Gå til innhold

Piratpartiet er klare for stortingsvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempebra. Jeg ønsker dem all mulig suksess, men kommer nok dessverre ikke til å stemme på dem med det første. Jeg stemmer heller på Venstre, som står for mye av det piratene står for, og i tillegg har en mer helhetlig politikk og med all sannsynlighet kommer inn på Stortinget. Og jeg er nok ikke den eneste som tenker slik. Problemet for Piratpartiet og andre småpartier er nettopp dette, men jeg håper selvsagt at de motbeviser meg.

 

Edit: @G: Hva med π? ;)

Endret av Dauemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om alle har den tankegangen så vil jo aldri mindre partier noengang ha sjanse til å komme inn på Stortingen. Tenker i de samme baner selv, men om folk som oss dropper å stemme, hvordan skal de overhode ha noen som helst realistisk sjanse til å få stemmer i det hele tatt?

 

Er jo forøvrig overhode ingen garanti for at Venstre kommer inn på Stortinget heller..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om alle har den tankegangen så vil jo aldri mindre partier noengang ha sjanse til å komme inn på Stortingen. Tenker i de samme baner selv, men om folk som oss dropper å stemme, hvordan skal de overhode ha noen som helst realistisk sjanse til å få stemmer i det hele tatt?

Ingen menneskerett å ha representanter på Stortinget. Klarer de ikke appelere til oss og få oss til å velge dem over de etablerte partiene, så fortjener de ingen representanter. Det er ikke vår jobb å stemme på dem ut av medlidenhet, det er deres jobb å få oss til å ville stemme på dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, jeg tror en undersøkelse som belyser hvorfor folk stemmer som de gjør vil avdekke relativt mye rart. "Velge de større pga. deres størrelse" er neppe blant ti-på-topp lista over underlige valgtaktikker.

Lenke til kommentar

Dumt man ikke får vært støttemedlem om man allerede er i et annet parti.

 

Det viktigste er ikke nødvendigvis å bli medlem, men å støtte våre saker og jobbe for det vi tror på.

 

Piratpartiet er ikke et parti med ambisjoner om makt for maktens skyld. Tvert imot vil vi jobbe for desentralisering av makt i form av Liquid Democracy(link). Vi har noen kjernesaker som vi er opptatt av. Vi vil jobbe for bl.a. et moderne samfunn der man tar i bruk teknologien for å løse oppgaver, rettssikkerhet, personlig frihet, ytringsfrihet, ekte demokrati, offentlig innsyn og kamp mot korrupsjon.

 

Om disse sakene frontes i vårt eget parti eller et annet parti vil jeg tro er likegyldig for de fleste av våre medlemmer (vi har ingen lang tradisjon med partilojalitet slik mange andre partier har)

 

Da gjenstår det bare å granske ditt eget parti i lys av våre kampsaker og undersøke om du faktisk kan stå inne for den politikken partiet ditt står for.

Endret av Visjoner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er lei av alle partiene på Stortinget. De jukser, krangler men står alikevel for samme politikk og er del av den samme grå mørja. Totalt uten visjon eller nevneverdig empati.

 

Piratpartiet VIL hvertfall noe og ønsker i tillegg demokratiske reformer. Så da stemmer jeg ikke blankt i 2013 alikevel. Og jeg er glad de ikke bare ble en ad hoc organisasjon.

 

Om stemmen min forsvinner i tåken av stemmer til AP, H og FRP, så får det bare være. Jeg må følge min overbevisning. Og jeg skal forsøke å overbevise så mange som mulig om at det er på tide å mikse opp litt i den nepotiske politiske ordenen vi har i Norge, og få nytt blod inn på tinget som ikke utelukkende består av flinke ungdomspartipudler som føgler ordre og slektninger av dagens politikere.

 

ARRR! Batten down the hatches!

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er lei av alle partiene på Stortinget. De jukser, krangler men står alikevel for samme politikk og er del av den samme grå mørja. Totalt uten visjon eller nevneverdig empati.

 

Piratpartiet VIL hvertfall noe og ønsker i tillegg demokratiske reformer. Så da stemmer jeg ikke blankt i 2013 alikevel. Og jeg er glad de ikke bare ble en ad hoc organisasjon.

 

Om stemmen min forsvinner i tåken av stemmer til AP, H og FRP, så får det bare være. Jeg må følge min overbevisning. Og jeg skal forsøke å overbevise så mange som mulig om at det er på tide å mikse opp litt i den nepotiske politiske ordenen vi har i Norge, og få nytt blod inn på tinget som ikke utelukkende består av flinke ungdomspartipudler som føgler ordre og slektninger av dagens politikere.

 

ARRR! Batten down the hatches!

 

Regn med ganske mange tørrlagte år, før dere får frotse i alle midlene i statsbudsjettet. En politiker vil uansett alltid bli en korrupsjonskåt person, dersom han/hun ikke har bedre moral enn gjennomsnittet, eller om partisystemet er bygget på en annen lest enn f.eks. Arbeiderpartiet (korrupt).

 

Håper inderlig dere i Piratpartiet ikke blir nok en gjeng korrupsjonskåte politikerspirer, og at dere VIRKELIG ønsker å gjennomføre det som blir ideologien deres.

 

Dessuten vil jeg alltid være skeptisk, eller også folk generellt vil alltid være skeptisk til noe nytt. Sammenlikn dere selv med f.eks. Fremskrittspartiet som har hatt en stor taler i Carl Ivar Hagen, og mannen har holdt på i en årrekke uten å få være med i regjering. Nå er jo det å få sete i Stortinget førsteprioritet til et nytt parti da. Også FrP har vært omsværmet av en gjeng snåle individer, og har en del skampletter å vise til. Forsøk å lære av tidligere partiers feilsteg!

