Gå til innhold

Anonymous stengt ute fra Twitter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå begynner sikkert drittungene med trusler mot Twitter :laugh:
Hvorfor? Drittunger? Du snakker over egen viten.

 

Og du er naiv.

 

Tror ikke Anonymous tidligere har truet noen for at de selv har brutt ToS hos dem.

De opptrer utradisjonelt, men de kjører ikke fult anarki mot alt og alle.

 

Tror ikke anarki betyr det du tror. Det betyr ikke kaos og lovløshet, men det betyr uten styringsmakt (stat). Anarki er altså ikke uten orden. Populærmedia har vært med å fordreie begrepet fra hva det egentlig betyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og du er naiv.

 

 

 

Tror ikke anarki betyr det du tror. Det betyr ikke kaos og lovløshet, men det betyr uten styringsmakt (stat). Anarki er altså ikke uten orden. Populærmedia har vært med å fordreie begrepet fra hva det egentlig betyr.

Tja, jeg tar utgangspunkt i definisjonen jeg får opp fra dictionary.com

 

Anarchy:

1. a state of society without government or law.

2. political and social disorder due to the absence of governmental control: The death of the king was followed by a year of anarchy. Synonyms: lawlessness, disruption, turmoil.

3. anarchism ( def 1 ) .

4. lack of obedience to an authority; insubordination: the anarchy of his rebellious teenage years.

5. confusion and disorder: Intellectual and moral anarchy followed his loss of faith. It was impossible to find the book I was looking for in the anarchy of his bookshelves. Synonyms: chaos, disruption, turbulence; license; disorganization, disintegration.

 

Anarchism:

1. a doctrine urging the abolition of government or governmental restraint as the indispensable condition for full social and political liberty.

2. the methods or practices of anarchists, as the use of violence to undermine government.

3. Anarchy

 

Vil si det passer ganske greit med kaos og lovløshet.

Lenke til kommentar
Og du er naiv.Tror ikke anarki betyr det du tror. Det betyr ikke kaos og lovløshet, men det betyr uten styringsmakt (stat). Anarki er altså ikke uten orden. Populærmedia har vært med å fordreie begrepet fra hva det egentlig betyr.
Tja, jeg tar utgangspunkt i definisjonen jeg får opp fra dictionary.comAnarchy:1. a state of society without government or law.2. political and social disorder due to the absence of governmental control: The death of the king was followed by a year of anarchy. Synonyms: lawlessness, disruption, turmoil.3. anarchism ( def 1 ) .4. lack of obedience to an authority; insubordination: the anarchy of his rebellious teenage years. 5. confusion and disorder: Intellectual and moral anarchy followed his loss of faith. It was impossible to find the book I was looking for in the anarchy of his bookshelves. Synonyms: chaos, disruption, turbulence; license; disorganization, disintegration.Anarchism:1. a doctrine urging the abolition of government or governmental restraint as the indispensable condition for full social and political liberty.2. the methods or practices of anarchists, as the use of violence to undermine government.3. AnarchyVil si det passer ganske greit med kaos og lovløshet.

 

Det er forskjell på faktisk anarki og utopisk anarki. De som er for anarki men ikke kaos lever i den forestilling at anarki ikke fører til nettopp kaos fordi det opplyste menneske kan leve i pakt med hverandre. Der samfunnet kontrollerer seg selv basert på felles forståelse for normer og regler.

 

Problemet er at denne formen for utopisk anarki ikke eksisterer, og heller ikke kan eksistere over tid, for det strider mot vår natur. Det er alltid noen som ønsker å bestemme, og det er alltid noen som griper muligheten til å få makt over andre.

 

Ser vi på historien så har det alltid vært en leder, om det så har vært snakk om en flokk eller et helt folk. Hvis vi ser på gjenger, barn som leker, nesten hva som helst, så er det alltid en som står litt over de andre. Om han ikke er utpekt som leder, er det en man hører litt mer på.

