Gå til innhold

Guide: Slik gjør du TV-en til et underholdningssenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...eller hemmelig alternativ nr.: 5!

 

En Raspberry Pi!

 

Prisene er tatt fra Netshop.no

 

Raspberry Pi Modell B = 379,-

Kabinett = 89,-

Samsung SD 16GB Class 6 = 139,-

 

Alternativ dersom man ikke vil bruke trådbundet nettverk.

WiPi Raspberry Pi WiFi dongel = 139,-

 

Der har man en "fullverdig" film "PC" til 746,- + frakt.

 

Installerer man Raspbmc (www.raspbmc.com) på den så kjører man en micro linux distro som booter direkte inn til XBMC og man kan spille av hva man måtte ønske av sine medier gjennom nettverket.

 

Så kan man bruke et Android device til å styre denne saken med appen Yatse, funker fjell.

 

Har gjort dette selv, det blir litt knoting i starten men det funker helt supert til og med på 1080p content.

 

Vil absolutt anbefale at man setter opp nettverkshares til å benytte NFS i stedet for windows innebygde. Dette er raskere enn Samba og vil gjøre livet lettere ved avspilling av 1080p. haneWIN NFS Server kan benyttes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg misliker så inderlig dette "smart"-TV jaget, elektonikkbransje på salgs steroider. TV'en skal fokusere på best mulig bilde, intet annet!!

 

Vi har annet "smart" utstyr til å generere det som vises, f.eks RasPI som nevnes over. Slike dingser er mye mer fleksible og oppgraderbare. Smart TV = Dum eier.

Lenke til kommentar

Det er fint og flott med guider for å bygge en stuePC, men det er jo fabelaktig at dere hopper lett og elegant over alle mulighetene som ligger der rett foran nesa deres når først maskinen er i bruk. Med rett programvare og litt ekstra hardware så kan en fint oppnå en virkelig alt i ett boks med TV mottak, opptak, filmer, serier, bilder, musikk, Netflix, HBO og de fleste andre streamingtjenester.

At dere ikke tar en nærmere kikk på og gjør en test av Mediaportal er en stor skam da detteER i min mening et av de absolutt beste mediasenter programvarene som finnes, aldeles gratis, masse muligheter for tilpasninger. Og det beste av alt: ALT GJØRES I ET PROGRAM MED EN FJERNKONTROLL.

 

For andre som er interessert så ta en kikk her:

www.team-mediaportal.com

Akkurat kommet ny versjon som er bedre enn noensinne.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung tver kan kjøre plex, mye bedre løsning.

Last ned på tv og kjør plex mediaserver programmet på pcen.

 

Lynkjapt med 720p MKV filer og så mye bedre med en skikkelig interface

 

http://plexforsamsun...e/40757181/Home

 

Tusen takk!

 

Lastet akkurat ned Plex nå for å sjekke det ut etter at du nevnte løsningen. Fungerer helt ypperlig. Fantastisk software.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager har dere ikke tatt med Android mini pc.

F. eks de nye MK808 og 808b (helt nye med bluetooth)

En slik kan du koble til TV på 2 sekunder, sette opp wifi, så er du på nett. Her kan du se Netflix (og snart HBO) bruke Spotify, lese mail, streame video, se på Youtube video, Lese Vg på nett, og laste ned flere hundretusen app fra Google play. Enheten styres enkelt med trådløs mus (og tastatur om ønskelig) og koster under 1000 kroner. Stor nok til å "fylle stuen, liten nok til å putte i lommen"

http://www.bristols.no/products/mk808-mini-tv-android-41

Lenke til kommentar

 

 

Tusen takk!

 

Lastet akkurat ned Plex nå for å sjekke det ut etter at du nevnte løsningen. Fungerer helt ypperlig. Fantastisk software.

 

Bare hyggelig :)

Jeg hadde aldri testet PLEX før jeg så det på Samsung tven.

Har ikke engang startet Playstation siden det, er lett og kjapt å se film og serier.

Pluss det laster ned informasjon, plakater, ranking og musikk automatisk :)

Lenke til kommentar

For dere som har middels interesse av løsninger som kan skreddersys anbefaler jeg ODROID-X. Dette er en liten kraftsak med Cortex-A9 chip (quadcore ARM), har Micro HDMI, SDHC minnekortinngang, 6 USB innganger, ethernet 10/100 ++. Kan kjøre Android, Linux og andre OS som støttes/støtter.

 

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php?g_code=g133999328931

Lenke til kommentar

Det er fint og flott med guider for å bygge en stuePC, men det er jo fabelaktig at dere hopper lett og elegant over alle mulighetene som ligger der rett foran nesa deres når først maskinen er i bruk. Med rett programvare og litt ekstra hardware så kan en fint oppnå en virkelig alt i ett boks med TV mottak, opptak, filmer, serier, bilder, musikk, Netflix, HBO og de fleste andre streamingtjenester.

At dere ikke tar en nærmere kikk på og gjør en test av Mediaportal er en stor skam da detteER i min mening et av de absolutt beste mediasenter programvarene som finnes, aldeles gratis, masse muligheter for tilpasninger. Og det beste av alt: ALT GJØRES I ET PROGRAM MED EN FJERNKONTROLL.

 

For andre som er interessert så ta en kikk her:

www.team-mediaportal.com

Akkurat kommet ny versjon som er bedre enn noensinne.

Mediaportal mangler masse i forhold til andre programmer. Så vidt jeg vet kan det ikke spille dts hd spor fra mkv filer. Var heller ikke trakt.tv plugin eller sync med headphones,couchpotato eller sickbeard.

 

Hjelper heller ikke at uiet minner meg om noe fra 90tallet. Uansett hvilket skin du dasker på

 

Syntes XBMC er så sexy i forhold

post-209627-0-70818500-1355978624_thumb.jpg

post-209627-0-79994200-1355978638_thumb.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...