Gå til innhold

Kommentar: - Norge trenger Piratpartiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en svært sterk tilhenger av alt piratpartiet fronter av politikk, men jeg mener faktisk at Piratpartiet vil ende opp med å være skadelig for piratsaken.

 

Piratpartiet vil nok desverre ende opp med å dra mange gode piratpolitiske krefter vekk fra andre partier og samtidig ende opp utenfor Stortinget. På den måten vil det skade piratsaken.

 

Jeg tror at en bedre måte å jobbe for dette politisk hadde vært en tverrpolitisk interesseorganisasjon som jobbet opp imot alle partier. DET hadde funket og det hadde samlet alle gode piratkrefter fra alle politiske fronter på en konstruktiv måte.

 

I tillegg til det så mener jeg at spesielt et parti på stortinget i svært stor grad ivaretar piratpartiets politikk. Det er Venstre. Venstre har kopiert mye av piratpolitikken sin direkte fra det svenske piratpartiet og står for de samme verdiene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bortsett fra at "Venstesiden" ikke er ensbetydende. Det finnes MYE forskjellig politikk på både høyre og venstre "side". Ingen av partiene vi har i Norge fører en politikk lignende piratpartiet.

 

Forøvrig i ett representativt demokrati er flere partier og ideologier ALLTID positivt.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe spesiell grunn at slike partier på liv og død skal kalle seg "pirat"parti? Flott at de vil beskytte individets rettighet til å forbli annonym og overvåkning, men ordet pirat forbinder i allefall jeg med folk som er for kjipe til å betale for hva de bruker av digital underholdning og programvare..

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over at en såpass profilert verdensmann som Wium Lie er villig til å ta på seg (og sin arbeidsgiver) den belastningen og stigmatiseringen som følger med navnet Piratpartiet.

 

De statig hyppigere innskrenkningene i personlig frihet og økende overvåkningsbelastningen gjør at de som skreiv de originale personvernlovene vrir seg i grava og jeg i høyeste grad føler Piratpartiet gjør en viktig jobb. Det er viktig å få dem inn på tinget for å være en motvekt til de sterke, STERKE lobbykreftene som korrumperer vårt folkestyre.

 

Samtidig gjør de seg selv en stor bjørnetjeneste ved å velge det navnet de faktisk gjør. Når jeg skal fortelle folk hvorfor vi trenger et slik parti, slutter de å høre etter straks navnet er nevnt. Et parti for de som ikke gidder betale for seg, lzzm.

 

Når de nye protestpartiene rundt om i Europa får to perioder på seg, regner jeg med at de største av disse vil vaske seg av sin gamle tilknytning til TPB og skifte navn til ett eller annet grønt og positivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Undervisningsinstitusjoner kan få lov til å vise i utgangspunktet opphavsrettsbeskyttet materiale gjennom bruk av avtalelisens med den organisasjon som etter Åvl § 38a representerer en vesentlig del av opphavsmenn på det aktuelle feltet jf Åvl §§ 13b og 14. Tilsvarende kan offentlige institusjoner (som helseforetak, aldershjem ol.) jf Åvl § 15 gjøre opptak av krinkastingssendinger til fremføring i institusjonen. Dette er noe som ofte oversees, det er faktisk lettere å få tillatelse, enn å be om tilgivelse i ettertid...

 

Jeg tviler på at et parti som betegner seg selv som "Piratpartiet" vil få noen oppslutning av betydning. For det første har navnet en ganske stigmatiserende klang (pirater i denne sammenheng, sees stort sett på som nevnt ovenfor, som noen som er for kjipe til å betale for egen digital underholdning), samt at de sakene partiet fronter er alt for smale til at de kan dukke opp på radaren til majoriteten av velgerne.

Lenke til kommentar

Skal vi ha flere *protestpartier* som vanner ut demokratiet ?

På hvilken måte "vanner ut demokratiet"?

 

Har Kina det ultimate politiske systemet for deg med sitt ene solide parti?

 

Dette er mennesker langt ute på venstresiden, det har vi nok av i Norge.

Dette er helt feil. Piratpartiet er ikke et venstreparti, men befinner seg i sentrum på den aksen du sikter til. Stikkordet i Piratpartiet er liberalisme, og selv om det ikke finnes noe offisielt program enda, er en gjenganger i diskusjoner internt nedbygging av byråkrati og desentralisering av makt. Kanskje på tide Norge får et skikkelig liberalt parti?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...