ellers vil også jeg trekke fram at også i Norge mener man dette er grunnlovstridig:

http://www.nationen....brenna/7226281/

 

http://blogg.abrenna...ern-i-julegave/

 

Som sagt har Georg Apenes opprettet en organisasjon hvis mål er å ta direktivet til høyesterett for å prøve dette mot grunnloven, og eventuelt videre.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Georg Apenes er en ridder som slåss for det norske folks rettigheter. En ekte helt.

OlafKnight.jpg

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...