Gå til innhold

Konkurranse: Julekalender 2012 - luke 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALLE svarene på spørsmål 3 er gale.For å utdype: det finnes ikke et eneste LCD-panel som er istand til å oppdateres 600 000 000 ganger i sekundet eller oftere, jeg trenger ikke sjekke spesifikasjonene for å skjønne dette engang.

 

Å jeg oppdaget det akkuratt nå også, ikke noe stort problem akkuratt. De har bare skrevet MegaHertz altså million.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Hadde vært kjempekoselig å vunnet en fin TV som dette. :D Hadde ikke sagt neitakk til denne for å si det sånt.

 

Lykke til alle sammen ihvertfall!

 

 

Det er uansett, som Arni skriver umulig å få et LCD panel til å oppdateres med en frekvens på 600/800/1000HZ...

Nei, absolutt ikke. Fullt mulig det.

 

Det er 600 - 1000 MHz som er umulig, ikke 600 - 1000 Hz.

 

Men dere må huske på at samtlig, og da mener jeg absolutt alle TV-er du finner i butikken er et 60 Hz TV! Selv om de skryter over 600 Hz, eller 1200 Hz så er det bare tull. Det er bare deler av sannheten.

 

Innsignalet kan maks være 60 Hz, dvs. du får maksimalt 60 originale bilder på skjermen.

 

Det stemmer at skjermen er i stand til å vise 800 Hz, men det er fordi skjermen lager kunstige bilder som den setter i mellom de originale bildene. Det kalles bevegelsesinterpolering, og kan ses på som "motion blur" i sanntid. Det eneste denne funksjonen gjør er å lage overganger, eller bilder som er uklare, som gir en illusjon av bevegelse. Det gjør bildet mer uklart, men bevegelsene blir glattere. I tillegg forekommer det støy osv. i bildet.

 

Men, det er fortsatt ikke "ekte" 800 Hz. Det er fortsatt 60 Hz du ser på, med overganger mellom bildene for at bevegelser osv. skal virke glattere. Men husk at denne effekten kan forekomme når det ikke er et mål å ha økt glatthet i bevegelser.

 

Dette at panelene kan vise 800 Hz gjør også at jeg blir grundig irritert over at de ikke inkluderer DVI eller DisplayPort slik at vi faktisk kan utnytte dette og vise 120- eller til og med 240 Hz på skjermen, altså 240 Hz på inngangen. Bruksområdene hadde blitt så mye større! Men pga. elektronikken de har valgt og fordi de bruker underlegne HDMI så er vi begrenset til 60 Hz!

 

 

Husk, ikke tro på det produsentene sier. Markedsfører de et fancy navn som "True Black" osv. så kan du være sikker på at konkurrenten har akkurat samme tingen bare med et annet navn eller et bedre/værre resultat.

 

En annen ting, samtlige som klarer å finne en LED-TV i butikken nå, skal jeg personlig kjøpe LED-TV-en til dere, samt alt dere vil ha i butikken, uansett pris! Nå, løp å let!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Å nei... den står jeg over. Skal ikke ha NRK avgiften.

Altså, totalt går du mange, mange tusen i pluss. Og du kan plombere TV-en så du slipper å betale lisensen.

 

Men joda, jeg skjønner. Liker ikke NRK-lisensen jeg heller, for å si det sånt! Men jeg hadde tatt imot TV-en. :)

 

Men så kom jeg til å tenke på, hvordan skal de vite hvem vinneren er? Noen må isåfall si ifra til dem. TV-en skriker det ikke ut selv, ikke Philips heller. Ikke butikken, fordi du har jo ikke kjøpt den noen plass. :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...