Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er satanisme?

Hvem er satanister?

 

http://www.biip.no/p...tikkel&id=12765

Satanisme står for en religiøs gruppering i samfunnet som stadig er strekt økende. Det kan være mange årsaker til dette, men personlig tror vi at hovedgrunnen ligger i at det stadig blir vanskeligere å lykkes som enkeltindivid, samtidig som man trenger alternative ungdomskulturer å identifisere seg med. Personlig mener vi at man må skille mellom satanister som en gruppering og de personlige holdningen enkeltpersoner har. Satanisme som religion vil aldri bli en stor religion på linje med for eksempel kristendommen, men som en gruppering av individer med ett kanskje litt annerledes syn på de høyre makter, vil nok satanisme i framtiden også finne sin plass

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Satanisme

Satan var opprinnelig i Jøde-kristne tradisjoner sett på som en del av skapelsen, der han omfattet grunnsetningen om at en kunne velge stridende mot Guds ønsker, og dermed tillot potensialet til fri vilje og tross. Over århundrene ble denne ideen om Satan en oppfattelse av alt som var ondt og mot Gud, en forandring som kan tilskrives til to hovedinnflytelser: natur.

 

40858390405000.jpg

Anton Lavey, satanistprest

 

http://www.youtube.com/watch?v=no2QX5CI7Xg

 

 

 

320x.jpg

Asbjørn Dyrendal, satanisme-ekspert eller satanist?

 

82xYHE7lMV2NlauBSIe5YQZMt-aEzSvcmdH2bijS2pww.jpgJesper Aagaard Petersen skal forsvare sin doktorgradsavhandling om moderne satanisme. Her sammen med sin veileder Asbjørn Dyrendal fra NTNU.

 

http://www.nrk.no/ka...rk_p1/1.4800028

Hvorfor blir man da intressert i forske på satanisme? Og hvorfor foregår en femtedel av all forskningen på satanisme i hele verden på et norsk universitet?

- Da jeg jobbet med annen form for vestlig okkultisme på begynnelsen av 1990-tallet, kom det mange merkelige rykter om at satanister sto bak omfattende barneofringer og slike ting, forteller Asbjørn Dyrendal, førsteamanuensis ved NTNU i Trondheim.

 

Asbjørn Dyrendal ønsker å fjerne negative assosiasjoner til satanisme

 

Svali beretter at hun deltok på barnofring i selve Vatikanet

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja alle ateister er jo foreksempel satanister, ikke sant? For de tror jo ikke på gud og siden alle må tro på noe er det så klart satan som er styrende og ledende for dem, samt alle som ikke tror på jesus så klart.

 

I tillegg er alle som ikke tror på jesus/yahwe også løgnere, horebukker, svikefulle, mordere samt geite og mammapulere, for å nevne noen av klassifiseringene bibelen er behjelpelig med å gi på alle som ikke tror på krigsguden yahwe og den såkalte sønnen hans. Det er vel dette du er opplært til å tro.... :roll:

 

 

Hvorfor noen klarer å være ignorante nok til å tro på enda en mytisk figur fra den kristne bibelen er meg en gåte, enda verre er det at kristne faktisk tror at når mennesker ikke tror på den steindumme guden de tror på vil tro på en endamer steindum fantasi figur fra den samme boka... Hvor er logikken hen her liksom?

 

Det sørgelige er at hadde vi levd i en annen til så hadde antagelig Rosario gått foran i den fromme kristne gruppen som bevæpnet med høygafler og fakler ville kommet for å hente alle de som ikke trodde på jødelik myten i boka han tror på, nettopp fordi de er opplært til å tro at en ikke-tro på guden hans er det samme som å tro på satan... Herrejemin, hvor dum går det an å bli liksom...

 

Kom med beviser for denne satan så kan vi snakke. Har du ikke det så stiller satan på samme nivå som troll og alver, det er bare en myte som er holdt i live av folks stupide fantasier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og bare fordi noen er imot kristendom betyr ikke at de er satanister. Da gjør du en George W. Bush feil ala. "Hvis du ikke er med oss, er du mot oss." Det er selvfølgelig mulig å være ingen av delene eller begge to, eller noe helt annet.

 

http://www.human.no/Om-oss/Kontakt-oss/

 

Her er en liste, med bilde, over de tilsynelatende trivelige (og noen kjente) personer som jobber/driver frivillig hos HEF.

 

Ser de skumle ut? Er de LaVey satanister mener du? Er alle som ikke er kristne satanister med mindre de har en annen religion?

