Gå til innhold

Valve med stue-PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frykter at spillene vil bli enda mer konsollifisert :(

 

Betyr detta at jeg må kjøpe alle spilla jeg har på steam om igjen, eller vill det være ett universalt kjøp?

Alle spillene du har på Steam nå er tilgjenglig via "Big Picture" som du kan styre med en Gamepad. Trenger ikke kjøpe noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mr. Hormonella: Garantert det siste.

 

Dette er gode nyheter og tydeligvis hovedgrunnen til at de har startet et tett samarbeid med skjermkortprodusenter og utviklere for Linux-støtte. Slike bokser i forskjellige generasjoner kan være basert på helt normal PC-maskinvare med en egenprodusert Linux-distro optimalisert for rask oppstart (2-5 sekunder oppstart bør ikke være umulig) som igjen kjører standard Steam-for-Linux-binærfiler bak en autostartende Big Picture grafisk frontend. Så kan nøyaktig samme binærfiler kjøre på de fleste andre Linux-distroer samt at de vanlige klientene for Mac og Windows holdes oppdatert parallelt. Steambox-kompatibilitet og bruk av Steamworks vil så gi bredere støtte for alle oss som bruker Linux, Steambox eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så konseptet er rett og slett en helt vanlig pc med linux hvor steam starter opp automatisk og hvor man kan gjøre minimalt med endringer.

Altså, et lettverkter OS optimalisert for spilling.

Ala. det du finner på konsoller.

 

Ikke at utnyttelsen av maskinvaren blir noe bedre...hovedproblemet er jo fortsatt at man kan velge mellom forskjellige PC-komponenter, som igjen gjør det umulig å optimalisere for akkurat en type komponenter. Med mindre tanken er at spill faktisk optimaliseres FOR steam PCen.

edit: Noe som garantert vil ødelegge for mange, ettersom graden av optimalisering vil få ENDA mindre fokus, enn for de som har en "vanlig PC".

 

Derimot, om det viser seg at du kan velge mellom maskinvare, eller oppgradere, så tviler jeg også på at du får noe bedre ytelse enn på en normal Windows-maskin. De færreste klarer å utnytte alle kjernene, eller alt minnet de har uansett i en Windows-installasjon, og til slutt ender du opp med et OS som ikke gir bedre ytelse, men bare hvor kompatibiliteten potensielt er noe dårligere.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg tror man må se på dette som et produkt som skal gi konsollene PS4 og Xbox 3 konkurranse. De kommer også trolig neste år.

 

Et lettkjørt "tynt" embedded OS og mer standardisert hardware optimalisert for neste generasjons spill, samtidig med at man beholder noe av fleksibiliteten sammenlignet med en vanlig konsoll.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hva er problemet med det? Det vil føre til mer fokus på støtte til linux, spillene vil sikkert også kunne spilles på andre platformer når du kjøper dem og de vil sikkert bli designet spesielt til komponentene i steam box'en som gir mye ytelse for pengene slik som en konsoll.

Problemet med en linux box er at du kun kan kjøre de spillene som er kompilert for linux om du da ikke kjører en windows virtuel maskin på den. I sistnevnte tilfelle kunne du like godt kjørt en windows maskin. i førstnevnte blir det for få spill.

 

Jeg gjetter at dette er en windows pc med pig picture med noen tilleg som front, spill som laster ned til denne kommer med ferdige innstillinger. Ser heller ingen stor grun til å begrense folk på den som å instalere mods osv men godt mulig den må rotes for å instalere system program vare for å holde amatører unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

i førstnevnte blir det for få spill.

Nå kanskje, hva som skjer i fremtiden vet vi ikke.

 

Denne Steamboksen er virkelig uinteressant for de fleste som allerede er PC-gamere, med det unntak at det kan bidra til å pushe Linux-støtten (og Mac forøvrig siden det er et angrep på Direct3D) framover generelt.

Lenke til kommentar

 

Nå kanskje, hva som skjer i fremtiden vet vi ikke.

 

Denne Steamboksen er virkelig uinteressant for de fleste som allerede er PC-gamere, med det unntak at det kan bidra til å pushe Linux-støtten (og Mac forøvrig siden det er et angrep på Direct3D) framover generelt.

 

Ja, la oss få mest mulig spillplattformer så vi aldri mer ser et optimalisert spill.

Lenke til kommentar

Problemet med en linux box er at du kun kan kjøre de spillene som er kompilert for linux om du da ikke kjører en windows virtuel maskin på den. I sistnevnte tilfelle kunne du like godt kjørt en windows maskin. i førstnevnte blir det for få spill.

 

Jeg gjetter at dette er en windows pc med pig picture med noen tilleg som front, spill som laster ned til denne kommer med ferdige innstillinger. Ser heller ingen stor grun til å begrense folk på den som å instalere mods osv men godt mulig den må rotes for å instalere system program vare for å holde amatører unna.

 

Troller du? Seriøst? "HEI, jeg er (PS4 || Xbox "720") eller Wii U for den skyld, jeg har ingen spill, men jeg er i stand til å kompilere standar-kode så om du som utvikler er interisert i å distrubere spillene dine i våres geniale system er vi mer en gjærne villige til å jobbe med deg" Har du i det heletatt tenkt på det? :wallbash:

Lenke til kommentar

Dette virker egentlig som å kunne bli ganske bra. Man vil ha en idiotsikker spill PC som starter i en known state miljø som er garantert å virke slik det har fungert for Valve og spill utviklerne, mao som en tradisjonell konsoll. I likhet med konsollene har man også en fixed hardware plattform utviklerne kan optimalisere imot.

Utover dette kan fordelene kontra en tradisjonell konsoll være:

 

- Billigere spill.

 

- Samme spill kjøpet kan brukes på steambox og senere aktiveres og brukes på en PC.

 

- Langt mer interessant for indie utviklere mtp lisens kostnader.

 

- Kortere tid mellom hver generasjon.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Altså, et lettverkter OS optimalisert for spilling. Ala. det du finner på konsoller. Ikke at utnyttelsen av maskinvaren blir noe bedre...hovedproblemet er jo fortsatt at man kan velge mellom forskjellige PC-komponenter, som igjen gjør det umulig å optimalisere for akkurat en type komponenter. Med mindre tanken er at spill faktisk optimaliseres FOR steam PCen. edit: Noe som garantert vil ødelegge for mange, ettersom graden av optimalisering vil få ENDA mindre fokus, enn for de som har en "vanlig PC". Derimot, om det viser seg at du kan velge mellom maskinvare, eller oppgradere, så tviler jeg også på at du får noe bedre ytelse enn på en normal Windows-maskin. De færreste klarer å utnytte alle kjernene, eller alt minnet de har uansett i en Windows-installasjon, og til slutt ender du opp med et OS som ikke gir bedre ytelse, men bare hvor kompatibiliteten potensielt er noe dårligere.

 

Jeg klarer bare ikke helt se poenget, eller potensialet.

 

Softwaren er interessant nok, men at man skal lansere dette som en komplett pakke med hardware og at det skal kunne utfordre neste generasjons konsoller er jeg mer skeptisk til.

Lenke til kommentar

Nei og nei, og enda en NEI. Jeg har allerede en konsoll, og en gaming PC. Jeg trenger ikke en PC til, som 'bare' kan brukes til gaming. Lag heller bedre PC spill, istedenfor kreve at jeg kjøper en PC med begrenset bruksområdet.. Og denne tilpassede OSet kan sikkert lastes ned, og kjøres på en vanlig PC..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...