Gå til innhold

- Stue PC-en vil ta over for konsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, riktig pris så kan dette bli interessant for konsoll markedet samt spill støtten til linux fremover. Har hele tiden sittet med innstillingen der Steam for linux ville bare bli ett nisje produkt, men nå må jeg ihvertfall tenker meg over igjen!

 

Vel, bare bra for meg, sitter med betaen til Steam for linux og funker knakende bra hittil :D

Lenke til kommentar

Jeg er positiv til dette. Linux porting av Steam biblioteket vil være positivt, og gi mange som bruker windows kun pga gaming en mulighet til å bytte, eller større grunn til å kjøre dual boot.

 

Jeg stiller meg også positiv til valves forsøk på en konsoll som kan bruke alternative kontrollere. For de som liker å game med konsoll-kontrollere er det fint. Det hadde vært morro om de åpnet for å bruke alle type kontrollere med USB/bluetooth gitt tilstrekkelig knapper til å mappe til funksjoner (evt via kombinasjoner) i et spill. Kanskje via et kontroller abstrakjonslag?

Lenke til kommentar

Først og fremst!! HL3 eller hvertfall episode 3...

 

Men fra spøk til alvor, så kan de for min del gjerne ha begge markeder for konsoll skvippet og tradisjonelle PC'er.

Men å skvise ut PC til fordel for konsoll, er som å ta en pil i kneet! De kan ikke generalisere IT/Data/PC over på de som bare kan 'plug and play' og svikte entusiastene som startet å bruke Steam... Da ender bare vi entusiastene opp som en forb... servicedesk for de inkompetente, og hver gang vi kommer på besøk hos andre så trenger de vel til slutt hjelp til det derre 'plug and play' dritte deres. Å lage barnehage apps kan alle gjøre, men hva med å forbedre pc markedet?? Det å gjøre data til mainstream og plug and fu... gjør meg forbannet.

 

Vil kalle han Gabe Newell som en sutrekopp og ditcher når han ikke liker at Microsoft gjør allerede denne trenden, OGSÅ skal han gjøre dette selv. Snakker om å få en 190 damage pil i kneet!!!! Gå å legg deg Gabe Newell...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste bedrifter holder masken på helt til kisten er spikret igjen.

Det er utivltsomt bra for oss forbrukere at Valve kaster seg rundt - men jeg skulle likt å sett dem valgt en annen innfallsvinkel som ikke går vekk ifra muligheten til å benytte kraftige stasjonære maskiner.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har dere lest artikkelen?

Det er ingen som sier at Steam blir "steambox ekslusivt", det vil fortsatt være mulig å bruke det akuratt som idag, om det skulle seg være på en laptop med integrert grafikk, eller en stasjonær PC med quad-SLI og varmeutvikling høy nok til å steke en grandis.

 

Dette vil derimot gjøre PC gaming mer tilgjengelig for mange, akkuratt som konsollene er mer tilgjengelige, men du får ikke plattformrestriksjonene som XBOX og PS3 har, med SteamBox kan du spille L4D2 på stue-pcn, så springe bort til stasjonær PCn og fortsette zombie massakren der om du føler for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg ser på som interessant er hvis dette blir en stor salgssuksess, kan det åpne for at linux blir en spillplatform. Med stort nok marked, vil spillutviklere lage linux versjon i tillegg til windows og konsoller.

 

Kan til og med gi OpenGL en spark bak, slik at utviklere kan løsrive seg selv fra DirectX.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har PS3 og PC, og ikke bare PC er at coop muligheter på pc er elendige pr dags dato. Får man en kompis eller fler på besøk er det mye lettere å koble i hver sin håndkontroll enn å ta med hver sin pc...

 

Akkurat dette har plaget meg også. Irriterende at PC spill ikke lokal splitscreen, dette var mulig på enkelte eldre spill hvorfor ikke no lengre?

 

Lenke til kommentar

Flere har sett dette komme lenge.

Det er litt som nettbrett vs PC-markedet, ting blir etter hvert mindre og mindre lett å skille fra hverandre.

