Gå til innhold

Nå aper PlayStation 3 etter Wii U (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg ikke den type ting, hvorfor blande inn masse drit utover selve spillet? Mass effect er ett godt eksempel, uten DLCer, lesing av tegneserier, ios-spill og masse søppel så går man glipp av sentrale deler av historien. Dette er ikke så alt for ille når det kun er en ikke så viktig ekspansjon, men denne kryssingen mot andre plattformer er bare tull i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er det samme når kontrolleren er en essensiell og medfølgende del for WiiU, mens Vita er en helt frittstående konsoll som kan snakke med PS3. Jeg er særdeles lite for gimmicks hvor en må kjøpe ekstra utstyr eller bruke spesifikke egenskaper ved en konsoll/kontroller bare for å bruke dem, særlig om dette er "nyvinninger" ved nevnte konsoll. Eksempler jeg synes er tragiske er:

- Kasting av granater i Metal Slug på Wii når en spiller med WiiMoten. Dette gjøres ved å rykke i kontrolleren og er helt ulogisk og ufattelig lite presist. Koblet i en GC kontroller for å slippe det tullet.

- Blåsing av panfløyte i Zelda: Spirit Tracks på DS. Kanskje ikke så ulogisk at dette gjøres ved å blåse i mikrofonen, men den er av så dårlig kvalitet at den sjelden registrerer, så her hadde det vært på sin plass med en alternativ løsning, f.eks. ved bruk av en knapp.

Lenke til kommentar

Jeg er bomber sikker på at neste generasjon vil ha kontrollere som på Wii U. Vil sikkert fungere bra men Vita er rimelig vond å dårlig å bruker i forhold til Wii U kontrolleren som er laget med komfort i bakhode hvor Vita er først å fremst en portabel sak.

 

Men artig at noen få får teste denne type gameplay på PS3, er strengt tatt kun en hard kjerne Playstation fans som eier en Vita.

Lenke til kommentar

@ Muffinrex5: Ble ikke både Vita og Wii U annonsert på E3 2011, hvor Wii U's prototyper ble lekket en stund i forveien, samt at det mer eller mindre ble bekreftet at Sony nylig hadde begynt å jobbe med basisen for den funksjonen?

 

Sorry, men var nok ikke Vita som kjørte først i mål her.

Endret av LMT
Lenke til kommentar

Hvem som er først har vel ikke så mye å si i en alder hvor kopiene tydligvis kommer ut før orginalen som ferdige produkter :p

 

La oss si at Nintendo var de som kom på dette med konsoll+mindre skjerm, sony hadde klar hardware og microsoft hadde klar software til eksisterende hardware, før nintendo sitt produkt kom til butikken.

Lenke til kommentar

@ Muffinrex5: Ble ikke både Vita og Wii U annonsert på E3 2011, hvor Wii U's prototyper ble lekket en stund i forveien, samt at det mer eller mindre ble bekreftet at Sony nylig hadde begynt å jobbe med basisen for den funksjonen?Sorry, men var nok ikke Vita som kjørte først i mål her.

 

dreamcast kom også ut med denne funkskjonen... vel å merke i en enklere utgave, men de var først faktisk.

Lenke til kommentar

 

Det var sikkert ikke ment sånt, men du har markert deg som en forholdsvis frelst Nintendo-tilhenger, så når du påpeker at konkurrentens maskin er "dårlig og vond å holde i" bør du vite at det fort ser litt trollete ut.

 

Ellers prøvde jo Nintendo seg på håndkontroll-med-skjerm-konseptet allerede på GameCube, med GameBoy Advance og Four Swords Adventure (og sikkert et par andre titler jeg ikke kommer på i farta), uten at det slo helt an. Det sier ikke nødvendigvis noe om den spillmessige vellykketheten, personlig ville jeg tro at det i større grad skyldes nødvendigheten av å eie flere forskjellige dingser, noe sikkert Sony også vil merke seg her. Nintendo har nok gjort lurt i å inkludere henholdsvis Wiimote og Wii U-kontrolleren i grunnsettet. Vita-løsningen fungerer sikkert fint nok den, men den kommer likevel til å ende opp som smale nisjegreier, på samme måte som Move, Kinect og Circle Pad Pro (og Sega CD, 32X, Jaguar CD, Super Scope, Dual Shock, etc.).

