Gå til innhold

- Derfor endret vi design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De åpnet et vindu, og la det vekk nesten umiddelbart." Tards.. Hvem studerte de da? De studerte hvertfall ikke folk som driver med grafikk, nettsideutvikling, og folk i arbeidslivet ellers som gjerne har åpent 2-3 databaseprogrammer samtidig (dette gjeldet også industrien i norge).. Ikke rart at arbeidslivet skifter ut til mac og linux.. Windows 7 var siste gode arbeidssystemet MS har laget, Win8 eventuelt Win9 vil bli graven deres for folk med behov for arbeidsstasjon. Idioter. Jeg invisterte >60.000 i 2011 på ny arbeidsstasjon, jeg så ikke at jeg kom til å måtte gå i tap så snart.. Håper win7 blir en stund til sånn jeg får skiftet ut alt til Mac..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

epos85: Har du prøvd win8? Ingen negative påvirkninger for en som jobber med grafikk, nettsideutvikling eller lignende. Når jeg jobber med programmering sitter jeg med tonnevis av vinduer oppe i desktop-modus, akkurat som i Windows 7. De har ikke fjernet noe som helst.

 

Hmm, mener å huske de har fjernet startmenyen og widgets, kanskje jeg bommet?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

epos85: Har du prøvd win8? Ingen negative påvirkninger for en som jobber med grafikk, nettsideutvikling eller lignende. Når jeg jobber med programmering sitter jeg med tonnevis av vinduer oppe i desktop-modus, akkurat som i Windows 7. De har ikke fjernet noe som helst.

Det håper jeg for deres egen del.. Har bare prøvd butikk-pcene med Win8 enda.. Men kan vel ikke komme bort fra at det ikke er et produktivt OS lengre.. Touchskjerm? Hallo?.. Får helt noia bare med tanken.. Mus, tastatur og et system bygd for det takk..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan gjøre alt som i W7, så ikke noe å få noia over..

 

Hmm, mener å huske de har fjernet startmenyen og widgets, kanskje jeg bommet?

Widgets, ja. Brukte jeg aldri. Startmenyen er ikke "fjernet" per se, den er forbedret spør du meg. Det eneste jeg gjorde med den før var å skrive inn hva jeg var på jakt etter. Akkurat det samme gjør jeg nå, bare at den finner ting bedre og i flere kategorier.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

epos85: Har du prøvd win8? Ingen negative påvirkninger for en som jobber med grafikk, nettsideutvikling eller lignende. Når jeg jobber med programmering sitter jeg med tonnevis av vinduer oppe i desktop-modus, akkurat som i Windows 7. De har ikke fjernet noe som helst.

 

Neida, men de har lagt til "funksjonalitet" som ikke er nødvendig på en skrivebords PC/arbeidsstasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan gjøre alt som i W7, så ikke noe å få noia over..

Hmm, mener å huske de har fjernet startmenyen og widgets, kanskje jeg bommet?
Widgets, ja. Brukte jeg aldri. Startmenyen er ikke "fjernet" per se, den er forbedret spør du meg. Det eneste jeg gjorde med den før var å skrive inn hva jeg var på jakt etter. Akkurat det samme gjør jeg nå, bare at den finner ting bedre og i flere kategorier.

 

Widgets brukte jeg aldri heller.. Startmenyen søker jeg aldri i, men blar ofte i den og finner kjapt frem relevante ting jeg skal åpne. Jeg syns bare at alt er helt touch-tilpasset, for "blokkete" og tar all plass på skrivebordet når jeg skal åpne den.. Jeg liker generelt ikke utseende eller funksjonaliteten til hele W8..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
epos85: Har du prøvd win8? Ingen negative påvirkninger for en som jobber med grafikk, nettsideutvikling eller lignende. Når jeg jobber med programmering sitter jeg med tonnevis av vinduer oppe i desktop-modus, akkurat som i Windows 7. De har ikke fjernet noe som helst.
Neida, men de har lagt til "funksjonalitet" som ikke er nødvendig på en skrivebords PC/arbeidsstasjon.

 

Fysj

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har altså forsøkt å tilfredsstille alle , men bare hørt på noen få brukere.

hvorfor ?

 

Å tilføre flere og nye funksjoner er greit nokk ,

men tvinge dem gjennom , når de i tillegg er i veien , hva innbiller de seg ?

 

Nå er det på tide med en skikkelig test av Windows 8 , der man faktisk også tester dekstop modus , ikke bare disse tulletesten man har gjort til nå

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det hele skal ha begynt med å studere de som brukte Windows 7, og hvordan de åpnet opp enkeltprogrammer hver for seg, for å gjerne finne én spesifikk ting. De åpnet et vindu, og la det vekk nesten umiddelbart. Så gjorde det samme igjen, og igjen, og igjen. Dette skal man ikke trenge med den nye startskjermen på Windows 8, mener Larson-Green.

 

Hvilke jævla imbesiler studerte de her da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Folk klager og syter over at Microsoft aldri klarer å fornye seg, tenke nytt, følge med i tiden, og så videre. Når de først gjør det, så er det feil også. Noen blir bare aldri fornøyd :mellow:

 

Nå har jeg aldri prøvd windows 8 så skal ikke si noe om kvaliteten på dette, men skal ihvertflal ikke dømme det nord og ned før jeg har testa. På den andre siden har jeg en WP7 og er strålende fornøyd med hva de har utretta der..

Lenke til kommentar

De som sitter ved en pc strekker seg mot skjermen??? Ikke hvis du har en 24" eller større! det er tungvint!

 

Hadde håpet MS skiftet rettning da de sparket den forige windows sjefen, men istedenfor har de gitt dama som oppfant metro jobben.

 

Touch er fremtiden? touch er bare en av mange typer grensesnitt. den er egnet for små håndholdte maskiner, men PC'er er ikke bare små og håndholdte, de kommer i mange størelser og fasonger. hva med desktop PC? og hva med stue PC? når MS har utviklet W8 har de gitt fulstendig blaffen i dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...