Gå til innhold

Her er finalistene i FIFA 13-turneringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dette er Norges beste FIFA 13 spiller"

 

Hvorfor blåser dere dette ut av proporsjoner? For det første så kunne bare halvparten av alle norske FIFA 13 gamere være med pga. Xbox 360 spillerne ble utelukket. For det andre så er bare en liten brøkdel av de beste spillerne. Hvor mange på topprankingene er med i denne turneringen? Nærmest ingen. For det tredje så vant han ikke mot "4998 andre spillere" som dere nevner hele tiden, men han vant mot 9-10 spillere, og med tanke på hvor langt han kom så kan de ikke ha vært noe god. Mange bedre spillere ble slått ut av turneringen, enten på loddtrekning, juksing eller rett og slett fordi de ikke rakk å være med fordi valgte å endre kamptidspunkt og gi beskjed om det få timer før start.

 

Vil dere ha en skikkelig vinner, så må det være enten i ligaformat, der en kan vinne fortjent, eller i organiserte offlineturneringer der man går sammen og der hver enkelt har de samme forutsetningene for å vinne, uten at det er mulighet for juks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Dette er Norges beste FIFA 13 spiller"Hvorfor blåser dere dette ut av proporsjoner? For det første så kunne bare halvparten av alle norske FIFA 13 gamere være med pga. Xbox 360 spillerne ble utelukket. For det andre så er bare en liten brøkdel av de beste spillerne. Hvor mange på topprankingene er med i denne turneringen? Nærmest ingen. For det tredje så vant han ikke mot "4998 andre spillere" som dere nevner hele tiden, men han vant mot 9-10 spillere, og med tanke på hvor langt han kom så kan de ikke ha vært noe god. Mange bedre spillere ble slått ut av turneringen, enten på loddtrekning, juksing eller rett og slett fordi de ikke rakk å være med fordi valgte å endre kamptidspunkt og gi beskjed om det få timer før start.Vil dere ha en skikkelig vinner, så må det være enten i ligaformat, der en kan vinne fortjent, eller i organiserte offlineturneringer der man går sammen og der hver enkelt har de samme forutsetningene for å vinne, uten at det er mulighet for juks.

 

Finnes ikke noe juks. Bruker du cheats online så blir du bannet med en gang. Eller modfisert ps3 og du bli bannet etter 1-2 dager.

 

Det eneste som finnes online er lagg og delay. Men bare fordi det finnes lag og delay så kan du ikke akkurat si at han ikke fortjener seieren.

 

Mange ganger der gamer.no bare holder spill på Xbox360 og utelater playstation gamere. Og mange ganger de holder turneringer på PS3 og utelater Xbox gamere.

Vært mange gamer.no har holdt fighting games turneringer, men kun til xbox360.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar
gratulerer,du er norges største fifa nerd.
Gratulerer du følger med på fronten og kommentaren din er inkompetent
gratulerer tilbake,jeg bryr meg virkelig ikke om kommentaren din!!!!.og fifa er ikke akkurat no front for gaming i min mening,bare så det pga jeg gikk inn på gamer.no.

 

Må si du dummer deg litt nå med den besvarelsen du ut ga deg med, men ja flere utropstegn viser jo en fin alder i perspektiv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette er Norges beste FIFA 13 spiller"Hvorfor blåser dere dette ut av proporsjoner? For det første så kunne bare halvparten av alle norske FIFA 13 gamere være med pga. Xbox 360 spillerne ble utelukket. For det andre så er bare en liten brøkdel av de beste spillerne. Hvor mange på topprankingene er med i denne turneringen? Nærmest ingen. For det tredje så vant han ikke mot "4998 andre spillere" som dere nevner hele tiden, men han vant mot 9-10 spillere, og med tanke på hvor langt han kom så kan de ikke ha vært noe god. Mange bedre spillere ble slått ut av turneringen, enten på loddtrekning, juksing eller rett og slett fordi de ikke rakk å være med fordi valgte å endre kamptidspunkt og gi beskjed om det få timer før start.Vil dere ha en skikkelig vinner, så må det være enten i ligaformat, der en kan vinne fortjent, eller i organiserte offlineturneringer der man går sammen og der hver enkelt har de samme forutsetningene for å vinne, uten at det er mulighet for juks.

 

Det er godt over halvparten av FIFA-spillerne som spiller på PS3. 360-miljøet i FIFA er ikke-eksisterende. På PS3 er det langt mer veletablert. De beste spillerne i Norge kjenner stort sett til hverandre, og spiller gjerne klubb og ligaturneringer mot hverandre. I tillegg snakker vi en del med hverandre, og varsler hverandre om NM og andre store turneringer. Stort sett vet de beste om turneringen. Sautoglu har for øvrig vært rangert temmelig høyt oppe på rankinglistene, men da under andre brukernavn.

 

Å kalle noen den beste fordi de har vunnet en cup er å ta i litt, og jeg er ikke en stor fan av å kalle noen dette. Det er rimelig lett å vinne enkeltkamper på 12 minutter på FIFA når man er bevisst på at motstanderen er bedre enn deg, og man velger å gå inn for å spille defensivt og satse på kontringer og enkeltspillere. Hødd vant NM i fotball, og FIFA er mildt sagt litt mer tilfeldig, med mindre man spiller klubb. Sautoglu er en verdig vinner så vidt jeg kan se, men det er ingen automatikk at han er best.

 

Selv synes jeg de må satse mer på liveturneringer, slik som på FIFA10 og FIFA11, men prøv for guds skyld å avholde finalen før klokken 5 om natten. Stemningen på onlineturneringer er temmelig laber, og preget mer av frustrasjon og venting enn moro. Liveturneringer er stort sett morsomme, så lenge man unngår at stemningen er komplett død når finalen spilles. I tillegg hadde det vært fint om TV2 gikk inn for å frakte finalistene til Bergen/Oslo litt senere enn 9 om morgenen, eventuelt holde lovnaden om hotellovernatting.

Lenke til kommentar

Jaja, Fifa liksom, vet ikke om jeg skal klappe eller gråte.

 

På tide med spill som inkorporerer lagspill kanskje, noe som Dota eller CSGO feks, fifa blir for lite competitive for min egen del, det er 1v1 tross alt, men bra de kommer seg lenger inn i eSports.

 

Hva mener du med 'det er 1v1 tross alt' ? Spør du meg er individuelle ferdigheter alfa omega.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, Fifa liksom, vet ikke om jeg skal klappe eller gråte.

 

På tide med spill som inkorporerer lagspill kanskje, noe som Dota eller CSGO feks, fifa blir for lite competitive for min egen del, det er 1v1 tross alt, men bra de kommer seg lenger inn i eSports.

 

Selv i spill som Dota, Lol og hon så er det fortsatt avhengelig av spillernes ferdigheter. 1v1, 2v2, spiller ingen rolle hva slags format det er. Faktum er at skills bestemmer hvem som vinner spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...