Gå til innhold

Wii U kan forandre spillbransjen (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel egentlig ikke trua på Wii U, men etter å ha lest dette virker det egentlig litt artig. Har jo selv en Wii konsoll hjemme, som mer eller mindre aldri blir brukt så om det blir å kjøpe inn en Wii U med det første tviler jeg på.

 

Nintendo er jo på plass på SpillExpo i helgen så må vel være mulig å få prøvd ut Wii U konsollen litt da :)

Lenke til kommentar

Litt artig verkar denne konsollen, og eg har lyst til å spele Mario i HD, men eg er redd han konkurrerar mot to godt etablerte konsollar som:

* er like kraftige (og har mykje meir lagringsplass)

* har enormt mykje større spelbibliotek

* har kurante nettløysningar

* har meir funksjonalitet (t.d. gjer PS3-en min jobben som BD-spelar, og kan koplast til både optisk lyd og tråda nett)

* kostar omtrent halvparten av det ein Wii U kostar

 

Då spørs det kor glad ein er i Mario, og kor stor tru ein har på den nye kontrollargimmicken. For min del framstår ikkje Wii U som noko oppgradering i høve til det eg allereie har, og om eg ikkje hadde noko, ville ikkje Wii U framstå som det beste alternativet. Reint teknologisk, vil eg seie at Nintendo ikkje er først ute i ein ny konsollgenerasjon, men heller sist ute i den noverande.

 

Når det er sagt, hadde eg ei liknande oppfatning av Wii, som eg følte ga altfor for lite for pengane til at eg ville kjøpe han, og den vart likevel den av konsollane som solgte best. Det kan skje denne gongen òg, men skilnaden er kanskje at den gongen var det teknologi ein kunne sjå at dei låg etter på, denne gongen er det pris.

 

Eg veit at Nintendo ikkje ønsker å henge med i det teknologiske kappløpet, og det er sjølvsagt greit. Men då synest eg ting må prisast deretter. Det at Nintendo har ein innteningsmodell der dei ikkje subsidierar maskinvaren so mykje er òg heilt greit, men burde ikkje det då gi utslag i billigare spel?

 

Ein del av meg har lyst på Wii U, men eg har vanskeleg for å rettferdiggjere kostnaden.

 

Kay

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er fryktelig i tvil denne gangen. Jeg pleier å kaste meg over alt Nintendo gjør, men særlig dette med OS'et er noe jeg bare ikke klarer å la være og irritere meg over. Jeg har respekt for at Nintendo driter litt i internett generelt sett. Jeg har ikke behov for flere bokser med Facebook og surfing på. Jeg vil ha Nintendo fordi de har de beste unike spillene til sine konsoller, men det kan være en fordel at en vennefunksjonalitet funker sånn noenlunde enkelt.

 

Disse lange lastetidene du snakker om, når dukker de opp? Hver gang du forflytter deg i menyene eller?

 

Og dette med at spill man kjøper ikke er tilknyttet en konto, det må du også få bekreftet. Kan nesten ikke tro at det kan være mulig for en konsoll i 2012.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor nyskapende og kreative Nintendo har vært og kan være, tror jeg at WiiU kan slå ut både den neste Xbox'en og den neste Playstationen. De fokuserer mest på å gjøre spillene sine morsomme og for et større publikum. En 5-åring kan spille mariocart like mye som en 50-åring.

Endret av Nightmare1518
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor nyskapende og kreative Nintendo har vært og kan være, tror jeg at WiiU kan slå ut både den neste Xbox'en og den neste Playstationen. De fokuserer mest på å gjøre spillene sine morsomme og for et større publikum. En 5-åring kan spille mariocart like mye som en 50-åring.a>

 

Sant det du sier der! Nintendo er flinke til å lage spill til absolutt alle aldersgrupper, husker godt første tiden vi hadde Wii hjemme, var mye bowling og tennis osv da og enda morsommere var det med det brette man kunne kjøpe til skihopping osv :w00t:

Lenke til kommentar

Disse lange lastetidene du snakker om, når dukker de opp? Hver gang du forflytter deg i menyene eller?

 

Og dette med at spill man kjøper ikke er tilknyttet en konto, det må du også få bekreftet. Kan nesten ikke tro at det kan være mulig for en konsoll i 2012.

 

Når du går inn og ut av spill, applikasjoner og innstillinger-menyen. Lastetidene varierer. De tar f.eks. ca. 5 sec å komme seg inn i vennelisten mens en annen applikasjon er oppe, mens det tar mellom 15 og 20 sekunder å komme seg inn i innstillinger-menyen.

