Gå til innhold

Valves stue-PC skal erstatte spillkonsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å se akkurat *hva* det er de ønsker å gjøre her. Hva er kundegruppen?

 

Konsollspillerne har jo allerede sine etablerte konsoller. Konsollspill får, generelt, langt mer oppmerksomhet enn PC-spill. Konsoller er også svært billige i forhold til maskinvaren de leveres med, og må ikke oppgraderes på mange år.

 

PC spillerne da? Hvilke fordeler vil vi ha ved å koble SteamBox mot TV'n, mot å enten bruke den maskinen vi allerede har, eller å velge en billigere konsoll?

 

Hvordan blir spillutvalget og levetiden her? Tviler på at (de fleste) spillutviklere vil fokusere på å lage "games for SteamBox", hvor man i tillegg til XBox 720, PS4 og PC, må passe på at spillet deres også kjører uproblematisk på etterhvert aldrende maskinvare i SteamBox. Eller forventer Steam at kundene skal kjøpe nye bokser stadig vekk, eventuelt få noen til å oppgradere dem med godkjente deler?

 

Utifra det jeg har sett hittil, så forsøker Steam å løse de ikkeeksisterende problemene med konsoller ved å tilføre alle svakhetene man finner hos PC. Blir litt som å tilpasse en egen vei til firkantede hjul, når alle andre bruker runde hjul... Jeg forstår at de gjerne vil oppnå konsoll-nivå spillsalg når markedet stadig tydeligere går i den retningen, men tviler på at dette er måten å gjøre det på.

 

Dersom de hadde droppet hele hardware-biten, og kun levert ett operativsystem/grensesnitt (noe jeg trodde det var snakk om da nyheten først kom for en stund siden), så hadde det plutselig vært noe helt annet. Det er mange av oss som allerede har PC'n koblet opp mot storskjerm for spilling, og som kunne være interessert i å prøve alternativer til Windows for spill samt enklere navigering fra sofaen enn med mus og tastatur.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...