Gå til innhold

Del Wi-Fi-nettet ditt med alle Facebook-vennene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å heller ha en NFC eller QR i inngangspartiet som folk kan scanne når de kommer på besøk.

 

Det er ikke alle som er facebook.

 

Jeg tipper at gruppen brukere som syns det er vanskelig å koble seg opp til ett trådløst nett muligens har litt mindre avanserte mobiler uten NCF muligheter, uten å nevne iphones e.l. ;)

 

Men helt enig. Skal kjøpe meg ett dev sett med NCF brikker og sette opp en som skrur på wifi og automagisk kobler seg til wifi nettet mitt hjemme - både for min egen del og venner som er på besøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å heller ha en NFC eller QR i inngangspartiet som folk kan scanne når de kommer på besøk.

 

Det er ikke alle som er facebook.

Vel .. Tipper det er flere som har facebook enn som har eller vet hva NFC og QR-koder er og hvordan de virker ;)

 

Men man kan jo altids ha begge deler ...

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar
Hva med å heller ha en NFC eller QR i inngangspartiet som folk kan scanne når de kommer på besøk.Det er ikke alle som er facebook.
Vel .. Tipper det er flere som har facebook enn som har eller vet hva NFC og QR-koder er og hvordan de virker ;)Men man kan jo altids ha begge deler ...

 

Det fine med NFC er at man trenger ikke vite hvordan NFC funker for å bruke det. Hvis NFC blir mer utbredt så kan ikke jeg tenke meg en mer brukervennlig måte å dele nett med gjester på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fine med NFC er at man trenger ikke vite hvordan NFC funker for å bruke det. Hvis NFC blir mer utbredt så kan ikke jeg tenke meg en mer brukervennlig måte å dele nett med gjester på.

I dette tilfeldet er vel NFC mindre bruker vennelig, siden du må opp med telefonen for å holde intil en NFC-tag .... greit nok ikke komplisert, men i steden for å bare gå inn døra ? ... hvordan er det mere brukervennelig?

Lenke til kommentar

Problemet er å spørr etter passordet. For så at vennen kanskje skal finne det fram på boksen som kanskje ligger litt gjemt i et annet rom i et vanskelig skap.

Er ikke alle som kan det utenat eller har mulighet til å hente det opp fra mobilen o.l.

Å klare å bytte Wifi-passord burde være like obligatorisk som å klare å fylle spylevæske på bilen sin. Er ikke SÅ vanskelig for mannen i gata.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar
I dette tilfeldet er vel NFC mindre bruker vennelig, siden du må opp med telefonen for å holde intil en NFC-tag .... greit nok ikke komplisert, men i steden for å bare gå inn døra ? ... hvordan er det mere brukervennelig?

 

Fordi alle er ikke på facebook og alle som kommer på besøk er ikke nødvendigvis din facebookvenn. Jeg misliker løsninger knyttet opp mot sosiale nettverk. Nå skriver de selv at de i fremtiden vil kunne hente ut fra kontaktlista på telefonen. En litt bedre løsning, men igjen begrenset til et register.

 

For min del er ikke deling av wifi så veldig nøye ettersom datatrafikk er såpass billig over mobilnettet. Jeg har ikke giddet å sette opp et gjestenett og de folka som er på besøk spør sjelden om wifipassordet vårt.

Lenke til kommentar

De aller, aller fleste har ikke forandret WPA2-koden sin. De fleste må med andre ord løpe rundt og huske på "3AB4B74O9",,, Det er ikke alle som gidder dette.

Personlig har jeg et enkelt og greit passord, siden jeg har laget det selv, så jeg kan bare slenge det ut.

 

At det å skifte passord burde være en like stor selvfølge som å fylle på spylervæske, kan du ikke finne NOEN andre plasser enn på en teknologiside som dette.

For det første er det en svært stor forskjell, nemlig at du tar førerkort for å kjøre bil, men det er verken aldersgrense eller noe annet som hindrer deg i å kjøpe en router.

I tillegg er det ingen spesiell grunn til å skifte passordet heller, bortsett fra når du en sjelden gang skal gi bort passordet ditt. Da står det på routeren, eller på en lapp eller noe som fulgte med.

I tillegg så betyr det at du må inn på routeren og rote i innstillingene. Dette er noe som byr svært mange imot, på samme måte som den jevne bilkjører ikke går inn og stiller på hjulstilling eller andre ting, eller bilcomputeren for den saks skyld, til tross for at dette kan være praktisk og løse problemer. Det å fikse på computeren i bilen kan spare deg for flere tusen kroner, fordi du finner ut hva som er galt, og til og med hvordan det skal fikses med riktig app/et google-søk. Allikevel er ikke dette noe folk generelt gjør.

 

Som en vis mann en gang sa: Alt er lett etter at du mestrer det. Selv om du mestrer det, betyr ikke det at du skal forvente at alle andre mestrer det eller burde mestre det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...