Gå til innhold

Anmeldelse: Dead or Alive 5 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At Dead or Alive endelig har fått «sidesteg» er heller ikke dumt. Det fører til en virkelig 3D-effekt. Nå kan motstanderne faktisk sirkulere hverandre, og stegene kan brukes for å unngå angrep.

 

 

Det har da gått an å sirkle rundt motstanderen, ihvertfall siden DoA2 (som var det første...og forsåvidt siste DoA spillet jeg spilte)

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
At Dead or Alive endelig har fått «sidesteg» er heller ikke dumt. Det fører til en virkelig 3D-effekt. Nå kan motstanderne faktisk sirkulere hverandre, og stegene kan brukes for å unngå angrep.
Det har da gått an å sirkle rundt motstanderen, ihvertfall siden DoA2 (som var det første...og forsåvidt siste DoA spillet jeg spilte)

 

Du har fysisk kunne sirkle rundt motstanderen, ja, med det for øye å angripe fra en annen vinkel. Grunnen til at jeg formulerte meg på en slik måte er at disse nye sidestegene i mine øyne gjør hele den prosessen mer naturtro, da det både skaper bedre flyt og gjør det lettere å forsvare seg.

Lenke til kommentar

Dette spillet har ræva online play. Du kan ikke gi spillet 8/10 når den viktigste delen [online play] er ræva. Online play lagger og du kan stort sett vinne ved å utføre de samme comboene om og om igjen. Fordi det lagger så jævlig at det ikke engang går ann å blocke attacks. Spillet burde få 5/10 fordi online play suger ballesteiner.

 

Jeg syntes at spillet er kjempebra men spiller det ikke lenger fordi online play suger. Andre grunnen er fordi det ikke finnes noen i Norge som spiller dette spillet.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Har selv hatt en hel del mye moro med DOA4 og det er genialt å spille med kompiser, men jeg synes at Dead or Alive blir litt for mye signature.jpg buttonmashing og ganske lite balansert, derfor foretrekker jeg heller Mortal Kombat 9 og Tekken.

 

Mortal Kombat 9 er helt utrolig fett! Street fighter er også morsomt - får kjøpe DOA5 og se om det lever opp til forventningene etter DOA4.

Endret av Bakken91
Lenke til kommentar

"Men dette er intet nytt for gamle Dead or Alive-spillere ? det er derimot det nye superslaget. "

 

Dette er noe som bekymrer meg veldig. Har vært fan av slossespill siden Street Fighter 2 på arcademaskin mens jeg ventet på bussen i ungdomsskolen, men nå begynner jo flere og flere slossespill å blande inn superangrep som dekker hele skjermen, tar minst halve helsen til motstanderen og alt det tullet der. Jeg foretrekker helt klart en fair fight der vi sloss normalt helt til en dør. Greit nok er de fleste superangrepene ment å være en måte for en underdog å vinne kampen på (og dermed la dårlige spillere få en sjanne mot gode), men det blir alt for ofte misbrukt av de flinke spillerne for å gjøre dem enda bedre. Hvorfor kan vi ikke gå tilbake til gamle dager da kampene faktisk var morsomme uten superangrep, angrep som dekker hele skjermen i lange filmsekvenser, tag teams og alt det tullet der? :(

Lenke til kommentar

I DoA5 vil du ikke oppleve skade du ikke kan unngå, man har block/conter/interupt som alle er rene defangsive bevegelser.

 

Nevnt "superslag" kan også slåes av helt, men det er ikke så stort problem å unngå så man fortjener stort sett skaden hvis man blir truffet av et slikt slag.

Det er mulig å unngå superkomboene i Street Fighter IV også i teorien, men i praksis må man nok trene mer enn de fleste for å klare det godt nok til å bruke det i kamp. Men det jeg misliker er ikke hvor lette eller vanskelige de er å unngå, men at de er der i første omgang. De er nok kommet for å bli. Slosseseriene er i konstant utvikling, og det er ikke all utviklingen jeg liker like bra. Det er for eksempel svært få 2D slossespill nå om dagen, og spesielt "seriøse" slossespill uten superangrep, eviglange komboer, mer fokus på flashy grafikk og spesialtriks enn slossingen og så videre. Jeg savner gode, gamle dager med Street Fighter 2. Det var latterlig enkelt å lære seg, men nesten umulig å mestre. I dag må vi jo studere moves-listen i flere uker før vi har sjans å mestre en enkelt karakter. :(
Lenke til kommentar

Det er mulig å unngå superkomboene i Street Fighter IV også i teorien, men i praksis må man nok trene mer enn de fleste for å klare det godt nok til å bruke det i kamp. Men det jeg misliker er ikke hvor lette eller vanskelige de er å unngå, men at de er der i første omgang. De er nok kommet for å bli. Slosseseriene er i konstant utvikling, og det er ikke all utviklingen jeg liker like bra. Det er for eksempel svært få 2D slossespill nå om dagen, og spesielt "seriøse" slossespill uten superangrep, eviglange komboer, mer fokus på flashy grafikk og spesialtriks enn slossingen og så videre. Jeg savner gode, gamle dager med Street Fighter 2. Det var latterlig enkelt å lære seg, men nesten umulig å mestre. I dag må vi jo studere moves-listen i flere uker før vi har sjans å mestre en enkelt karakter. :(

 

Du snakker sannsynligvis om Tekken. Street Fighter er det enkleste spillet å lære seg og det er ikke så mange moves. Tekken er vanskeligere å lære enn SF fordi Tekken har altfor mange moves.

 

Får håpe Norge får noe lignende som Dreamhack hvor man kan vinne opptil 20000 kroner. Da skal du få se hvor fort konkurransen øker. Dermed får vi også en stor økning av spillere i fighting genren.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...