Lenke til kommentar
Er dette hva vi nordmenn skal dra på inn i framtida .. :(

 

Så langt har disse "satanistene", som du påstår at de er, faktisk klart seg bedre enn vi gjorde under mørke tiden med kristendom, der ignorante kristne fikk bestemme hvem som hadde rett og galt, så ja, i så fall tror jeg fremtiden blir både lys og glad med slike til å dra oss inn i fremtiden..

 

Kristendommen kom jo ingen vei i de tusen årene de har fått prøve seg, det ble bare stilstand og elendighet og innbildt fromhet som munnet ut i de grusomste ting. Så jeg er rede til å gi "satanistene" (Les ateistene) en sjangse jeg :)

Lenke til kommentar

- Så langt har disse "satanistene", som du påstår at de er, faktisk klart seg bedre enn vi gjorde under mørke tiden med kristendom, der ignorante kristne fikk bestemme hvem som hadde rett og galt, så ja, i så fall tror jeg fremtiden blir både lys og glad med slike til å dra oss inn i fremtiden.

 

Du snakker varmt om en sionist som allerede er strippet for fjær

Her snakker vi om en som har null troverdighet

 

http://www.youtube.com/watch?v=M8NJuojyNbY

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

null troverdighet

 

Vet du, jeg driter tynt i hvor mange fjær denne fyren har jeg, for jeg enser at alt DU ønsker å gjøre med disse innleggene er å fremme jødeliket fra nazareth og diktaturet til dospoten yahwe ved å gjøre lamme forsøk på å sverte folk med all verdens av stupide konspirasjons teorier klekket at av folk med syke hjerner.

 

Problemet ditt er at du ikke forstår at hva slike folk enn måtte stå for eller hva de sier ikke har noen som helst autoritet over meg og mine, ikke en dritt bryr jeg meg om hvade sier eller gjør såfremt de ikke skader noen, inkludert meg.

 

Og det er nettopp derfor jeg vil kjempe med nebb og klør for å hindre slike som deg, med ditt snevre kristne verdens bilde og hatefulle intolerante kristenhet fra å komme til noen makt i det hele tatt, for fy pokker hvor jævelig det måtte ha vært å leve under slike snevre omstedigheter som du forespeiler!!

 

Du forstår rett og slett ikke at skal et samfunn være sundt og friskt så MÅ vi ikke bare ha forskjellige meninger, men også forstå at vi ikke kan kappe hodet av alle som fremmer anderledes meninger, slik du her forespeiler. Skal et samfunn være åpent, ærlig, oppriktig og meningsfullt så MÅ vi også ha mennesker som mener noe, men for deg er dette så enket at bare du/dere får tre jødeliket opp i ræva på folk så vil alles meninger forstumme og verden bli et fredsylt sted der alle kan sitte å kjæle med jødeliket og liksom vennen sin. Men her tar du grundig feil. Samfunnet vi lever i har aldri vært bedre enn i dag og det skyldes nettopp at v tillater ALLE å si sin mening og ikke drar filosofier og ideer som ville vært hitler verdig inn og ødelegger det samfunnet, som du her forespeiler (Ja, du kan godt si at kristendom minner om hitler regime, for kristne er også like fanatisk trangsynte og jævelige når de kommer til noen makt... Under hitler så fikk du i det minste beholde tankene for deg selv, noe du ikke er berettiget under kristendom...)

 

Vær i det minste ærlig nok til å innrømme at det er et diktatur du er ute etter, der jødeliket er despoten og du og dine får stram tiss av å tenke på at dere skal sitte å bestemme hvem som er frommest i hykleriet som alltid dannes under kristendom. Vær ærlig her for en gangsskyld og spytt ut sannheten bak alle disse håpløse angrepene på alt frasatanister til ateister er du snill...

Endret av RWS
  • Liker 8
Lenke til kommentar
ikke et kava ord om at disse to er satanister Det ligger jo tjukt utpå dem! De to er kamerater

180px-Faerseth-Leviathan.jpg

John Færseth med satanisme-t-sjorte

02_didrik_soderlind.jpg

Livssynsrådgiver i Human-Etisk Forbund, Didrik Søderlind Når man vil ha råd fra HEF får man en satanist som rådgiver :( (se det blikket)

 

Det er så herlig.... Didrik som en farlig satanist med ondt blikk?

 

Du er litt nesten litt morsom, men særlig nært virkeligheten er du ikke.

 

Didrik er en varm person som jobber idealistisk for å fremme fornuft og vitenskap samt sekulær humanisme. Han opptrer som regel respektfullt ovenfor sine motdebattanter og er i tillegg i besittelse av en mustasje enhver gentilhomme vil misunne ham.