 

Nå synes jeg det er friskt av dere å satse på noe så radikalt som å endre grunnloven, og innføre direktedemokrati. Det er en frisk og sunn tanke, men den står ALLTID i fare for å omsvermes av politikere med korrupte ideer. Man har sikkert en rekke slike eksempler man kan dra fram fra hatten, selv om det alltid vil være forskjeller å finne. Kommunismen har jo et særdeles styggt ansikt, og så har nazismen for å nevne et par stygge sår i menneskets historie.

 

Derfor skal man være på vakt overfor hva Piratpartiet måtte stå for. Det er bare sunt. Dessuten skal Piratpartiet passe på hvilke folk de trekker til seg. Spesiellt de som former og skaper hva partiet skal stå for og hvordan det skal fungere.

 

Føles liksom litt tryggere å stemme Høyre, selv om de er noe kunnskapsløse når det kommer til ting som Datalagringsdirektivet som de stemmet JA til.

 

Uten Datalagringsdirektivet ??

 

Vi vil jobbe for bl.a. et moderne samfunn der man tar i bruk teknologien for å løse oppgaver, rettssikkerhet, personlig frihet, ytringsfrihet, ekte demokrati, offentlig innsyn og kamp mot korrupsjon
Endret av G
Lenke til kommentar

Regn med ganske mange tørrlagte år, før dere får frotse i alle midlene i statsbudsjettet. En politiker vil uansett alltid bli en korrupsjonskåt person, dersom han/hun ikke har bedre moral enn gjennomsnittet, eller om partisystemet er bygget på en annen lest enn f.eks. Arbeiderpartiet (korrupt).

 

Håper inderlig dere i Piratpartiet ikke blir nok en gjeng korrupsjonskåte politikerspirer, og at dere VIRKELIG ønsker å gjennomføre det som blir ideologien deres.

 

Dessuten vil jeg alltid være skeptisk, eller også folk generellt vil alltid være skeptisk til noe nytt. Sammenlikn dere selv med f.eks. Fremskrittspartiet som har hatt en stor taler i Carl Ivar Hagen, og mannen har holdt på i en årrekke uten å få være med i regjering. Nå er jo det å få sete i Stortinget førsteprioritet til et nytt parti da. Også FrP har vært omsværmet av en gjeng snåle individer, og har en del skampletter å vise til. Forsøk å lære av tidligere partiers feilsteg!

 

Nå synes jeg det er friskt av dere å satse på noe så radikalt som å endre grunnloven, og innføre direktedemokrati. Det er en frisk og sunn tanke, men den står ALLTID i fare for å omsvermes av politikere med korrupte ideer. Man har sikkert en rekke slike eksempler man kan dra fram fra hatten, selv om det alltid vil være forskjeller å finne. Kommunismen har jo et særdeles styggt ansikt, og så har nazismen for å nevne et par stygge sår i menneskets historie.

 

Derfor skal man være på vakt overfor hva Piratpartiet måtte stå for. Det er bare sunt. Dessuten skal Piratpartiet passe på hvilke folk de trekker til seg. Spesiellt de som former og skaper hva partiet skal stå for og hvordan det skal fungere.

 

Føles liksom litt tryggere å stemme Høyre, selv om de er noe kunnskapsløse når det kommer til ting som Datalagringsdirektivet som de stemmet JA til.

 

Uten Datalagringsdirektivet ??

 

Sitatet gir ingen indikasjon, det kan også tydes til at de vil for eksempel bruke mer Linux i det offentlige etter Munchen metoden.

Uansett, er ikke tvil om at vi trenger ett slikt parti som kan stå tå til tå imot de store selskapene der ute som vil pushe lagring og overvåkning for å selge dyre systemer.

At de skjelver i buksa har vi allerede sett fra kommentaren på hw.no, så dette trengs om vi skal få dratt pluggen på de skadedyrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært bedre å prøvd å sammarbeide med et annet større parti?

Slik som situasjonen var her i byen så kom det et nytt parti som skulle ordne opp i rotet, men det virket faktisk mot sin hensikt da de fikk stemmer men ikke nok til et eneste mandat. Om de hadde slått seg sammen med et større parti hadde de kunne samlet stemmene og gått for et felles mål sammen. Heldigvis vant partiet men det nye (lille) partiet ble bare en flopp og holdt på å ødelegge for seg selv og andre med samme ønske

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sårbart, sårbart !

 

§9 Eksklusjon

Hvis et medlem motarbeider partiets politikk eller partiets valgte tillitsfolk, kan medlemmet ekskluderes såfremt 2/3 av styret i lokallaget eller fylkeslaget stemmer for.

Beslutningen om eksklusjon skal sendes til vedkommende medlem og med opplysning om at eksklusjonen har øyeblikkelig virkning. Dette kan skje med elektronisk post.

Et ekskludert medlem kan kreve at eksklusjonen forelegges neste landsmøte. Det ekskluderte medlem har adgang til landsmøtets behandling av eksklusjonen, og har her talerett. Landsmøtet kan treffe beslutning om at eksklusionen oppheves.

 

Tenk hvor på hvordan SPAM er utformet, og medlemmer kan ha problemer mellom å skille ekte e-post og SPAM e-post !

 

Det betyr i prinsippet at "jeg" for eksempel om jeg misliker et medlem med en opparbeidet "viss posisjon" kan sende ham/henne en SPAM e-post og fortelle at han/hun er ekskludert fra partiet. Montro hvor mye moro enkelte urokråker på internettet kan ha med sånne Partitilstander. :)

 

Godt ment varsel!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...