Gå til innhold

Radeon SSD-er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke AMD en avtale med Intel via settlement rundt noe tidligere som sier at AMD ikke kan drive med NAND Flash?

 

Om de går for dette blir det spennende å se hvilken løsning de går for.

 

AMD var tidligere og bedre ute med SATA 6Gbps støtte enn Intel. SB850 hadde 6 SATA 6Gbps porter (og har ingen 3Gbps porter på egne chipset lenger), mens Intel fortsatt bare har 2 6Gbps porter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo ikke SemiAccurate den mest troverdige nyhetskilden, men om dette er sant må noen in AMD virkelig ha spist fleinsopp. Selskapet er i ferd med å gå til helv... og de tror de kan tjene penger på å sette klistremerker på andres produkter? For AMD har ikke flash-minne og de har ikke kontrollere, de har kun et merkevare som snart er det eneste AMD ikke har dratt gjennom søla.

Lenke til kommentar

Rart det ikke går bedre på Grafikkfronten. AMD sine skjermkort er jo konkurransedyktige og vel så det. Sitter selv med et 7970 og kunne ikke vært mer fornøyd.

 

For min del er det så enkelt at programmer jeg bruker tar i bruk CUDA men ikke openCL. Jeg ser derimot hvorfor folk som bare bruker det til spill velger AMD da det faktisk gir mer smell for pengene i de fleste spill. Støtte for 4k er jo også ganske heftig. Men jeg håper det er mer utbredt støtte for openCL i årene fremover. Da går jeg garantert over.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig usikker på om dette er smart av AMD. For det første er SSD markedet fult av aktører som presser prisene ned. Samtidig ser det ut som de skal basere seg på at andre produserer komponentene, og vil høyst sannsynlig stille med dårligere marginer enn de andre i et allerede hardt presset marked.

 

Det jeg håper at AMD gjør er å satse friskt på det de allerede sitter med ekspertise og erfaring på. Nemlig CPU og GPU. De har kanskje måtte sett seg knust av intel på kraftige CPUer, men slik utviklingen er idag er AMDs APUer veldig interessante. Når det gjelder skjermkortene deres er det veldig gode kort og mye bang for the buck. Desverre leverer de uoptimaliserte drivere i starten. Ja, de tjener kanskje mye penger på å slippe nye generasjoner før nvidia, men det er ikke å legge skjul på at nvidia kanskje er tidligere ute med gode drivere. Hadde for eksempel AMD levert 7970 med de driverne de har idag i første omgang ville de fått et høyere kvalitetsstempel av meg samt kanskje fått kapret enda flere kunder? For da ville ikke 680 hatt såpass fortrinn i populære spill som BF3.

Jeg venter spent på neste generasjon AMD GPUer som vi får nå på nyåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...