Gå til innhold

Test: Silverstone Sugo SG09B Mini-ITX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det altså fysisk umulig å få plass til Asus ROG Matrix HD 7970, eller kan man bare fjerne 120mm vifta?
Hva mener du? de fikk jo stapt inn en Asus ROG Matrix HD 7970.

 

De fikk plass, men de måtte fjerne det igjen fordi det ikke var plass til "kabinettsiden". så jeg lurte på om det var plass til å sette lukke kabinettet hvis man fjernet vifta i "kabinettsiden"

Endret av haukandreas
Lenke til kommentar
er det altså fysisk umulig å få plass til Asus ROG Matrix HD 7970, eller kan man bare fjerne 120mm vifta?
Hva mener du? de fikk jo stapt inn en Asus ROG Matrix HD 7970.
De fikk plass, men de måtte fjerne det igjen fordi det ikke var plass til "kabinettsiden". så jeg lurte på om det var plass til å sette lukke kabinettet hvis man fjernet vifta i "kabinettsiden"

 

unødvendig spørsmål, sry. leste teksten ordentlig nå, og så at det sto at kortet hindret vifta i å få plass, så jeg regner med at kortet får plass hvis man ikke har vifta der :D

Lenke til kommentar

Anbefaler BitFenix Prodigy hvis man skal ha mini-itx kabinett, har godt med plass til alt en måtte trenge. har selv custom vannkjøling og 690 sittende trygt inni der :)

Bitfenix Prodigy er kongekabinett og ligner veldig godt på mac pro. Og er veldig populær i hackingtosh miljøet. Men Prodigy er en smule større og støtter bare m-itx. Mens denne her støtter m-atx og er mindre eller like stor som de fleste m-itx kabinetter der ute.

 

Jeg ser for meg: hvis man er smart, så kjøper man m-atx til sin hovedrigg, forutsatt man ikke trenger for mange ekspansjonskort. Og etter et par år når man skal oppdatere cpu+hk+ram. Så kan man sette dette i en mindre kabinett som denne Sugo SG09B, og bruke den som LAN/Stue/barnerom-PC.

Lenke til kommentar

Hvorfor er tittelen 'Silverstone Sugo SG09B Mini-ITX'? Det mest spesielle med dette lille kabinettet er jo at man kan putte et mATX-hovedkort i det - ser rett og slett ikke poenget i å trykke et mITX-board inn i denne kassa.

 

haha! Ja det la jeg ikke merke til før du påpekte det :p

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Vannkjøling på Sugo SG-09:

http://www.youtu.be/SME3BHKs-TI

 

Jeg ville i tillegg snudd viften på toppen slik at den blir single exhaust og at alle andre vifter kjørte Luft inn i kabinettet, også radiatorviften.

Jeg vurderer nok dette til min neste oppgradering men jeg må være sikker på at jeg får plass til et godt skjermkort med ikke-referanse kjøler samt lydkort.

 

EDIT:

Ser ut som dette med lydkort i tillegg ikke er noe problem.

http://www.youtu.be/ABS54mUvYBw

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...