Gå til innhold

Norske kunder kan prøve en 3D-kanal i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Animasjonsfilmer liker jeg ganske så godt i 3D. Men syns diverse norske butikker er litt vel ivrige med prissettingen på de filmene. Hva er det Platekompaniet og gjengen tar for Toy Story, Rio og de andre filmene? 299kr pr stk...? Ganske drøyt.

Tron Legacy er vel omtrentlig et mesterverk når det kommer til 3D (selv om filmen er litt bob-bob). Heldigvis har jeg funnet ut at det er veldig fint å laste ned FullHD SBS i mkv-container.

 

Hvilken kvalitet sender CanalDigital 3D-filmene i? Er det FullHD og god bitrate, eller kjører de hardt på komprimering? Ideelt sett skal vel oppløsningen være på 3840x1080 hvis man kjører SBS, men det finnes det vel ikke båndbredde til i kanalnettet..?

Lenke til kommentar

Dekoderen vår står ubrukt og støver ned i stua. 3D tv`n henger på soverommet, det er der vi ser film nå, og vi ser kun film fra nett eller bluray.Netflix og frihet til å se hva man vil, når man vil, har kommet for å bli. Synd for Canal Digital.

 

er jo ditt eget problem og dumhet at du har 3d tven og dekoderen på forskjellige steder...

Lenke til kommentar

og det er noen andre en ditt problem eller ? ille folk klager altså...

 

Nå er det lit mer nyanser en det.

Nå var dett ikke ment som noen klage men en beskrivelse av et problem

 

Har må man huske på at man normalt kjøper ny teknologi når man har behov for det

Kjøper man f,eks en tv på riktig tidspunkt så får man også noen bonuser for fremtiden , men man kan også risikere å bruke penger på noe som det ikke blir noe av f.eks HD-DVD som forsvant fra markedet

 

Det er altså denne bonusen man får med på kjøpet Canal digital nå utnyttet

 

Dilemmaet er altså

at man kjøper i utgangspunktet en tv , men ikke for 3D sin skyld fordi det ikke er noen kanaler som sender 3D

Mediene ønsker jo at man bruker 3D , men ser ikke noen poeng med noen kanal hvis "ingen" bruker den

 

Nå har de likevel skjedd en del ting de siste åren

Likevel er det joe ikke noe poeng å kjøpe ny "dyr" tv hver gang det kommer noe nytt , altså annet hvert år

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være en absolutt nødvendighet med HDMI 1.4. Den gamle Playstation-modellen har kun versjon 1.3, og den klarer 3D. Eneste den sliter med er å sende HD-lyd som bitstream

 

Godt poeng, men samtidig må du huske at ikke alle er like flink å oppdatere produktene som playstation 3.

 

PS3 har jo fått utallige oppgraderinger, som betyr at om du bruker en bluray spiller fra samme tiden som PS3 kom ut, vil mest sannsynlig ikke bluray spilleren støtte alt av samme formater.

 

Men noen formater vil som du påpeker - ikke virke på den eldste PS3. Dette er pga maskinvarebegrensninger. HDMI CEC er en av de tingene jeg savner på min gamle fatboy ps3.

Lenke til kommentar

er jo ditt eget problem og dumhet at du har 3d tven og dekoderen på forskjellige steder...

 

Borettslaget betaler Canal Digital, så vi er nødt til å ha det. Men den står jo bare der.

 

Dum? Gidder ikke å finne meg i å måtte vente til kl. 21:00 for å se programmet jeg vil se.

 

ja, man får jo nat geo på netflix.. :nei2:

 

Masse gode dokumentarer på Netflix, og til flere som er på Netflix og ser dokumentarer, til flere programmer vil det komme :-)

 

National Geographic må tilpasse seg den digitale frihet de også, så det er nok bare et tidspunkt før NG kommer med en egen nettbasert strømme-applikasjon som gir oss den friheten vi unge ønsker i dag.

 

Bare tull å måtte vente til et gitt klokkeslett for å se en film når folk flest har nettlinjer som overgår SD signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...