Lenke til kommentar

Vita all the way <3

Jeg er blitt helt gal av denne lille dingsen. har ikke eid håndholdt siden den store grå Nintendo brikken, aldri likt DS, 3DS fordi de har 2 skjermer .

Når jeg så Vitaen tenkte jeg dette er jo perfekt nå kan jeg spille alle Ps1 spillene jeg har kjøpt og alle nye Vita spillene, (gamle spill er sexy i liten skjerm ;) )

 

Nå har jeg så mange spill lagret i Vitaen at jeg klarer ikke velge spill lenger XP

 

10/10 til Vitaen. dette burde dere ikke gå glipp av, helt forfriskende maskinvare.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det var sikkert ikke ment sånt, men du har markert deg som en forholdsvis frelst Nintendo-tilhenger, så når du påpeker at konkurrentens maskin er "dårlig og vond å holde i" bør du vite at det fort ser litt trollete ut.

 

Kan kanskje se slik ut for dem som ikke legger merke til mine innlegg rundt omkring, har føttene godt plantet i samtlige "leirer" rundt omkring.

 

Vita er vesentlig dårligere å holde i og bruke en kontrolleren til Wii U. En skal være ganske så merke tillhenger for å ikke være enig i dette.

 

Lenke til kommentar

Kan kanskje se slik ut for dem som ikke legger merke til mine innlegg rundt omkring, har føttene godt plantet i samtlige "leirer" rundt omkring.

 

Vita er vesentlig dårligere å holde i og bruke en kontrolleren til Wii U. En skal være ganske så merke tillhenger for å ikke være enig i dette.

Hvordan skal jeg svare på dette når jeg er en Vita fan :p

 

Men syns det er litt barnslig og nevne grepet i stedet for detaljer, og ikke si tilhenger for da virker du alt for selvsikker og det er noe du ikke burde være i norges største diskusjon side.

 

Det har jeg feilet med mange ganger selv

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

@ Muffinrex5: Ble ikke både Vita og Wii U annonsert på E3 2011, hvor Wii U's prototyper ble lekket en stund i forveien, samt at det mer eller mindre ble bekreftet at Sony nylig hadde begynt å jobbe med basisen for den funksjonen?

 

Sorry, men var nok ikke Vita som kjørte først i mål her.

Er det dermed sannsynelig at Sony i siste liten møttes på bakrommet for å kopiere Nintendo, bare timer før de skulle vise frem Vita? Neppe. Sony aper ikke etter Nintendo, og jeg er lei av at Nintendo skal få all æren.
Lenke til kommentar

Alle hermer etter alle i teknologiverdenen, det er regelen mer enn det er untaket.

 

Når det er sagt så tror jeg denne Vita-som-kontroller saken ikke er et forsøk på å herme etter Nintendo, så mye som det er et grep fra Sony for å prøve å selge flere PS Vita. Det at den kan gi aktivt mer spillbarhet til spill du allerede har på PS3 kan gjøre den mer attraktiv for enkelte.

 

Jeg tror heller ikke Sony kommer til å kjøre i Nintendo-retning med deres neste generasjon. Hvis de kommer med noe lignende, så vil det bli et lite tilskudd for en nisje. De kommer ikke til å satse på det som hovedsak ved konsollen, men så tviler jeg også på at Nintendo kommer til å sate noe mer på denne kontrolleren enn Wiimote.

Lenke til kommentar

Er vell ikke første gang sony har apet etter nintendo ...Se bare på move skrekk eksemplet ..... et plagiat av værste sortSony har aldri vært inovative bare kopiert andres produkter

 

Sony har faktisk jobbet med Move siden 2001 (på Playstation 2). Når de skulle gi ut EyeToy (kameraet til PS2), begynte de i utgangspunktet med det som i dag er kjent som Playstation Move. Teknologien ble for vanskelig på det tidspunktet, så de bestemte seg for å kun gå for kameraet. Kameraet ble en rimelig stor suksess, så de kopierte prinsippet til PS3 med Playstation Eye. Da dette viste seg å ikke fungere like godt, mens Wii sitt opplegg slo godt an, så bestemte de seg for å fiske tilbake Move-kontrollen og perfeksjonere den.

