Gå til innhold

Guide: Fjerning av skjermrammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må kommentere kort her pga dårlig tid, men dette jobbet jeg med før. Det er stor forskjell på skjermene i hvor mye de kan behandles.

 

Fant ikke alle de gamle linkene for game oppsett e.l. men her et fra noe militært vi gjorde.

 

http://seamlessdisplay.com/projects.htm

 

Den gangen hang ikke skjermteknologien med, så det hadde vært rått å teste gaming på dette i dag.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere konkluderer med at det er lite å hente. Jeg synes dere fikk til en god reduksjon av kanttykkelse. Bortimot en halvering så vidt jeg kan se på bildene. Skuffelsen deres har kanskje mer med forventninger å gjøre? Hadde dere seriøse forventninger om å redusere kantene til nesten 0?

 

Uansett plastramme eller ikke, så vil jeg anbefale å bruke limbånd mellom skjermer som skal stå helt inntil hverandre. Både for å holde de i posisjon og for å unngå en utrolig irriterende lysglippe mellom skjermene. Tro meg, den ene millimeteren ødelegger veldig mye for totalinntrykket.

 

Ellers, hvis man skal bruke skjermene på lang avstand så kan dere vurdere å sette sette den ene skjermen 2 cm foran den andre slik at rammene overlapper hverandre. Da halverer dere rammetykkelsen ennå en gang, på bekostning av at skjermene vil stå 2 cm ulik avstand til seeren.

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på at multiskjermer skal komme i handelen. Altså ferdige rammer med flere paneler på eller rammer med VESAfester hvor man kan henge opp alle skjermene sine.

 

Det er mulig markedet er noe smalt, men dette står høyt på ønskelisten min.

 

Flerskjermoppsett er helt klart noe jeg også har ventet på at skal "ta av". Sitter i dag på en 30" (2560x1600) som hovedskjerm, flankert av to 20" på høykant (1200x1600), slik at det blir noe som dette: [_][__][_]. I tillegg har jeg en 24" på siden, bare for å ha et sted å legge programmer som surrer i bakgrunnen (musikk etc).

 

I neste oppgraderingsrunde så ligger det an til et oppsett med seks skjermer, og jeg har fått med meg at mpx/komplett faktisk har fått feste for en slik rigg i varelisten: NorLink SpaceCo Pro S6.

 

Skulle jeg ha kjøpt i dag, så hadde det nok blitt 27", f.eks. Dell 2711 (måtte dog ha dobbeltsjekket at opphenget takler 6 x 27"). Det koster å være kar, og totalpris på noe slikt blir ca 40 lapper. Det smerter, men det er like fullt en pris jeg er villig til å betale - men ikke før rammene blir tynnere!

 

På veggen her henger det en LG960, og når jeg ser hvor tynn ramme de kan lage på en 55", så kan jeg ikke fatte at ingen prioriterer å lage en monitor med tilsvarende tynn ramme. De kunne glatt ha tatt en tusenlapp mer per skjerm enn spesifikasjonene ellers skulle tilsi, og selv om markedet som du sier er smalt, så hadde de garantert solgt nok til at det ble bra butikk.

 

For min del blir det i hvert fall ikke nye skjermer før rammetykkelsen blir betraktelig smalere. Med litt flaks så har prisene også gått ned i mellomtiden, slik at pakkeprisen blir hyggeligere enn 40 høvdinger. :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...