Gå til innhold

Tips: Så enkelt får du 4G på en ulåst Lumia 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min Omnia 7 hadde ikke Samsung lagt inn boksen som lar meg slå av eller på 3G, slik at den sto låst med 3G aktivert. Jeg bor på et sted der 3G dekningen er mildt sakt hårete, så jeg hadde store problemer med at telefonen ikke fikk bra nok signal, men heller ikke koblet ut 3G.

 

Samme metode lot meg da slå av og på 3G, og det fungerte utmerket. Samsung slapp for øvrig aldri en oppdatering som gav meg dette valget i den vanlige menyen. På Samsung Omnia W var imidlertid dette et valg. Hvorfor de da ikke aktiverer disse menyvalgene skjønner jeg ikke helt, spesielt om noe er default på.

Lenke til kommentar

Menyen på innstillinger der man kan velge 4G fungerer ikke (blir vel aktivert i oppdateringen). Der er høyeste mulige valgbare hastighet 3G. Det betyr vel at den er låst til å være på 4G nettet og vil således ikke fungere med Netcom-kort uten svitsjng. Men man kan jo bare sette den tilbake til 3G i samme meny skulle jeg mene.

 

Men test det gjerne.

Lenke til kommentar

Det er mulig man klarer å bruke 4G på NetCom sitt nett hvis man velger å låse den i 4G-modus fra den skjulte menyen, men det har ikke vi forsøkt å forske på ennå - siden CS Fallback ikke er aktivt der er det uansett ikke så stort poeng, hvis man ønsker å være tilgjengelig på telefonen sin, iallfall.

 

Vi satte et NetCom-sim i Lumia 920 etter å ha satt den i automodus - og da gjør den akkurat det samme som de andre 4G-telefonene når de får NetCom-sim; går opp til HSPA/3G, og blir værende der. Virker ikke som om det er problematisk hverken å ringe, surfe eller sende tekstmeldinger med den, selv om det er åpnet for 4G i den skjulte menyen.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Mange takk for denne grundige / detaljerte fremgangsmåten. Jeg fulgte den til punkt og prikke på min NL920 med 4GSIM fra Telenor, men uten at jeg fikk tilgang til 4G av den grunn. På bilde 3 der kommentaren er at du hadde jukset fordi tlf allerede var på 4G har jeg NA på alle verdier...

Dermed har jeg tenkt å stille den tilbake - skal den den stå på WCDMA under "field test" ? Eller er det lobotomi/hard reset som gjelder?

Noen som har noen ideer ?

Lenke til kommentar

Du kan forsøke å låse den til 4G i samme meny, aktiver Toggle ENS - skru av telefonen uten å gå ut av menyen, og skru på. Da skal telefonen være låst til 4G etter at du har skrudd den på. Hvis du får 4G-tilgangen da, bør du kunne gå tilbake til samme meny og velge Automatic for at den skal hoppe mellom.

 

Det er nok lurt å holde seg ute av de andre menyene under field test hvis man ikke vet akkurat hva man gjør.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...