 

Jeg antar at du hverken kjenner ham eller har noensinne pratet med ham, og kun repeterer det ondskapsfulle harselaset sider som nyhetsspeilet.no propaganderer.

 

Du får seriøst kutte ut - dette er injurierende og grovt æreskrenkende beskyldinger. Jeg tror ikke noen av disse tar deg seriøst nok til å reagere på idiotiet du sprer her, men vær obs på at grunnløse beskyldinger av denne typen rettet mot enkeltpersoner i offentlige fora er veldig på kanten av hva som er tillatt. Ikke minst er det veldig, veldig barnslig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

(Ja, du kan godt si at kristendom minner om hitler regime, for kristne er også like fanatisk trangsynte og jævelige når de kommer til noen makt...

Du gjentar den sionistiske versjonen av historien. Det har ingenting med fakta å gjøre.

 

Du får seriøst kutte ut - dette er injurierende og grovt æreskrenkende beskyldinger. Jeg tror ikke noen av disse tar deg seriøst nok til å reagere på idiotiet du sprer her,

 

Er det skammelig å være satanist? Et det ærekrenkende å titulere noen som "satanist" istedenfor "humanetiker"... (forskjellen er minimal)

 

"Satanister er som folk flest"

http://www.nrk.no/ny...delag/1.7803893

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
[/i] Du gjentar den sionistiske versjonen av historien. Det har ingenting med fakta å gjøre.
Hva for noen sionistiske versjoner? Jeg må vel først ha hørt dem for å gjenta dem, eller hva?

 

Ideologisk kan fint kristendom sammenlignes meg nazisme, ideologien og den nesegruse dyrkelsen er den samme, det samme er grusomhetene som følger i kjølvannet av disse ideologiene... Er vel ikke noe sionistisk i det, kun slik jeg ser på kristendom som ideologi...

Lenke til kommentar

Rosario, når du henger ut folk med bilde og navn burde du være tøff nok til å identifisere deg selv.

Jeg liker å se hvem mine skattepenger går til..

 

 

Dette minner om den idiotiske artikkelen skrevet av anti-vaksinepsykopaten Rolf Erik Hanssen, som påstår at det vanker satanistiske pedofile på skepsis.no.

Stakkaren er kun redd for å miste levebrødet sitt, som er å svindle folk med tulle"medisin"

 

Er det mulig å synke lavere?

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fra wikipedia

Filosofisk satanisme, også kjent som LaVeyensk satanisme er stort sett ansett å ha blitt grunnlagt av Anton Szandor LaVey med hans stiftelse av Church of Satan i 1966. Denne typen satanisme er den eneste som er akseptert som en ekte og seriøs tro. Anton Szandor LaVey er forfatter av de sataniske verker, dvs. The Satanic Bible med dens tillegg som The Satanic Rituals. Han har også forfattet «De elleve jordiske sataniske regler», «De ni sataniske erklæringer» og «De ni sataniske dødssynder».

 

Dette er en religion, ikke noe hemmelig. Når man oppgir hvilken religion folk har så fornærmer man folk :(

 

John Færseth driver og formærmer seg selv med sin t-skjorte :(

Folk på skepsis som forklarer Church of Satan fornærmer?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hva som er sant er ikke ærekrenkende.

La oss diskutere hva som er sant og ikke sant, det er det som teller.

 

Hva for noen sionistiske versjoner? Jeg må vel først ha hørt dem for å gjenta dem, eller hva?

 

Du refererte til holocaust-historien. Den er skrevet av sionistene.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hva som er sant er ikke ærekrenkende. Hva er feil?

 

Jeg har ikke sagt det er æreskrenkende. Jeg skrev at siden du henger ut folk med navn og bilde burde du ha baller nok til å identifisere deg selv, slik at du ikke fremstår som en feiging.

 

 

 

 

...men det er vel det du er. En stor feiging som har svaret på alt, men ikke gjør noe med det.

Som dag ut og dag inn sitter å skriver innlegg som gjør at ditt verdensbilde forsterkes og at den følelsen du har om at du ikke er verdt noe forsvinner.

At du er en del av noe stort, at du har sett sannheten og alle vi andre er noen dumme sauer.

"Alle de andre" som du ikke er en del av. "Alle de andre" som lever et normalt liv, med normal jobb, og normal bil. Slike mennesker er sauer i dine øyne, men hvorfor? Du sier du har lest så mye psykologi, da burde du se det store bildet og reflektere over hvordan du ser på verden.

 

Det er så innlysende og jeg kjenner deg ikke engang.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...