 

Jeg har selv sett videoer av Moven i praksis i 2001, men har prøvd å finne disse på nettet uten hell. Jeg så det første gang på en video-disc som fulgte med PSM2 for lenge siden. Fant discen frem nylig, men fikk ikke til å rippe videoen. Men videoen er nok der ute et sted.

Lenke til kommentar

Det var sikkert ikke ment sånt, men du har markert deg som en forholdsvis frelst Nintendo-tilhenger, så når du påpeker at konkurrentens maskin er "dårlig og vond å holde i" bør du vite at det fort ser litt trollete ut.

 

Ellers prøvde jo Nintendo seg på håndkontroll-med-skjerm-konseptet allerede på GameCube, med GameBoy Advance og Four Swords Adventure (og sikkert et par andre titler jeg ikke kommer på i farta), uten at det slo helt an. Det sier ikke nødvendigvis noe om den spillmessige vellykketheten, personlig ville jeg tro at det i større grad skyldes nødvendigheten av å eie flere forskjellige dingser, noe sikkert Sony også vil merke seg her. Nintendo har nok gjort lurt i å inkludere henholdsvis Wiimote og Wii U-kontrolleren i grunnsettet. Vita-løsningen fungerer sikkert fint nok den, men den kommer likevel til å ende opp som smale nisjegreier, på samme måte som Move, Kinect og Circle Pad Pro (og Sega CD, 32X, Jaguar CD, Super Scope, Dual Shock, etc.).

 

Jeg er helt uenig av din karakteristikk av Larzen her, han er en av de som virkelig skriver totalt uten merke-tilhørighet positivt og negativt om alle akkurat slik han mener det. På Wii U har han eksempelvis skrevet at han liker Gamepaden, men misliker OS-et, og så vidt jeg husker var han ikke spesielt glad i Wii Remoten, så det å si at han er en "frelst Nintendo-tilhenger" når han faktisk evner å skrive både positivt og negativt om dem, virker veldig søkt.

Lenke til kommentar

Sony har faktisk jobbet med Move siden 2001 (på Playstation 2). Når de skulle gi ut EyeToy (kameraet til PS2), begynte de i utgangspunktet med det som i dag er kjent som Playstation Move. Teknologien ble for vanskelig på det tidspunktet, så de bestemte seg for å kun gå for kameraet. Kameraet ble en rimelig stor suksess, så de kopierte prinsippet til PS3 med Playstation Eye. Da dette viste seg å ikke fungere like godt, mens Wii sitt opplegg slo godt an, så bestemte de seg for å fiske tilbake Move-kontrollen og perfeksjonere den.

 

Jeg har selv sett videoer av Moven i praksis i 2001, men har prøvd å finne disse på nettet uten hell. Jeg så det første gang på en video-disc som fulgte med PSM2 for lenge siden. Fant discen frem nylig, men fikk ikke til å rippe videoen. Men videoen er nok der ute et sted.

 

Jeg vil bare si en ting til hele denne kopi-diskusjonen. Det handler ikke først og fremst om hvem som "først er ute med et produkt", i så fall var jo feks Power Glove på Nes noe som kom ut på 80-tallet. Det som er viktig her er måten det brukes og i hvor stor grad det blir støttet. Wii var innovativ fordi Nintendo hadde mot til å basere hele konsollen på bevegelseskontrollere, Move derivativ fordi den kom ut som et svar på Nintendos suksess.

 

Når det så gjelder akkurat denne saken tror jeg Riders har rett i at dette er mer et desperat forsøk på å selge noen Vita-maskiner enn et kopieringsforsøk - og jeg synes også overskriften er i overkant tendensiøs og fanboy-fiskende. Men det er vel heller ikke mer enn forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...