 

Med steam "stuepc" (som i praksis fungerer som en spillkonsoll), vil man nok med den og neste gen spillkonsoller ha til dels vansker med å skille de fra hverandre.

 

Hva som blir best, avhnger jo av pris, støynivå, features, spillutvalg, muligheter som mediaenhet++++. Design er også en viktig faktor her.

 

Men jeg tror at en steamkonsoll kan dra MANGE kunder, så fremt man får lov å spille på steamkontoen man har til PC og man får spillene tilgjengelig der også.

 

Om du da kan "steame" på en konsoll ved tven og dra med samme spill over på en ultrabook med dedikert grafikk, er man kommet langt på vei.

Lenke til kommentar

Er kjempe bra at Valve vil lage en pc som vil gli inn i stua på lik linje som en konsoll, men om dem velger å kjøre Linux på den som da gjør at du ikke kan spille 99% av det som Steam har å tilby blir en gedigen nedtur.

 

At en da må vente på egne Linux utgaver av spill og ikke kan nyte hele utvalget Steam har blir å skyte seg i foten.

 

Det må bli en pc som du kan kjøre alt Steam har å tilby ellers blir det for sært. Og en kan helt sikkert ikke kjøre spill som ikke er kjøpt i Steam på denne maskinen som igjen gjør at en føler tvangstrøya begynner å stramme for mye synes jeg.

 

Sikkert fint for noen men det koster ikke mye å sette samens en pc som glir bra inn i stua i dag og som du kan bruke til ALT og ikke hva Valve mener du burde.

Lenke til kommentar

Linux har virkelig god ytelse om dagen. Bedre enn windows. Jeg kan skjønne at de ser en god mulighet til å bygge eget system, for Steam der. Les http://paradoxuncreated.com/Blog/wordpress/?p=2268 "low jitter linux" om du er interessert i max performance, i spill på linux. Doom 3 spiller faktisk bedre på eldre h/w enn moderne i Windows. Men om du vil ha windows til å kjøre bra også, kjøp en E5 workstation, og sett i en pcie30 gtx660 e.l. Det gjør tilogmed windows til et fornøyelig system. E5 har nemlig direct i/o, som reduserer mye jitter og latency i windows. Og man får en opplevelse som tidligere bare var forunt vintage-maskiner, som Amiga.

 

Fred være med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når Mac bilioteket har beynnt å bli meget bra, og det er mange andre mac spill som kun er på AppStore, burde ikke veien å gå til linux være lang.

 

Det burde faktisk være lettere med linux ,da utviklere har måtte tatt endel omveier for å få spill på mac grunnet utbredelsen av OSX 10.6 (Snow Leopard) som kun har OpenGl 2.1 og begrenset OpenGL 3.x støtte.

 

Linux har historisk sett lagt et år foran apple på OpenGL fronten, noe som bør være en fordel også.

 

Så ser liten grunn til at linux ikke burde være bedre en osx, med tanke på at hardware for gaming er noe begrenset på Mac fronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en da må vente på egne Linux utgaver av spill og ikke kan nyte hele utvalget Steam har blir å skyte seg i foten.

Du må forstå dynamikken her. Xbox, Windows og PlayStation bruker proprietær teknologi. Det er umulig for Steam å lage sin egen konsoll med en av de. Det er også umulig for Steam å lage en konsoll som støtter alle spill på en av de. De har ikke noe annet valg enn å satse på linux.
Og en kan helt sikkert ikke kjøre spill som ikke er kjøpt i Steam på denne maskinen som igjen gjør at en føler tvangstrøya begynner å stramme for mye synes jeg.
Dette er en stor misforståelse. Konsollen vil være hackervennlig. Hvis du har lyst til å installere full dekstop eller server på den er det helt opp til deg. Du kan også installere alt av programmer som fins til linux på den (og det er mye).

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTI0Njk

Sikkert fint for noen men det koster ikke mye å sette samens en pc som glir bra inn i stua i dag og som du kan bruke til ALT og ikke hva Valve mener du burde.
Ikke uten å stappe penger i lomma på Microsoft, og bli låst til hva de finner på ved neste veikryss. Du vil nok også kunne installere windows på steam-boxen om du synes linux blir for avansert.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...