Gå til innhold

Unboxing: Sony Cybershot RX1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbøyelig til å være enig med dere begge, men "Cybershot" er sannsynligvis et sub-brand som Sony gjør sitt beste for å bygge opp, og da ville det ikke vært formålstjenlig å ikke gi det til de produktene som trekker navnet opp, selv om navnet kanskje oppfattes som å trekke de produktene ned.

Lenke til kommentar

Har Sony RX100 og neste kameraet skulle være en Sigma DP2M, denne tanken har jeg slått fra meg etter å ha lest om RX1 på siden til Steve Huff. Liten FF som bruker samme batteriene som RX100 :) Synd at den koster 24K og EVF koster 3200kr. Blir å vente til våren med kjøp.... :dribble:

 

http://www.stevehuffphoto.com/2012/11/21/the-sony-rx1-digital-camera-review-part-1-an-intro-to-a-compact-powerhouse/

 

http://www.stevehuffphoto.com/2012/12/03/the-sony-rx1-camera-review-part-2-my-pick-for-camera-of-the-year-2012/

Lenke til kommentar

Unboxing hos akam? (trodde det helst var å se på youtube med store og små gutter som tar en time å pakke opp i et mørkt rom og filmet med en urolig iphone :p ) Hvor er julepapiret?

 

Men batteriet så direkte ynkelig ut, rent skremt lite. Og objektivet motsatt ditto, noe vel omfangsrikt, men Sony er nå ikke kjent for små objektiver straks de monteres utenpå.

 

Siden det har lurt seg inn som "kompaktkamera" bør det nok bli en keiser i den avdelingen. Øverst på pristronen får det nok og palleplassen. Uten septer.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at den koster 24K og EVF koster 3200kr. Blir å vente til våren med kjøp.... :dribble:

Prisene er hinsides for folk med normale kontoer - spørsmålet blir nok heller om det noensinne vil falle ned mot fornutig nivå. Jeg tviler på det. Personlig mener jeg og at det er en tabbe av Sony å ikke bygge inne en søker, markedet ville blitt noe større da tipper jeg.

 

Et positivt moment skal det få, nemlig at det kan være starten på et større utvalg og andre priser dersom flere produsenter henger seg på.

 

Tor

Lenke til kommentar

Unboxing hos akam?

 

Tror du må se på nettopp det som et unntakstilfelle. Vi jobber fremdeles med å få ny testlabb på plass, og vi får ikke beholde RX1 lenge nok til å få ut en full test (ikke om vi skal fortsette med julekalenderen for i år, i alle fall...), men NOE syntes jeg liksom jeg måtte gjøre med den når den først kom inn døren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De fleste burde lese boka "Nextopia", jeg kjente meg veldig igjen....

 

- Nextopia er utopien som hele tida ligger ett skritt foran oss: Neste date, neste jobb, neste mobiltelefon, neste kamera og ferietur, alt det fantastiske som ligger der like rundt hjørnet, som svaret på alle dine drømmer, men som forsvinner i samme sekund du kommer fram, sier Michael Dahlén, mannen bak boka, bloggen og begrepet «Nextopia».

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisene er hinsides for folk med normale kontoer - spørsmålet blir nok heller om det noensinne vil falle ned mot fornutig nivå. Jeg tviler på det. Personlig mener jeg og at det er en tabbe av Sony å ikke bygge inne en søker, markedet ville blitt noe større da tipper jeg.

 

Et positivt moment skal det få, nemlig at det kan være starten på et større utvalg og andre priser dersom flere produsenter henger seg på.

 

Tor

Prisen er grei for det du får, men jeg er ikke villig å spytte ut nesten 30K for kamera uansett merke og modell. En Canon 5DmkIII koster like mye og det er uten optikk. Prisen vil gå nedover som alt annet, jeg har satt en varsling på 20K i prisguide.no :)

 

Kunne tenkt meg en innebygd søker, men at de lar forbrukeren velge om de vil ha optisk eller EVF er litt okey det også. Søkerne er overpriset.

 

Hvorfor skal andre produsenter henge seg på?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal andre produsenter henge seg på?

Det er jo ingenting som tvinger andre produsenter til å henge seg på, men hvis Sony kan selge sitt for rundt 25K og det blir en suksess er det nok andre som tror de kan gjøre noe tilsvarende for en langt lavere pris og fortsatt tjene bra med penger. Det ser jo ut som nede grense for FF dSLR nærmer seg 10K (uten objektiv) og de er nok neppe billigere å produsere, men utviklingskostnadene pr enhet er nok lavere hvis Sony ikke skal produsere så mange RX1.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Tror du må se på nettopp det som et unntakstilfelle. Vi jobber fremdeles med å få ny testlabb på plass, og vi får ikke beholde RX1 lenge nok til å få ut en full test (ikke om vi skal fortsette med julekalenderen for i år, i alle fall...), men NOE syntes jeg liksom jeg måtte gjøre med den når den først kom inn døren.

Ugghh.... unboxing. Ikke la det bli noen vane! ..... Heller et par kule bilder av herligheten og et ørlite mini-førsteinntrykk :dremel: .

 

Unboxing er bare bensin på bålet for utstyrsfetisjister ( :dribble: ), og er hardware-bransjens svar på skittent tabloid snusk ( :ph34r: ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er artig med "unboxing" jeg da! Litt krydder i hverdagen, skader jo ikke! Ser dog fram til en skikkelig testrapport også.....! :roll:

 

Sikkert et "kjekt å ha kamera" dette også, så da er det bare å fortsette å drømme (og håpe på at underet skal skje- les: seriøse kontoforsterkninger fra en viss institusjon på Hamar).... "Se opp for store tall" :ohmy:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...