Gå til innhold

Politiet advarer mot å bruke Apple-kart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørt slikt, vi må tilpasse veiene våre slik at Apple sin kart er korrekte. Noe annet er hinsides.Men seriøst, burde det jo få følger å lansere slike tjenester som er trafikkfarlige.

 

"Apple Promises To Fix Glitches In Map Software By Rearranging Earth's Geography" :p

 

(husk å hopp over reklamen)

 

http://www.theonion.com/video/apple-promises-to-fix-glitches-in-map-software-by,30616/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om disse kartene er fra Apple, TomTom eller Google. Det første tjenstetilbyderne forteller deg når du aktiverer gps-enheten er nettopp at de kun skal være en referanse og at en bør være kjent i området.

 

Enig. Men at de skal være trafikkfarlige er jo ikke meningen. Om det skal være slik at man faktisk kan risikere å dø hver gang man bruker GPS, burde jo disse være forbudt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvordan apple har klart å drite på draget noe så hinsides med disse kartgreiene sine? De har jo samarbeidet med TomTom etter det jeg har hørt og TomTom har jo veldig gode kart etter det jeg har sett.

Har brukt Tomtom i mange år. Og kjørt mye i deler av Europa. Har ikke opplevd noe slikt. Generelt navigeres det svært bra. Så hva Apple har gjort med kartene sine, er merkelig.

 

Men er selvfølgelig enkelte småfeil på alle kart.

Endret av Will I'am
Lenke til kommentar

synes synd på de som stoler blindt på de apple-kartene, de burde visst bedre :p

 

Problemet er vel til en viss grad Apples kundegruppe. De har ganske mange brukere som vet lite om teknologi, setter pris på at det "bare virker", og stoler forholdsvis blindt på Apple. Ikke at Google er så mye bedre, men Android blir ofte valgt av folk som enten er teknologiinteresserte (og dermed vitende at man ikke kan stole blindt på slikt), eller uvillige til å bruke så mye penger på en telefon (og dermed vitende om at det de har kanskje ikke er kjempepålitelig). Apple har rett og slett litt for mye tillit fra brukerne sine, og kombinert med programvare som er dårlig på et eller annet plan, kan det gå dårlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Greit nok at Apple Maps ikke akkurat er noe guds gave til folket, men syntes ting går litt over stokk og stein her. Om du virkelig er såpass skattkjørt at du klarer å bli lurt trillrundt langt ut i ødemarka av en dårlig GPS tjeneste så er det må tide å se seg selv i speilet.

 

Har til nå ikke hatt store problemet med Apple Maps, har alltid kommet frem dit jeg ønsker og jeg har jo rask og enkelt tilgang til maps.google.com, samt jeg har TomTom sine Europa kart på telefonen også som jeg syntes stort sett overgår både Google Maps og Apple Maps uansett, det er jo ikke mangel på alternativer og jeg finner det noe snodig hvordan folk tilsynelatende nå plutselig har fått et vannvittig stort behov for en prikkfri karttjeneste på telefonen, for et par år siden hvor mobil GPS-er generelt ikke var allverden så var det ingen som klart, så fort som Apple nå leverer en under pari løsning så skulle man nesten tro at det å ikke ha en knallgod GPS tjeneste på mobilen var rene forbrytelsen.

 

 

Dette forsvarer uansett ikke det faktum at tjenesten er under pari, Apple har jo selv tatt grep ved å sparke to toppsjefer i selskapet, satt inn store ressurser på å forbedre tjenesten, kommet med en egen side på AppStore hvor de regelrett anbefaler brukere å sjekke ut gode alternativer og har gjentatte ganger, så sent som forrige uke vært ute med Tim Cook i spissen som selv har sagt at de har dritet seg loddrett ut med den nye karttjenesten.

 

Men som med alt annet, når et stort og kjent selskap tråkker i salaten så blir det blåst opp ut av dimensjoner, har stadig folk innom jobb som lurer på ditten og datten rundt sin iPhone 4S hvor jeg ser at de ikke har oppdatert fra iOS 5.1.1 og når jeg spør hvorfor så forklarer de at de har hørt så mye negativt om iOS 6.0 og at kartene skal være helt elendige.. Men så fort jeg spør hvor ofte de faktisk har brukt Maps i iOS i det hele tatt, og om de i det hele tatt vet hvor enkelt de kan pinne maps.google.com til hjemskjermen så står de jo der som store spørsmålstegn og må gjerne innrømme at de knapt bruker Maps i det hele tatt og da skjønner du jo at det blir mye misvisende informasjon fra slike oppblåste saker i media.

 

 

Det er som hver gang VG skriver om noen potensielle Java hull osv og folk kommer stormende inn med maskiner de knapt tør å røre lenger før de kan med sikkerhet få bekreftet at de har fått fjernet eller oppdatert Java så ikke sparekontoen er tappet for penger iløpet av null, komma, null. Vi leverer i et utrolig totalitært samfunn hvor ting enten er perfekt, eller er helt ræva, det er liksom ikke noen mellomting lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har jo selv tatt grep ved å sparke to toppsjefer i selskapet, satt inn store ressurser på å forbedre tjenesten, kommet med en egen side på AppStore hvor de regelrett anbefaler brukere å sjekke ut gode alternativer og har gjentatte ganger, så sent som forrige uke vært ute med Tim Cook i spissen som selv har sagt at de har dritet seg loddrett ut med den nye karttjenesten.

 

Dette er då ikkje å ta grep. "Å ta grep" hadde vore å fiksa karttenesta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er då ikkje å ta grep. "Å ta grep" hadde vore å fiksa karttenesta.

Det er jo definitivt en måte å ta grep på å skifte ut personell som ikke egner seg til en gitt oppgave.Og karttjenesten er nok under utbedring da jeg tviler sterkt på at prsojektet ligger dødt nå. Men det beste hadde selvsagt vært å trekke tilbake tjenesten og erstatte den med Google sine maps igjen, inntil de klarer å lage noe selv som ikke bærer preg av å være en beta utgave.
Lenke til kommentar

Jeg vil heller påstå at disse individene var i livsfare lenge før kartjeneste og gps var oppfunnet.

 

Det å legge skylda på apple, google eller kartutvikler er kun for å dekke over sine egne tabber. Man skal sko seg etter forholdene. Det å kjøre ut i australsk villmark, en vilkørlig ørken, etc med kun mobilen din som hjelpemiddel er jo ren idioti.

 

Sorry, men "stupid people are still stupid", uansett hvilken mobil dem har. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dette skal ta så lang tid å rette opp? Eplet går til sak mot Australias vegmyndighet, får medhold i pålegg om utlegg til vedlegg på ny veg, Og inntil geografien stemmer med kartet, må all trafikk i Australia stoppes ihht Apples EULA for å sikre deres brukere mot urimelig fare. Simpelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...