Gå til innhold

MineCraft server - Portforwarding


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg sånn at jeg har tenkt til å hoste en MineCraft server, eller nærmere sagt Tekkit server.

 

For å gjøre det trenger jeg å ha porten "25565" åpen. Det er her problemet kommer inn. Jeg får slettes ikke til å portforwarde etter jeg byttet modem. Jeg har prøvd flere ganger og googlet en del. Nå tenkte jeg det var på tide å heller spørre om hjelp. Jeg er tilkoblet routeren med kabel.

 

Router: Netgear WNDR4000

Modem: Inteno DG201 R1

 

Er jeg nødt til å portforwarde modemet til routeren? Er det mulig å bare åpne alle portene?

 

Slik ser det ut.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal forwarde i begge, så må du forwarde til WAN-adressen (internettport) til Netgear først. Dette tilsvarer ipadressen 192.168.1.2 som du har satt inn i eksemplet. Du finner denne adressen i brukerinterface (WAN) til Netgear.

 

Deretter forwarder du samme port i Netgearrouteren, men denne gangen til ipadressen til din PC.

 

Tenk på det som en elv, hvor du flytter noe fra sluse til sluse.

 

Er du i tvil, så koble PC på Inteno og sjekk det først, men vær obs på at PC og Netgear kan få forskjellig IP. Det kan lønne seg å sette statisk IP på Netgear (etter at den dynamiske fungerer). Da har du bedre kontroll på forwarding til rett IP.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...