 

Det samme ser vi i dyreriket. Det finnes dyr som holder seg alene, som ikke lever i flokk, men der er det også survival of the fittest, kaos, når man kommer i kontakt med individer med andre "meninger".

 

Mange anon tilhengere mener anarki kan fungere fordi de tror anon er tuftet på anarkiets grunnstein. Det er ingen leder, ingen klare felles mål osv. Det de imidlertid glemmer er at de for øvrig lever i et samfunn med en eller annen form for stat. De er kontrollert, og de styres av et samfunns regler. Anon er ikke anarki, det er et felles ord for opposisjon og opprør i visse fora.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå begynner sikkert drittungene med trusler mot Twitter :laugh:

 

Generaliserer du ikke en liten smule her?

 

Tja, jeg tar utgangspunkt i definisjonen jeg får opp fra dictionary.com

 

Anarchy:

1. a state of society without government or law.

2. political and social disorder due to the absence of governmental control: The death of the king was followed by a year of anarchy. Synonyms: lawlessness, disruption, turmoil.

3. anarchism ( def 1 ) .

4. lack of obedience to an authority; insubordination: the anarchy of his rebellious teenage years.

5. confusion and disorder: Intellectual and moral anarchy followed his loss of faith. It was impossible to find the book I was looking for in the anarchy of his bookshelves. Synonyms: chaos, disruption, turbulence; license; disorganization, disintegration.

 

Anarchism:

1. a doctrine urging the abolition of government or governmental restraint as the indispensable condition for full social and political liberty.

2. the methods or practices of anarchists, as the use of violence to undermine government.

3. Anarchy

 

Vil si det passer ganske greit med kaos og lovløshet.

 

Jeg er anarkist, men er ikke for kaos og lovløshet eller eliminering av staten slik som du påstår.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Bra at de er utestengt. Håper disse pøbelungene får mindre og mindre oppmerksomhet i media. Feiginger som hjemmer seg bak masker, og som gjør faenskap under et påskudd av å jobbe for "en bedre verden".

 

Men de har skills da, ihvertfall bakmennene (og evt. bakkvinnene).

 

Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” - Oscar Wilde.

Endret av Hafti
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at du står for noe, jeg viser til en ordbok sin definisjon på anarki for å forsvare min bruk av ordet etter at det ble pirket på.

 

Hva legger du i å være anarkist da?

 

Hva jeg legger i å være anarkist? Frihet. Mindre makt til Staten og mer makt til folket. Jeg mener at Staten verken har rett til å kommandere eller drive med overvåking av folket. Enkelt og greit.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Hva jeg legger i å være anarkist? Frihet. Mindre makt til Staten og mer makt til folket. Jeg mener at Staten verken har rett til å kommandere eller drive med overvåking av folket. Enkelt og greit.

 

Fra innlegget mitt som du svarte på.

 

Anarchism:

1. a doctrine urging the abolition of government or governmental restraint as the indispensable condition for full social and political Liberty.

 

For meg er det mer eller mindre akkurat det du sier du står for.

Lenke til kommentar

Fra innlegget mitt som du svarte på.

 

Anarchism:

1. a doctrine urging the abolition of government or governmental restraint as the indispensable condition for full social and political Liberty.

 

For meg er det mer eller mindre akkurat det du sier du står for.

 

Jeg står for frihet og mer makt til folket, ikke eliminering av staten, et samfunn basert på kaos og lovløshet. Tror du må lese innlegget mitt en gang til.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Jeg står for frihet og mer makt til folket, ikke eliminering av staten, et samfunn basert på kaos og lovløshet. Tror du må lese innlegget mitt en gang til.

Du burde kansje lese mitt innlegg en gang til du...

 

Jeg uthevet faktisk 'or governmental restraint' delen for deg.

 

Jeg tolker nemlig den delen som å fjerne staten sin makt over befolkningen. Slik at de ikke har rett til å overvåke eller kontrollere folket. Videre står det jo ikke for kaos og lovløshet, men full sosial og politisk frihet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...