 

Ang. andre avsnitt: Helt riktig. Jeg ordla meg litt feil. Det Nintendo har sagt er at NNID knyttes til konsollen den opprettes på, og at den ikke kan flyttes fra en konsol til en annen. Har oppdatert artikkelen for å oppklare dette.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er vanlig praksis at service-folka kan overføre filene dine til en ny konsoll, om du leverer den inn. Så det skal være mulig å beholde kontoen din. Å logge inn på kontoen sin på en annen konsoll er en annen historie. Jeg tror jeg har hørt at de vurderer å endre på dette med en fremtidig oppdatering. De lange lastetidene er også noe de har notert seg, og det burde komme en oppdatering etterhvert.

Lenke til kommentar

Er mye man kan kritisere Nintendo for, men jeg synes personlig det er positivt at ikke alle tre aktørene i konsollbransjen gjør akkurat det samme. Så blir det opp til oss forbrukere hva vi velger å belønne med våre penger. For meg er bedre grafikk en så kjedelig nyvinning som det blir, mens bevegelsesstyring var en åpenbaring. Denne Gamepaden er jeg mer skeptisk til, men valgte likevel å gå til innkjøp - så blir det spennende å se om det blir like kult som Wiimotesene - eller bare en ubrukt gimmick.

Lenke til kommentar
Disse lange lastetidene du snakker om, når dukker de opp? Hver gang du forflytter deg i menyene eller?Og dette med at spill man kjøper ikke er tilknyttet en konto, det må du også få bekreftet. Kan nesten ikke tro at det kan være mulig for en konsoll i 2012.
Når du går inn og ut av spill, applikasjoner og innstillinger-menyen. Lastetidene varierer. De tar f.eks. ca. 5 sec å komme seg inn i vennelisten mens en annen applikasjon er oppe, mens det tar mellom 15 og 20 sekunder å komme seg inn i innstillinger-menyen.Ang. andre avsnitt: Helt riktig. Jeg ordla meg litt feil. Det Nintendo har sagt er at NNID knyttes til konsollen den opprettes på, og at den ikke kan flyttes fra en konsol til en annen. Har oppdatert artikkelen for å oppklare dette.

 

Jeg kan akseptere veldig mye fra Nintendo, men før Wii var det jo lave lastetider som var selve kronjuvelen i Nintendopølsa. Nå er altså det kastet på dør for venting i C64 klassen. Vi driver ikke med venting i 2012, det gjør vi bare ikke. Minst like skuffende er med NNID...

 

Jeg føler meg littegranne tisset på. Men jeg må ha Pikmin... :S

Lenke til kommentar

Jeg mener det er vanlig praksis at service-folka kan overføre filene dine til en ny konsoll, om du leverer den inn. Så det skal være mulig å beholde kontoen din. Å logge inn på kontoen sin på en annen konsoll er en annen historie. Jeg tror jeg har hørt at de vurderer å endre på dette med en fremtidig oppdatering. De lange lastetidene er også noe de har notert seg, og det burde komme en oppdatering etterhvert.

 

Takk for info. Skal jammen følge med da. Hadde ikke tenkt å kjøpe på launch for en gang skyld. Er ikke så nøye med å bruke min konto hos andre, men det blir for dumt å betale for spill som er låst til en konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er vanlig praksis at service-folka kan overføre filene dine til en ny konsoll, om du leverer den inn. Så det skal være mulig å beholde kontoen din. Å logge inn på kontoen sin på en annen konsoll er en annen historie. Jeg tror jeg har hørt at de vurderer å endre på dette med en fremtidig oppdatering. De lange lastetidene er også noe de har notert seg, og det burde komme en oppdatering etterhvert.

 

Sakset fra Nintendo.no:

 

" * Alle spill som lastes ned knyttes til den konsollen spillene er lastet ned på og kan ikke kopieres over til andre konsoller."

 

Og fra Nintendo.com

 

"Can I Log Into My Nintendo Network Account on a Different Console?

 

No, you cannot. A Nintendo Network Account can only be used on the console where it was created. In the future, you will be able to use your Nintendo Network Account with future Nintendo consoles and other devices, such as PC's."

 

Finner ingen info om at man kan levere konsollen inn for å få overført data. Godt mulig de kan endre dette etterhvert, men slik det er nå er det uholdbart.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Det jeg sliter mest med er prisen iforhold til hva du får. Veldig enig i innlegget til KayAU.

Synes det er litt eplekjekt av Nintendo å tro at de fortsatt kan overprise både hardware (tilbehør også) og software, pågrunn av Zelda, mario o.l, og slippe unna med dårlige løsninger (oppløsning,nettløsning, spill som har rare løsninger med kontrollere o.l ). Spørsmålet er, hvor lenge vil de kunne holde på slik.

Zelda står mitt hjerte nært, men må innrømme at det hele begynner å få en bismak.

Kommer ikke til å vurdere WiiU før eventuelt neste jul 2013, så får man se hvordan ting går, og hvordan det blir med de 2 andre.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...